کد خبر: ۸۰۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - 04 September 2016
شلیک موفق موشک بالستیک «برکان 1» به عمق خاک سعودی توسط ارتش یمن و کمیته های مردمی، سعودی ها را غافلگیر و متحیر کرد. این موشک، 800 کیلومتر است و با خود کلاهکی انفجاری به وزن نیم تن حمل می کند و قدرت تخریب پایگاه های نظامی راهبردی سعودی را دارد.
  روزنامه اطلاعات در شماره یکشنبه 14 شهریور نوشت: شلیک موفق موشک بالستیک «برکان 1» به عمق خاک سعودی توسط ارتش یمن و کمیته های مردمی، سعودی ها را غافلگیر و متحیر کرد. این موشک، 800 کیلومتر است و با خود کلاهکی انفجاری به وزن نیم تن حمل می کند و قدرت تخریب پایگاه های نظامی راهبردی سعودی را دارد.

این روزنامه با اشاره به عنوان لازمه توسعه اقتصادی توجه به سرمایه های فرهنگی است، در تشریح تیتر یک، آورد: اسحاق جهانگیری عصر دیروز در همایش تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت تدبیر و امید که در مرکز همایش های بین المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد، با بیان اینکه باید در ارزیابی موفقیت ها و عدم موفقیت های دولت در بخش فرهنگ، به مسئولیت های مشترک و ملی درتوجه به ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی کشور بیش از پیش توجه کنیم، تصریح کرد: اگر به صورت جدی به دنبال توسعه اقتصادی هستیم و می خواهیم سرمایه های طبیعی را برای رفاه مردم بکار گیریم، شرط لازم توجه به سرمایه انسانی، سرمایه اجتماعی و سرمایه فرهنگی است. این هم مساله دولت است و هم مسئله همه بخش های حاکمیتی دیگرکشور.

رهبر معظم انقلاب سیاست های کلی خانواده را ابلاغ کردند‏، از دیگر عنوان های روزنامه اطلاعات است، در تشریح این خبر می خوانیم: آیت الله خامنه ای رهبرمعظم انقلاب دراجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی سیاست های کلی «خانواده» را که پس ازمشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است، ابلاغ کردند. بخشی از متن سیاست های کلی خانواده که به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده، به این شرح است: خانواده واحد بنیادی وسنگ بنای جامعه اسلامی و کانون رشد و تعالی انسان و پشتوانه سلامت و بالندگی واقتدارواعتلای معنوی کشورونظام است و سمت وسوی حرکت نظام باید معطوف باشد به: ایجاد جامعه ای خانواده محورو تقویت و تحکیم خانواده و کارکردهای اصلی آن برپایه الگوی اسلامی خانواده به عنوان مرکزنشوونما و تربیت اسلامی فرزند و کانون آرامش بخش. محورقرارگرفتن خانواده درقوانین ومقررات، برنامه ها، سیاست های اجرایی و تمام نظامات آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به ویژه نظام مسکن و شهرسازی.

این روزنامه با انتخاب عنوان «‎آزادی» و «حق تعیین سرنوشت» از حقوق مهم انسان هاست، می نویسد: حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی دردیداراعضای هشتمین دوره مجلس دانش آموزی در سخنانی «آزادی» و«حق تعیین سرنوشت» را ازحقوق مهم انسان ها خواند و یادآورشد: قانون اساسی دراصول اولیه خود به این حقوق اشاره دارد واز مهمترین انگیزه های انقلابیون هم رسیدن به آنها بوده است. سید حسن خمینی علت حرکت ملت به سوی انقلاب را «کسب آزادی» درکنار دوآرمان استقلال و معنویت گرایی دانست وآن را مانند سایرحقوق امری یادگرفتنی دانست وگفت: درسال های شکل گیری مشروطه وقتی درهای آزادی بیان به روی این جامعه استبدادزده بازشد ونظام قاجاری فروریخت، مردم و حتی نخبگان سیاسی استفاده ازاین فضا را بلد نبودند وبه همین دلیل ازدل آن حرکت رفاه بیرون نیامد بلکه هرج و مرج حاصل شد. درآن زمان مردم آزادی را با توهین اشتباه گرفتند ولذا روزنامه های آن دوره روزنامه های خوبی نیست و طنزهتاک را درآنها می بینیم.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان بیمه اوقات فراغت تا دو هفته آینده رونمایی می شود، نوشت: مدیر کل طرح های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان از رونمایی بیمه اوقات فراغت تا دو هفته آینده خبر داد. محسن طلایی در گفتگو با خبرنگار روزنامه اطلاعات با بیان اینکه اقدامات لازم برای اجرای بیمه فراغت تقریبا نهایی شده است، افزود: معاونت جوانان وزارت ورزش با همکاری بیمه ایران بسته های بیمه فراغت را طراحی کردند تا خانواده ها بتوانند با خرید بسته های مختلف، علاوه بر بیمه فرزندانشان در مقابل حوادث و آسیب های احتمالی در اوقات فراغت، برای آینده آنها هم سرمایه گذاری کنند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «جهانگیری: فساد مانند موریانه به جان جمهوری اسلامی افتاده است» و «همایش بین المللی بزرگداشت شهدای منا در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار می شود» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: