کد خبر: ۸۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - 05 September 2016
بی شک در همه یک سال گذشته ترامپ یکی از سوژه های داغ رسانه های جهان بوده است. این میلیاردر نیویورکی با استفاده از تبلیغات پوپولیستی و نظرات عوامانه تاکنون توانسته نامزدی حزب جمهوری خواه برای ریاست جمهوری آمریکا را از آن خود کند.
 روزنامه همدلی در صفحه فرهنگی با اشاره به واکنش هنرمندان جهان به دونالد ترامپ میلیاردر نیویورکی، نوشت: بی شک در همه یک سال گذشته ترامپ یکی از سوژه های داغ رسانه های جهان بوده است. این میلیاردر نیویورکی با استفاده از تبلیغات پوپولیستی و نظرات عوامانه تاکنون توانسته نامزدی حزب جمهوری خواه برای ریاست جمهوری آمریکا را از آن خود کند.

در این گزارش که در شماره دوشنبه 15 شهریور 1395 خورشیدی منتشر شد، آمده است: با این همه در یک سال گذشته هنرمندان و ستاره های هالیوود به شکلی پیوسته تلاش کرده و می کنند تا با استفاده از شهرت و حمایت های مالی خود، مانع از پیروزی این میلیاردر نیویورکی در انتخابات امسال ریاست جمهوری آمریکا شوند. 

در همان روزهای آغازین سال نو میلادی که با پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات حزبی همراه شده بود، 120 هنرمند و ستاره هالیوودی در نامه ای از مردم آمریکا خواستند به کلینتون رای دهند تا مبادا این میلیاردر نیویورکی رئیس جمهور آمریکا شود.

داستین هافمن، رابرت دنیرو، کوین اسپیسی، آنجولیناجولی و این اواخر آلخاندرو ایناریتو کارگردان برنده جایزه اسکار هنرمندانی هستند که علیه نظرات جنجالی ترامپ موضع گیری کردند.
**ایناریتو: ملاقات رییس جمهوری با ترامپ خیانت است

دونالد ترامپ که روز چهارشنبه سفری جنجالی به مکزیک داشت با خشم و انتقاد شدید جامعه هنری هر دو سو- هالیوودی ها و چهره های مشهور مکزیک- روبه رو شد. در این میان ایناریتو کارگردان نامدار مکزیکی این خشم را نثار رئیس جمهوری کشورش کرد که پذیرای نامزد جمهوری خواهان شد. وی گفت: پرزیدنت پنا باید در برابر تفسیرهای جنجالی ترامپ و بی احترامی به مکزیکی ها در برابر او می ایستاد نه این که پذیرای او می شد.وی در یادداشتی برای نشریه مشهور و معتبر ال پائیس افزود: ملاقات ترامپ با رئیس جمهوری کشور یک خیانت و نشان دهنده فقدان وقار و بزرگی در حاکمیت مکزیک است.

این کارگردان و نویسنده مطرح کرد: چطور می شود میزبان فردی بود که به همه ملت ما در برابر همه دنیا توهین کرد. این فقدان وقار و بزرگی است که موجب می شود از کسی که هم به ما توهین کرده و هم به همه اقلیت ها و زندگی 16 میلیون مهاجر مکزیکی را به خطر انداخته حمایت کنیم.جالب این که ترامپ پس از بازدید از مکزیک بر ساخت دیواری بین دو کشور تاکید کرد و گفت کاری می کند تا مکزیک پول ساخت این دیوار را بدهد.

این در حالی است که ترامپ سعی کرد به این ترتیب مکزیک را پشت سر خودش نشان دهد و از رای مهاجران مکزیکی برای انتخابات ریاست جمهوری استفاده کند.
ایناریتو کارگردانی است که پیش از این برای «مرد پرنده ای» هم اسکار را از آن خود کرده بود. وی پیش از این با دو موفقیت بزرگ با فیلم «بابل» نام خود را به عنوان اولین فیلم ساز مکزیکی نامزد اسکار بهترین کارگردانی در تاریخ ثبت کرده بود.

**دنیرو: ترامپ دیوانه است
پیش از این نیز، رابرت دنیرو در جشنواره فیلم سارایوو دونالد ترامپ را کاملا دیوانه خواند و او را باشخصیت اصلی «راننده تاکسی» مقایسه کرد و گفت او چیزی از تراویس بیکل کم ندارد. این شخصیت که معلولیت ذهنی دارد در فیلم مشهور «راننده تاکسی» شخصیت اصلی است. 
وی گفت: شبیه بیکل، نامزد جمهوری خواهان نیز اصلا نباید این جایگاه را به دست می آورد، خدا به دادمان برسد. بازیگر برنده جایزه اسکار گفت: چیزی که او می گوید کاملا دیوانه وار است، مسخره است، ... او کاملا دیوانه است.

در فیلم «راننده تاکسی» محصول سال 1976 این بازیگر در نقش بیکل بازی کرده که سربازی بازگشته از جنگ ویتنام است.

**جورج کلونی: ترامپ رئیس جمهور نخواهد شد!
«جورج کلونی»بازیگر هالیوود نیز که به جمع معترضان پیوسته نسبت به موضع گیری های ترامپ واکنش نشان داده و با انتقاد از دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا، به دلیل مواضع ضد اسلامی اش گفت: «دلیلی برای ترس از مسلمانان وجود ندارد.»کلونی در یک نشست مطبوعاتی، با بیان اینکه «ترامپ رئیس جمهور نخواهد شد»، افزود: «ما از مسلمانان، مهاجران و زنان نمی ترسیم». او همچنین تاکید کرد که ترامپ نخواهد توانست با ترس کاذبی که در حال ایجاد کردن آن میان مردم آمریکاست، رای آنان را به دست آورد.

**داستین هافمن: تاکنون پیروزی های ترامپ از سر اقبال بوده است
داستین هافمن، ستاره محبوب و «بزرگمرد کوچک» هالیوود نیز گفت: ذهن من نیز مانند دیگر شهروندان آمریکا به این مسئله مشغول است که اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور شود، آمریکا با چه پیامدهایی روبرو خواهد شد.
این ستاره هالیوود در عین حال خاطرنشان ساخت که موفقیت های تاکنونی ترامپ در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا بیشتر به خاطر بخت و اقبال بوده است.
هافمن گفت: «با وجود اینکه ما در آمریکا دموکراسی داریم و بر این باوریم که این دموکراسی بر قانون اساسی استوار است، اما باید اذعان داشت که آمریکا در عین حال کشوری است که یک فرد به عنوان نامزد ریاست جمهوری می تواند با زور کار خود را پیش ببرد، حتی اگر برای چنین کاری مجبور باشد یک میلیارد دلار در کارزار انتخاباتی خرج کند.

**نامه 120هنرمند به مردم آمریکا
در همین حال بیش از 120 هنرپیشه، آهنگ ساز و کارگردان هالیوودی با انتشار نامه ای، ‏رسما از مردم آمریکا خواستند که با رای به هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات ترامپ، مانع از پیروزی این نامزد افراطی جمهوری خواه شوند.شبکه خبری «آی تی وی» گزارشی را در این باره منتشر کرد و نوشت: هنرمندان ریاست جمهوری ترامپ را موجب شکل گیری «تهدیدهایی فوری و واقعی» برای جهان و آمریکا می دانند.

در بخشی از این طومار آمده است: «ما ائتلافی از هنرمندانی هستیم که امروز به میلیون‏ها آمریکایی می پیوندیم تا از انتخاب دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه به عنوان رئیس جمهور آمریکا جلوگیری کنیم. ما فکر می کنیم این مسئولیت ماست که با استفاده از شهرت‏مان توجه همه را به خطراتی که رئیس جمهور شدن ترامپ می تواند به دنبال داشته باشد، جلب کنیم. در اظهارات و پیشنهادهای سیاسی او مکزیکی ها و لاتین تبارها، سیاه پوستان، مسلمانان، زنان، آسیایی ها و آوارگان و... به حساب نمی آیند یا تحقیر می شوند. 

ما از همه آمریکایی ها می‏خواهیم به ما و به سمت خوب تاریخ ملحق شوند و از قدرت صدا و آرای ما برای شکست دادن دونالد ترامپ و ایدئولوژی های نفرت‏انگیز او استفاده کنند.»مارک روفالو، کری واشنگتن، جولیان مور، مگ رایان، جین فوندا، پاتریشیا آرکت، وودی هارلسون، لنا دانهام و مایکل مان از امضاءکنندگان این نامه هستند.

**وقتی اسپیسی ترامپ را به سخره می گیرد
کوین اسپیسی در جریان استندآپ روتین در جشنواره فیلم کن به دونالد ترامپ حمله کرد و نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را «بیماری» نامید.
بازیگر «خانه پوشالی» که در جریان یک رویداد خیریه برای جمع آوری پول برای ایدز شرکت کرده بود، به حاضران در رویداد گفت: «شارون استون که معمولا اجرای این برنامه را برعهده دارد درگیر نبرد با یک بیماری است بنابراین نتوانست که این کار را برعهده بگیرد.» او در ادامه افزود: «نام این بیماری دونالد ترامپ است.»

البته حملات اسپیسی به ترامپ به اینجا هم ختم نشد. او در ادامه گفت: «در فیلم های خارجی دو چیز وجود دارد که ترامپ بیش از همه از آن ها متنفر است: خارجی ها و خواندن.» بازیگر برنده دو جایزه اسکار ادامه داد: «دونالد ترامپ احتمالا اینجا را خیلی دوست دارد، چون اینجا پر از کازینوهای ورشکسته است.»

**استریپ از حمایت استوود از ترامپ شوکه شد
از سویی مریل استریپ که ماه گذشته در نقش ترامپ در یک نمایش ظاهر شده بود به موضع گیری کلینت استوود کارگردان آمریکایی که از دونالد ترامپ حمایت کرده بود، واکنش نشان داد.
مریل استریپ گفته بود آن قدر از اظهار نظر کلینت ایستوود متعجب شده که لازم است حتما با او در این باره صحبت کند. بازیگر برنده اسکار افزوده است: من دچار شوک شدم. واقعا دچار شوک شدم، چون او خیلی بالاتر از این حرف هاست. فکر می کردم او باید خیلی حساس تر از این باشد. ایستوود در سخنانی که چند روز پیش درباره دونالد ترامپ بیان کرد گفت که در انتخابات ریاست جمهوی سال 1995 به وی رای داده است. ایستوود گفته بود: باید به سمت ترامپ رفت چون هیلاری کلینتون گفته می خواهد راه اوباما را دنبال کند. مشکل ترامپ این است که هر چه در سرش دارد به زبان می آورد و این خیلی خوب نیست. می توانم او را بفهمم اما همه جا نمی توانم تاییدش کنم. 
*منبع: روزنامه همدلی
برچسب ها: هالیوود ، ترامپ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: