کد خبر: ۸۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - 07 September 2016
«زمانی که موشک های سپاه اسلام در آسمان پدیدار شوند هیچ راه فراری نیست و هیچ مأمنی را نمی توان برای رهایی از آنها جست.» این عبارت بیشتر از هرجایی وصف حال انقلابیون یمنی است که این روزها با شلیک موشک های خود نفس آل سعود را بریده و عربستان را به فکر رهایی از این مشت آهنین انصارالله انداخته است.
- روزنامه کیهان در شماره چهارشنبه 17 شهریور، نوشت: «زمانی که موشک های سپاه اسلام در آسمان پدیدار شوند هیچ راه فراری نیست و هیچ مأمنی را نمی توان برای رهایی از آنها جست.» این عبارت بیشتر از هرجایی وصف حال انقلابیون یمنی است که این روزها با شلیک موشک های خود نفس آل سعود را بریده و عربستان را به فکر رهایی از این مشت آهنین انصارالله انداخته است.

این روزنامه در تیتر یک با انتشار عنوان سایه شوم FATF با بیانیه برطرف نمی شود، آورد: پس از انتقادهای فراوان نخبگان و دلسوزان، نسبت به قرارداد FATF و انتشار دو نمونه از نامه های حاکی از خودتحریمی بانک های داخلی، سیف، رئیس کل بانک مرکزی نامه ای منتشر کرد و ضمن تصریح به اینکه هیچ یک از بانک ها حق ندارند تحریم های خارجی را اعمال کنند گفت: «تمام بانک ها و موسسات مالی می توانند با کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی اعم از آنکه نام آنها در فهرست تحریم ها قرار داشته باشد یا خیر، روابط مالی و تجاری داشته باشند...هیچ نوع محدودیتی ناشی از تحریم ها در داخل کشور وجود ندارد... جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه این تحریم ها را به رسمیت نشناخته و آنها را اجرا نخواهد کرد.» این اقدام در جای خود قابل تقدیر بود اما بحث مهم و ایراد های محوری در خصوص این پیمان مغفول و مسکوت ماند. از جمله این ایرادها، ایرادهای عدم شفافیت است. عدم شفافیت به این معنی که دولت چیزی از متن قرارداد با FATF و تعهداتش را در این مورد نه تنها به اطلاع عموم نرسانده بلکه نمایندگان مجلس و صاحب نظران و کارشناسان نیز از آن بی اطلاع هستند!

روزنامه کیهان با درج عنوان اولین و مهم ترین وظیفه روحانیت و حوزه های علمیه مقابله با دین زدایی و عفت زدایی است، نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح دیروز در ابتدای جلسه درس خارج فقه در سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه، با اشاره به وجود برنامه های گسترده برای انحراف ذهن و دل مردم و جوانان از اصل دین، اولین و مهم ترین وظیفه روحانیون را «مقابله با نقشه دین زدایی و عفت زدایی» خواندند و تأکید کردند: حوزه های علمیه و روحانیون باید با شناخت فضای مجازی و استفاده از فرصت های آن، معارف و مفاهیم اسلامی را تبیین کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای با تأکید بر اهمیت «وظیفه شناسی» و «موقعیت شناسی» در کار تبلیغ و بیان مسائل دینی خاطرنشان کردند: اگر وظیفه به درستی شناخته نشود، علم، تقوا و حتی شجاعت نیز اثر مثبت و مورد انتظاری نخواهد داشت.

این روزنامه با بررسی عنوان 2 طرح جدید ضد ایرانی در دستور کار کنگره آمریکا قرار گرفت، آورد: در ادامه اقدامات خصمانه واشنگتن در پسابرجام، رسانه های نزدیک به قوه قانونگذاری این کشور از ارائه دو طرح جدید ضد ایرانی به کنگره خبر دادند. در ادامه تقابل قانونگذاران آمریکایی با ایران در مسائل مختلف مربوط به این کشور از برجام گرفته تا ادعای منسوخ و تکراری آنها در خصوص حمایت از تروریسم، اکنون رسانه ها از ارائه دو طرح جدید ضد ایرانی به کنگره آمریکا خبر می دهند. 

«واشنگتن فری بیکن» که از رسانه های نزدیک به کنگره آمریکا است، از ارائه دو طرح ضد ایرانی با موضوع ممنوعیت «باج دادن به ایران» و ممنوعیت فروش هواپیما و قطعات به این کشور خبر داده است. در این گزارش با تاکید بر دستیابی به کپی یک طرح پیشنهادی قانونگذاران برای ارائه به کنگره آمریکا آمده است: «کنگره در آستانه بررسی یک طرح جدید است که دولت اوباما را از دادن پول مالیات دهندگان آمریکایی منع خواهد کرد؛ اقدامی که بسیاری در آمریکا معتقدند پرداخت باج است.»

روزنامه کیهان با انتخاب عنوان شیخ زکزاکی اگر شهید شود شورش های خیابانی آغاز خواهد شد، نوشت: همسر شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه که ماه هاست با شرایط وخیم جسمانی در اسارت این کشور به سر می برد با انتشار نامه ای نوشته، «سید زکزاکی از جانب خداوند نویدآور رحمت، مهربانی و سعادت است و همچون امام خمینی(ره) ما را به شادی حقیقی در جهان آخرت بشارت می دهد.» همسر شیخ زکزاکی در ادامه نامه خود تصریح کرده است که برخی بیانیه های جهل آمیزی منتشر کرده و پیروان جنبش اسلامی را از عموم مردم منفک می سازند. 

این افراد فراموش کرده اند که جنبش اسلامی دعوت کننده همه آحاد مردم است. این افراد فراموش کرده اند که این جنبش حامیانی در سراسر جهان و حتی در میان مسیحیان دارد. آیا این افراد تصور می کنند اگر در آینده ستمگران به بازداشت ما ادامه داده و یک چشم باقی مانده سید زکزاکی را نیز از بین ببرند مردم سراسر جهان و خواهران و برادران حقیقی ما تنها به اعتراضات خیابانی اکتفا خواهند کرد؟!

این روزنامه در ستون یادداشت روز به عنوان «این همه جاسوس دنبال چه هستند؟!» پرداخت و در بخش خبر ویژه عنوان «چند حلقه از زنجیره خود تحریمی در داخل» را منتشر کرد.
«اعلام آمادگی 648 حقوقدان برای اقامه دعوا علیه آل سعود» دیگر عنوان نیم صفحه نخست روزنامه کیهان است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: