کد خبر: ۸۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - 10 September 2016
بزرگ ترین آزمایش هسته ای تاریخ پیونگ یانگ، موجب زمین لرزه ای ٥ ریشتری در شمال کره و زلزله ای سیاسی در جهان شد. این پنجمین آزمایش اتمی کره شمالی و دومین در طول هشت ماه گذشته است.
روزنامه اعتماد در شماره شنبه 20 شهریور در تیتر یک به بررسی آزمایش موشکی و اتمی کیم جونگ اون، رهبر جوان کره شمالی پرداخت و نوشت: بزرگ ترین آزمایش هسته ای تاریخ پیونگ یانگ، موجب زمین لرزه ای ٥ ریشتری در شمال کره و زلزله ای سیاسی در جهان شد. این پنجمین آزمایش اتمی کره شمالی و دومین در طول هشت ماه گذشته است.

این روزنامه با انتخاب عنوان هاشمی به روحانی گفت در کارت دخالت نمی کنم، به نقل از فاطمه هاشمی عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه و دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی می نویسد: پدر من خیلی آدم آرامی است و اهل بحث، جدل و دعوا و... به هیچ وجه نیست و به خانواده هم اهمیت زیادی می دهد و به خواسته فرزندانش هم در محیط خانه توجه زیاد دارد. ایشان در روزهای آغازین تشکیل دولت به روحانی می گفتند من در کارهای شما هیچ دخالتی نمی کنم. اگر مشورت از من خواستید در کنارتان هستم اما دخالت هرگز. اگرچه برخی مواقع با یکدیگر دیدار و ملاقات خصوصی و عمومی دارند.

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان ٣٥٠ هزار واحد مسکن مهر خالی از سکنه و فاقد متقاضی است، در گفت و گو با حسن یونس سینکی آورد: هر سه فعالیت و اقدام یارانه ها، مسکن مهر و سهام عدالت در دولت اصولگرای آقای احمدی نژاد یک ریشه واحد دارد؛ پسند عامیانه. پرداخت نقدی به جای هدفمندسازی یارانه ها. بحث هدفمندسازی یارانه ها کاملا موردتایید و یک بحث اصولی در اقتصادهای ملی است اما روشی که انتخاب شد کاملا عامیانه و غیراصولی بود.اگرچه این روش در استمرار به نوعی هزینه های افزایشی برای خانواده ایجاد می کند اما در شروع شکلی دیگر برای مردم دارد. بحث خانه دار کردن بی مسکن ها، خیلی شیرین است اما به گفته مسوولان ذی ربط موضوع مسکن مهر منجر به افزایش چند برابری قیمت زمین و مسکن در اقتصاد خانوار شده است و حدود ٣٥٠ هزار واحد ساخته شده آن بدون متقاضی است. خانه دار کردن بی خانه ها خیلی قابل دفاع است اما در باز مهندسی ساختار دولت ها در دنیای امروز اینکه دولت خود سازنده مسکن برای حل مشکل شود محل بحث است و مشکل زا.

این روزنامه با انتشار عنوان دیپلماسی توانست آبروی کشور را تا حدودی بازگرداند، به نقل از سید هادی خامنه ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام نوشت: اثر کار فرهنگی عمیق و قطعی است، کارفرهنگی برای اثرگذاری نیاز به زمان دارد، شرط اساسی این است که کار فرهنگی با آگاهی انجام شود. به گزارش ایسنا، جمله های کلیدی اظهارات سیدهادی خامنه ای در گردهمایی فصلی مجمع نیروهای خط امام استان گیلان، به شرح زیر است: «ارتقای سطح آگاهی مردم در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است»، برخی آگاهی ها در گذر زمان کمرنگ می شوند یا توسط رقبای سیاسی و فرهنگی از محوریت خارج می شوند؛ لذا باید با زبان و روش دیگری برای مردم بازگو شود. نباید فقط به آن پیام اکتفا کرد، بلکه باید مطالب را به زبان روز برای خودمان و دیگران بازگو کنیم و هدف از کار فرهنگی نیز همین است، حرف های اصلی که بارها گفته شده باید با زبان جدید تکرار شود.کسانی که اهداف سیاسی را دنبال می کنند بدانند که بازهم چاره کار در فعالیت فرهنگی است و سیاسی ترین کار، کار فرهنگی است، باید برای کار فرهنگی، سلسله الفباهای سیاسی را برای مردم توضیح دهیم، همواره باید به تبیین مسائل فرهنگی بپردازیم و اکتفا به یک بار گفتن آن کافی نیست. حرکت های اخیر بین المللی توانسته است آبرو را برای ما تا حدودی بازگرداند و به عنوان کشور اهل گفت وگو شناخته شویم.»

روزنامه اعتماد با درج عنوان احسان شریعتی: پیام طالقانی شهادت و شورا است، می نویسد: نکته ای که درباره آثار آیت الله طالقانی می توان به آن اشاره کرد، نوشتن آنها در زندان و بدون بهره گیری از منابع است که خود امکان بیان ایده های جدید را فراهم آورده و این اتفاق نویی در تفسیر قرآن و معرفت دینی به شمار می رود. همان گونه که سید قطب دو کتاب خود را یا آنتونیو گرامشی آثار را در زندان نوشتند. وقت زیادی ندارم بنابراین تنها به سرخط های بحث های بعدی خود اشاره می کنم. محصول این خوانش از قرآن، ارایه یک بدیل و نوعی نظام مردمسالاری شورایی بود. همان که می گفتند پیام طالقانی شهادت و شورا بوده است، شهادت دادن به نفع یک نظام شورایی بود و ایشان صدها بار گفتند که مساله شورا از اساسی ترین مسائل اسلامی است. برگزاری چنین بزرگداشت هایی نباید تنها به صورت آیینی باشد بلکه باید این مراسم ها زنده کننده و بازآورنده تفکرات طالقانی باشند و برای ما به عنوان شاگردان طالقانی گزارشی از وضع موجود باشد.

این روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «تودرتویی نهادی و نقد قوه مجریه» را به قلم علی دینی ترکمانی عضو هیات علمی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی اختصاص داد.
روزنامه اعتماد همچنین عنوان های «آیت الله هاشمی رفسنجانی: کاری کنید که مردم اسلام جامع را در خراسان ببینند»، «تولید داخل شرط واردات شد»، «بحران های زیرزمینی در شهر بی دفاع»، «دشت طلا با «ساره جوانمردی»» و «حمیدرضا آصفی: درگیری نظامی با آمریکا در خلیج فارس بعید است» را در صفحه نخست به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: