کد خبر: ۸۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - 05 September 2016
روحانیون اعتدالی اعتقاد دارند که در انتخابات باید چهره های برجسته ای حضور داشته باشند که یکی از چهره های اعتدالی مدنظر روحانیون، دکتر ظریف هستند. موضوع کاندیداتوری وی در محافل خصوصی مطرح شده و درباره آن رایزنی صورت گرفته است.
روزنامه آرمان در شماره دوشنبه 15 شهریور در تشریح تیتر نخست از قول آیت الله محسن غرویان مبنی بر اینکه در میان چهره های مطرح و نزدیک به دولت چرا روحانیون اعتدالی کاندیداتوری آقای ظریف را مطرح می کنند؟، نوشت: روحانیون اعتدالی اعتقاد دارند که در انتخابات باید چهره های برجسته ای حضور داشته باشند که یکی از چهره های اعتدالی مدنظر روحانیون، دکتر ظریف هستند. موضوع کاندیداتوری وی در محافل خصوصی مطرح شده و درباره آن رایزنی صورت گرفته است.

این روزنامه با بررسی عنوان ناگفته های آیت الله از برجـام، آورد: «قبل از این که آقای روحانی بیایند، می دانستم رهبری می خواهند مساله حل شود. بالاخره اراده رهبری پشت قضیه بود. به رغم این همه شیطنتی که ما هم پیشقدم بودیم و می خواستیم حل شود» شاید اظهارات آیت ا... هاشمی درباره توافق هسته ای و برجام تا به امروز چنین صراحت نداشت اما او در زمانی درباره موضوعات کلان و سرنوشت سازکشور لب به سخن می گشاید که تا حدودی ابرهای تیره دلواپسان به کنار رفته باشد و جامعه خود به اهداف اقدامات مهم و با اهمیت پی برده باشد چرا که با ذهنی آماده تر به اظهارات دلسوزان کشور گوش فرا خواهند داد. پربیراه نیست اگر ادعا شود آیت ا... هاشمی از ابتدای آغاز مذاکرات تا به امروز در نقش راهنمای بی منت با تیم مذاکره کنندگان هسته ای همراه بوده است و توصیه های مفیدی که به آنان داشت برگرفته از بررسی ها و دیدگاه های مختلف بود. روز گذشته صراحت نامه آیت ا... هاشمی در گفت وگو با سایت شخصی اش منتشر کرد که طی آن به ناگفته هایی از مذاکرات و تاثیرات واکنش ها به توافق هسته ای گفته است که در ادامه می خوانید.

روزنامه آرمان با انتخاب عنوان تصادف، اولین عامل مرگ کودکان ایرانی، نوشت: سوانح رانندگی در جاده های ایران همه ساله باعث مرگ و مصدومیت هزاران نفر شده و میلیاردها دلار هزینه بر اقتصاد کشور تحمیل می کند. معمولا با افزایش تعداد خودروها تصادفات افزایش می یابد، اما در کشورمان بنا به گفته های روسای پلیس راهور فعلی و قبلی هر سال شاهد کاهش تلفات جاده ای ناشی از حوادث رانندگی بوده ایم. معاون بهداشت وزیر بهداشت در نشست تفاهمنامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: نخستین عامل مرگ کودکان کشور، حوادث و سوانح است که بیشتر این حوادث در مناطق روستایی رخ می دهد و قابل پیشگیری است. علی اکبرسیاری اظهارکرد: وزارت بهداشت کارشناسان خود را برای ارتقای ایمن سازی جامعه به یکی از دانشگاه های سوئد اعزام کرد و در حال حاضر دانش این کار در وزارت بهداشت وجود دارد.

روایتی از ممنوع التصویری یک خانواده، دیگر عنوان این روزنامه به شمار می رود، در تشریح این مطلب می خوانیم: 3 نفر از دو نسل هستند و محبوب اقشار مختلف کشور؛ هر 3 نفر هم ممنوع النمایش در صداوسیما ! پدر، جهانگیر کوثری تهیه کننده سینما و مجری و گزارشگر ورزشی، مادر رخشان بنی اعتماد کارگردان سینما و در نهایت باران بازیگر سینماست که این 3 چهره تلویزیون را دوست دارند اما جام جم تمایلی به پخش تصاویر و فیلم های آنها ندارد. هر چه باشد این خانواده با صداوسیما نسبت نزدیکی دارد چرا که با وجود تمام بی اعتنایی ها حرفی از خداحافظی با صداوسیما نمی زنند. جهانگیر کوثری اظهار کرد: به دلایل ناگفته ای مرا از تلویزیون اخراج کردند؛ اما خیلی دوست دارم شرایطی فراهم شود تا بتوانم در تلویزیون فعالیت کنم. این تهیه کننده سینما افزود:«تلویزیون یک نهاد دولتی است و چارچوب ها، قوانین و ضوابط خاص خودش را دارد و از همین چارچوب ها و ضوابط نیز پیروی می کند. ما نمی توانیم انگاره هایمان را در تلویزیون مطرح و اجرا کنیم. بنابراین تمرکز و توجه مان به سینماست و در سینما می توانیم مسائل جامعه را تا جایی که توان داریم پیگیری کنیم.» 

روزنامه آرمان با انتشار عنوان شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران شد، آورد: بعد از دو ماه بلاتکلیفی در بزرگ ترین نهاد نمایندگی بخش خصوصی سرانجام دیروز، 14 شهریور، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران انتخاب شد. نهم مرداد بود که محسن جلال پور به علت کسالت و بیماری قلبی از ریاست اتاق استعفا داد و قرار شد در شهریور سال جاری رئیس جدید با رای نمایندگان اتاق انتخاب شود. در انتخابات دیروز که پشت درهای بسته و با حضور 401 نفر از اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران برگزار شد، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق مشهد با کسب 198 رای از مجموع 397 رای شمارش شده، به عنوان دهمین رئیس بزرگ ترین تشکل بخش خصوصی کشور انتخاب شد. شافعی در رقابت با مسعود خوانساری و تنها با چهار رای بیشتر به عنوان رئیس جدید اتاق ایران انتخاب شد. 

«کاندیداتوری احمدی نژآد و قالیباف در حال بررسی؟»، «محمدرضا عارف: روحانی پیگیر موضوع حصر است»، «طنین آواز اساطیر ناظری در سعد آباد» از دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه به شمار می رود.

روزنامه آرمان در ستون یادداشت های اختصاصی عنوان «ورود سازمان بازرسی به پرونده شهرداری» به قلم بهمن کشاورز را به سرمقاله اختصاص داد و یادداشتی را با عنوان «پایگاه عقلانی- احساسی روحانی» نوشته مسعود ادیب به چاپ رساند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: