کد خبر: ۸۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - 07 September 2016
براساس پیشنهاد محمدباقر قالیباف شهردار تهران محدوده شاخص حد فاصل بزرگراه های نیایش، شهید چمران و خیابان ولیعصر که دربرگیرنده عناصر شاخصی نظیر نمایشگاه بین المللی تهران و سایر عرصه های این محدوده هستند از پهنه s با کاربری «کار و فعالیت» به پهنه111 که به کاربری «فضای سبز عمومی» اختصاص دارد تبدیل شد.
 روزنامه همشهری در شماره چهارشنبه 17 شهریور در تیتر یک، نوشت: براساس پیشنهاد محمدباقر قالیباف شهردار تهران محدوده شاخص حد فاصل بزرگراه های نیایش، شهید چمران و خیابان ولیعصر که دربرگیرنده عناصر شاخصی نظیر نمایشگاه بین المللی تهران و سایر عرصه های این محدوده هستند از پهنه s با کاربری «کار و فعالیت» به پهنه111 که به کاربری «فضای سبز عمومی» اختصاص دارد تبدیل شد.

این روزنامه با انتشار عنوان حوزه های علمیه از فضای مجازی برای تبیین معارف اسلامی بهره گیرند، نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه شنبه) در ابتدای جلسه درس خارج فقه در سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه، با اشاره به وجود برنامه های گسترده برای انحراف ذهن و دل مردم و جوانان از اصل دین، اولین و مهمترین وظیفه روحانیون را «مقابله با نقشه دین زدایی و عفت زدایی» خواندند و تأکید کردند: حوزه های علمیه و روحانیون باید با شناخت فضای مجازی و استفاده از فرصت های آن، معارف و مفاهیم اسلامی را تبیین کنند. ایشان با اظهار تأسف از ناآشنایی برخی مبلغان دینی با ابزارهای جدید رایانه ای و همچنین عدم درک درست از اهمیت مسئله فضای مجازی در برخی مسئولان، افزودند: فضای مجازی، به صورت توأمان دارای منافع و مضرات بی شماری است که باید با استفاده از فرصت های آن، مفاهیم اسلامی را در سطح گسترده ترویج کرد و در همین خصوص، شورای عالی فضای مجازی با هدف تمرکز در فکر، تصمیم و اقدام تشکیل شد.

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان گسترش انتقادات از الزامات خسارت بار FATF، آورد: افزایش انتقادها به تعامل با گروه اقدام مالی (FATF) موجب شد تا شورای عالی مبارزه با پولشویی متشکل از رئیس بانک مرکزی، وزرای اقتصاد، اطلاعات، امور خارجه، کشور و صنعت، معدن و تجارت با صدور بیانیه ای خلاصه ای از اقدامات انجام شده در راستای تعامل با FATF را اعلام کنند. در این بیانیه اشاره شده است که تعامل با FATF از اقدامات ضروری برای مبارزه با فساد از یک سو و ارتقای روابط بین المللی نظام مالی و اقتصادی کشور از سوی دیگر است. از سوی دیگر منتقدان این تفاهم معتقدند که بیانیه این شورا با تصریحات استاندارد 2012FATF در تضاد است. آنها همچنین نسبت به محرمانه نگه داشتن برنامه اجرایی و عدم شفافیت در این زمینه انتقاد دارند. احمد توکلی، نماینده سابق مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث تعهد ایران به FATF اظهار کرد: زمانی که تسلیم FATF شویم، الزاماتی را برای کشور فراهم می کند که تک تک بندهای این الزامات قابل بحث است و به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

این روزنامه با انتخاب عنوان خدا را شکر، خانه دار شدیم، نوشت: معلوم است که برای خانه خرید کرده. با چند کیسه پلاستیکی میوه و سبزی وارد مجتمع می شود. خانم خانه دار به محض اینکه چشمش به مدیرعامل تعاونی مسکن می افتد جلو می آید و تقاضا می کند جلسه ای ترتیب دهند تا موضوع تهیه دوربین های مداربسته برای پارکینگ را مطرح کنند. مدیرعامل تعاونی هم در عین حال که می گوید تمام کارها را براساس برنامه انجام داده اند اما قول می دهد که خرید و نصب دوربین را هم دنبال کنند. شقایق نام مجتمع مسکونی واقع در منطقه 18تهران است؛ مجتمعی که با پیگیری های یکی از 114تعاونی مسکن کارکنان شهرداری ساخته شده و از طریق آن 312خانواده خانه دار شده اند. مسعود داسکار مدیرعامل تعاونی مسکن کارکنان اداره کل منابع انسانی شهرداری تهران است. در منطقه 22پروژه های دیگری هستند که تعاونی اداره کل منابع انسانی شهرداری تهران پس از خرید زمین، برای ساختش اقدام کرده است تا با اتمام آنها عده ای دیگر از کارکنان با اولویت بندی خانه دار شوند. پروژه های یاس 2و یاس 3در این منطقه به تازگی گودبرداری شده اند. قرار است از طریق آن به ترتیب 144و 133واحد تحویل متقاضیان شود.

زیاده روی ایرانی ها در استفاده از تلگرام؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: روزانه بیش از یک میلیون مطلب در بیش از 100 هزار کانال تلگرامی تولید می شود که هر کدام به طور متوسط 500 هزار بار دیده می شود. دبیر شورای عالی فضای مجازی با غیرعادی و نگران کننده توصیف کردن میزان استفاده ایرانی ها از شبکه های اجتماعی، اعلام کرد پیام رسان های موبایلی دستور جلسه آینده این شوراست. ابوالحسن فیروزآبادی که در یک همایش تخصصی ارتباطی سخن می گفت آماری از میزان استفاده ایرانیان از شبکه های اجتماعی ارائه کرد تا بگوید چقدر این موضوع را نگران کننده می داند. وجود 100 هزار کانال ایرانی و تولید بیش از 1.2 میلیون مطلب در روز فقط در شبکه تلگرام تنها بخشی از آمار مستندات فیروزآبادی در این زمینه بودند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «سریال بازداشت مدیران بانکی»، «جمعه سرخ»، «کلینتون یا ترامپ؟» و «تساوی ایران و چین» را برجسته کرد و در ستون یادداشت عنوان «17 شهریور؛ نماد مبارزه ای برای پیروزی» به قلم مهدی چمران رییس شورای شهر تهران را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: