کد خبر: ۸۱۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - 10 September 2016
نمازگزاران سراسر کشور دیروز در نخستین سالگرد فاجعه شهادت جمعی از حجاج ایرانی در منا پس از اقامه نماز جمعه ، درمحکومیت جنایات رژیم های دیکتاتور آل سعود و آل خلیفه راهپیمایی کردند و فریاد مرگ بر آل سعود و آل خلیفه سر دادند.
 روزنامه اطلاعات در شماره شنبه 20 شهریور در تشریح تیتر یک، نوشت: نمازگزاران سراسر کشور دیروز در نخستین سالگرد فاجعه شهادت جمعی از حجاج ایرانی در منا پس از اقامه نماز جمعه ، درمحکومیت جنایات رژیم های دیکتاتور آل سعود و آل خلیفه راهپیمایی کردند و فریاد مرگ بر آل سعود و آل خلیفه سر دادند.

این روزنامه با اشاره به عنوان قرائن موجود حکایت از بی تدبیری بی کفایتی و سوء مدیریت آل سعود در حادثه منا دارد، گفت وگویی با سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت منتشر کرد و به نقل از وی آورد: قرائن و شواهد موجود حکایت از بی تدبیری، بی کفایتی، سوءمدیریت و آشفتگی و عدم هماهنگی بین دست اندرکاران سعودی دارد. برای این که حقایق ابعاد فاجعه کاملاً روشن شود، نیاز به کمیته حقیقت یاب است که هم خواست مقام معظم رهبری و هم دولتمردان جمهوری اسلامی ایران است تا ابعاد این فاجعه مشخص شود. ایران تشکیل کمیته حقیقت یاب را از مقام های سعودی درخواست کردتا با حضور نمایندگان بی طرف کشورهای مختلف شکل بگیرد. عربستان باید صادقانه این کمیته حقیقت یاب را تشکیل دهد تا با بررسی فیلم ها و اسناد موجود دلایل شفاف این فاجعه مشخص شود و بعد هم با شهامت و سرعت اعلام کنند که مقصر و مسببین آن چه کسانی هستند و سپس محاکمه و به سزای اعمال خود برسند.

وزیرکشور: افراد از فرصت جشن های مذهبی استفاده انتخاباتی نکنند، از دیگر عنوان های روزنامه اطلاعات است، در تشریح این خبر از قول عبدالرضا رحمانی فضلی می خوانیم: افراد به جای آن که از فرصت جشن های مذهبی و مساجد برای بیان دیدگاه های سیاسی خود استفاده کنند، به وزارت کشور تقاضای مجوز برای برگزاری تجمع و سخنرانی بدهند و ما هم در وزارت کشور مانعی نداریم وبه آن ها مجوز می دهیم. همیشه این گونه بوده است که افراد سیاسی به طرق مختلف نظرات و انتقادات خود را مطرح می کنند که از نظر ما اشکالی ندارد . البته باید بر محور قانون پیش برویم و قانون می گوید که این جلسات باید مجوز داشته باشند؛ امنیت جلسات بایدحفظ شود و خارج از محدوده قانونی، تبلیغات انتخاباتی انجام نشود.

این روزنامه با انتخاب عنوان نباید به بهانه دفاع از اسلام و نظام، قانون را دور بزنیم، می نویسد: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با اعضای تشکل های دانشجویی خراسان رضوی در مشهد گفت: رهبر معظم انقلاب سعه صدر زیادی برای شنیدن حرف های منتقدان دارند، اما متأسفانه در جامعه کسانی هستند که اگر حرف های هر منتقدی ولو دلسوز، مخالف جریانات فکری و سیاسی آنان باشد برخوردهای سلبی می کنند که این کار با روح انقلاب سازگار نیست. آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه با یادآوری سیر تدریجی تدوین و تصویب قانون اساسی و با تأکید بر ضرورت رعایت فصول و بند بند آن، به فصل حقوق شهروندی اشاره کرد و افزود: متأسفانه بعضی ها به بهانه دفاع از اسلام و نظام، قانون اساسی را دور می زنند و حقوق شهروندی مردم را ندیده می گیرند.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان کره شمالی بزرگترین آزمایش هسته ای تاریخ خود را انجام داد، نوشت: کره شمالی رسما انجام پنجمین و بزرگترین آزمایش هسته ای این کشور را تایید کرد. رسانه های بین المللی و منطقه ای از انجام یک آزمایش هسته ای در کره شمالی خبر دادند. در همین حال منابع رسمی کره شمالی تلویزیون دولتی «کی سی تی وی» و پایگاه خبری روزنامه «پیونگ یانگ تایم» کره شمالی به گمانه زنی رسانه های بین المللی برای انجام آزمایش هسته ای در این کشور، پایان دادند و پنجمین آزمایش هسته ای در پایگاه هسته ای «پانجی -ری» کره شمالی را تایید کردند.براساس گزارش خبرگزاری کیودو ژاپن، آزمایش انجام شده به قدری قوی بود که زمین لرزه ای با قدرت 5.3 ریشتر در «پانجی -ری» در شمال این کشور ایجاد کرد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «برگزاری یادواره آیت الله طالقانی در موزه عبرت»، «محمدی گلپایگانی: پیام رهبر معظم انقلاب مقدمه نابودی آل سعود است» و «حماس: عربستان دیگر نزد فلسطینی ها جایگاهی ندارد» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: