کد خبر: ۸۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - 05 September 2016
عربستان سعودی حامی گروه ‎های تروریستی و افراطی مانند داعش و جبهه النصره است و از گروه های تروریستی و اسلامگراهای افراطی در هر منطقه ای حمایت می ‎کند ولی غرب و در رأس آن آمریکا بر اقدامات و حمایت این کشور از تروریسم چشم بسته اند.

 روزنامه اطلاعات در شماره دوشنبه 15 شهریور با اشاره به سخنان اندیشمند و فیلسوف آمریکایی، از قول وی نوشت: عربستان سعودی حامی گروه ‎های تروریستی و افراطی مانند داعش و جبهه النصره است و از گروه های تروریستی و اسلامگراهای افراطی در هر منطقه ای حمایت می ‎کند ولی غرب و در رأس آن آمریکا بر اقدامات و حمایت این کشور از تروریسم چشم بسته اند.

این روزنامه با انتشار عنوان وزیر راه: سخت گیری بیشتر در صدور گواهینامه رانندگی ضروری است، می نویسد: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم نامه اجرای سند کنترل و پیشگیری بیماری های غیرواگیر و کاهش سوانح رانندگی با کمک وزارت بهداشت، اظهار داشت: بخش عمده اتفاقات نظیر همین سوانح رانندگی مربوط به تحولات سریع شهرنشینی است و قطعاً تسلط بر این حوزه های شهری و تحول آنها زمان بر است. وی با اشاره به اینکه آمار سوانح رانندگی نشان می دهد در حوزه شهرنشینی نیاز به آموزش داریم، گفت: هر ماه جلسه کمیسیون ایمنی راه ها برگزار می شود که نتیجه آن روند نزولی تلفات سوانح رانندگی است. این عضو کابینه دولت با تأکید بر اینکه باید سرعت در جاده ها کاهش یابد، گفت: لازمه این کار افزایش قدرت مدیریت الکترونیک جاده ها است. آخوندی با تأکید بر اینکه اقدامات سخت گیرانه برای صدور گواهینامه باید اعمال شود، گفت: این امر نیاز به حمایت همه جانبه دولت و مجلس دارد تا صدور گواهینامه با بررسی همه جانبه تسلط فرد انجام شود. وی گفت : در کمیسیون ایمنی راه ها مقررات سختگیرانه در صدور گواهینامه بررسی می شود. همچنین در مورد جرائم باید به نحوی عمل کرد که مؤثر باشد.

روزنامه اطلاعات با انتخاب عنوان برگزاری ازدواج آسان در سراسر کشور به مناسبت سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س)، نوشت: دیروز و همزمان با سالروز فرخنده ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، شهرهای مختلف کشورمان شاهد ازدواج آسان زوج های جوان بود. دیروز و به مناسبت روز ازدواج، جمع زیادی از پسران و دختران جوان در قالب طرح ازدواج آسان، زندگی مشترکشان را آغاز کردند. در این طرح که به همت نیکوکاران و برخی سازمان ها و نهادها به اجرا درآمد، تخفیف ها و هدایایی به زوج های جوان برای جشن ازدواجشان ارائه شد. به همین مناسبت روز گذشته ویژه برنامه ای در برج میلاد تهران با مشارکت سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای اجتماعی، شهرداری منطقه 2 و شرکت برج میلاد تهران برگزار شد و 500 زوج جوان آغاز زندگی مشترکشان را جشن گرفتند. در این مراسم بیش از 500 زوج پای سفره عقدی که در محوطه برج میلاد تهران پهن شده بود، نشستند و خطبه عقد برای آنها قرائت شد. همچنین در این مراسم جهیزیه ای به زوج های جوان اهدا شد.

این روزنامه با اشاره به عنوان سامانه قطع ارتباط بین موّدی و ممیز مالیاتی به زودی راه اندازی می شود، آورد: معاون حقوقی رئیس جمهوری از راه اندازی سامانه جدید مالیاتی با هدف نظارت بیشتر در کشور خبرداد. حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری افزود: این سامانه جدید مالیاتی به منظور نظارت بر مالیات و گمرک و به منظور اصلاحات سخت افزاری و نرم افزاری برای جلوگیری از ایجاد فساد، فرار مالیاتی و ورود کالاهای قاچاق راه اندازی می شود. وی با اشاره به سامانه جدید مالیاتی مستقر شده که به زودی راه اندازی می شود، گفت: با راه اندازی این سامانه ارتباط بین مودی و ممیز مالیاتی قطع و همه دارایی های مشمول مالیات به طور سیستماتیک وارد این سامانه می شود که با استقرار این سامانه مشکلات مالیاتی کمتر خواهد شد. وی به کنترل مبادی ورودی و استقرار سامانه شناسایی کالا اشاره کرد وگفت: با اتصال سامانه گمرک، سامانه مالیاتی، گمرک، حمل ونقل، بانک مرکزی و بانک های سایر کشورها به یکدیگر وصل می شود و به نوعی زمینه بروز مفاسد از بین می رود.

حملات جنگنده های متجاوز سعودی به زیرساخت های یمن؛ عنوان دیگر روزنامه اطلاعات به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: جنگنده های سعودی در ادامه تجاوز به یمن، زیرساخت های نظامی و غیرنظامی در چند استان این کشور را آماج حملات هوایی خود قرار دادند. جنگنده های ائتلاف سعودی در تازه ترین دور از حملات بی امان خود به اهداف غیرنظامی و زیر ساخت های این کشور، فرودگاه بین المللی «تعز» و منطقه «الجندیه» در مرکز یمن را 15 بار بمباران کردند. جنگنده های رژیم سعودی منطقه «النهدین» در جنوب صنعا را نیز سه بار بمباران کردند. دانشکده نیروی دریایی یمن در شمال «الحدیده» در غرب یمن نیز از این حملات بی نصیب نماند و دو بار هدف قرار گرفت که به کشته و زخمی شدن هشت تن منجر شد. جنگنده های سعودی همچنین هفت منزل مسکونی را در منطقه «السد» واقع در صنعا به صورت کامل منهدم کردند که بر اثر آن شماری از غیر نظامیان یمنی کشته شدند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «ظریف: «همکاری» باید جایگزین«رقابت» در منطقه شود»، «برخورد با 19 هزار قاچاقچی کالا در 5 ماه گذشته» و «قیمت مسکن تا پایان سال افزایش نمی یابد» را به چاپ رساند.
*گروه اطلاع رسانی 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: