کد خبر: ۸۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - 04 September 2016
شاخص کل بورس اوراق بهادار امروز - یکشنبه - روند کاهشی روزهای گذشته را ادامه داد و با کاهش ۲۳۸ واحدی نسبت به روز گذشته رقم ۷۶ هزار و ۵۰۹ واحدی را تجربه کرد.
شاخص کل بورس اوراق بهادار امروز - یکشنبه - روند کاهشی روزهای گذشته را ادامه داد و با کاهش ۲۳۸ واحدی نسبت به روز گذشته رقم ۷۶ هزار و ۵۰۹ واحدی را تجربه کرد.

به گزارش ایسنا دماسنج بازار سرمایه ایران امروز در زمان انجام معاملات با شیب تقریبا افزاینده کاهش یافت و در انتهای داد و ستد ها در عدد ۷۰۶ هزار و ۵۰۹ واحدی ایستاد که با این حساب نسبت به روز گذشته با ۲۳۸ واحد کاهش رو به رو شد.

در دومین روز از معاملات امروز شاخص کل هم وزن نیز ۵۷ واحد افت کرد و به عدد ۱۴ هزار و ۲۴۹ واحدی رسید. همچنین شاخص آزاد شناور پس از ۲۸۶ واحد کاهش به رقم ۸۵ هزار و ۲۳ واحد رسید.

علاوه بر این شاخص بازار اول ۲۳۷ واحد افت کرد و تا رقک ۵۳ هزار و ۶۸۲ واحدی پایین آمد شاخص بازار دوم نیز پس از ۱۰۱ واحد افت، رقم ۱۶۶ هزار و ۴۷۳ واحدی را تجربه کرد.

ارزش معاملات امروز به رقم ۱۲۵ میلیارد و ۱۵۵ میلیون ۳۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن نزدیک به ۵۳۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۴۲ هزار نوبت داد و ستد بود.

نماد های معاملاتی شرکت پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه گذاری رازک سه شرکتی بودند که بیشترین نقش را در نوسانات امروز شاخص کل بازی کردند به طوری که دو نماد اول با ۷۲ و ۴۰ واحد تاثیر منفی در شاخص کل بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص داشتند و داروسازی رازک با ۳۲ واحد تاثیر مثبت سعی کرد از افت بیش از حد دماسنج بازار سرمایه جلوگیری کند.

در معاملات امروز نماد خودرو سازی سایپا بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد به طوری که بیش از ۵۵ میلیون سهم با ارزش حدود ۶ میلیارد تومان در این نماد داد و ستد شد.

از طرفی نماد معاملاتی پتروشیمی مبین نیز امروز رکورد بیشترین ارزش معامله را دارا بود به طوری که در این نماد بیش از ۳۷ میلیون سهم به ارزش ۱۵ میلیارد و ۴۰۳ میلیون در این نماد معامله شد.

آیفکس امروز ۳.۶ واحد افت کرد و به رقم ۷۹۳ واحد رسید ارزش معاملات فرابورس ایران نیز ۷۶ میلیارد و ۶۷۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۴۹ میلیون و ۲۲ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۴ هزار و ۲۲۹ نوبت داد و ستد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: