کد خبر: ۸۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - 04 September 2016
محمدجواد ظریف که در راس یک هیات بلندپایه سیاسی صبح دیروز به سمرقند ازبکستان رفته است در مراسم خاکسپاری اسلام کریم اف رئیس جمهور فقید این کشور شرکت کرد.
 حضور وزیر امور خارجه ایران در سمرقند، موضوعی است که روزنامه همشهری در شماره یکشنبه 14 شهریور به آن پرداخت و نوشت: محمدجواد ظریف که در راس یک هیات بلندپایه سیاسی صبح دیروز به سمرقند ازبکستان رفته است در مراسم خاکسپاری اسلام کریم اف رئیس جمهور فقید این کشور شرکت کرد.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان نهضت ملی ازدواج آسان، اختصاص داد و نوشت: رهبر انقلاب در اجرای بند 110 قانون اساسی سیاست های کلی «خانواده» که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است، ابلاغ کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن سیاست های کلی خانواده که به روسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده، به شرح زیر است: خانواده واحد بنیادی و سنگ بنای جامعه اسلامی و کانون رشد و تعالی انسان و پشتوانه سلامت و بالندگی و اقتدار و اعتلای معنوی کشور و نظام است و سمت و سوی حرکت نظام باید معطوف باشد به: ایجاد جامعه ای خانواده محور تقویت و تحکیم خانواده و کارکردهای اصلی آن برپایه الگوی اسلامی خانواده به عنوان مرکز نشو و نما و تربیت اسلامی فرزند و کانون آرامش بخش و ...

روزنامه همشهری با انتشار عنوان واکنش قاطع دستگاه قضایی به دروغ پراکنی های گسترده علیه مدیریت شهری، آورد: روز گذشته رئیس قوه قضاییه در پی نامه رئیس شورای شهر تهران نسبت به گزارش دروغ و مخدوش کارشناس سازمان بازرسی، این موضوع را به دادستان کل کشور ارجاع داد و تاکید کرد، با اقداماتی که باعث هتک حیثیت اعضای شورای شهر و افراد دیگر شده است برخورد شود. در نامه آیت الله آملی لاریجانی آمده است: با توجه به نامه رئیس شورای شهر تهران در خصوص مطالب منتشره علیه اعضای شورای اسلامی شهر تهران در فضای مجازی و همینطور علیه جمعی دیگر و ضرورت بررسی جدی موضوع، سریعاً با کسب اطلاع از سازمان بازرسی کل کشور و دیگر ارکان مرتبط و بررسی گزارش های واصله نتیجه به اینجانب منعکس شود. ساعتی بعد حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در گفت وگوی تلفنی با بخش خبری ساعت 21با تأکید بر پیگیری ماموریت محوله رئیس قوه قضاییه به دادستانی کل کشور برای پیگیری مطالب منتشر شده علیه اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری گفت، اقداماتی را در این باره شروع کرده ایم و هیأتی را مأمور کردیم که موضوع را رسیدگی کنند.

این روزنامه با انتخاب عنوان جنگل وقف شدنی نیست، نوشت: پرونده 5600 هکتار جنگل آقمشهد با اظهارات صریح قوه قضاییه وارد مرحله جدیدی شد. مهندس مسعود منصور، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها و مراتع با اشاره به اظهارات رئیس قوه قضاییه در همایش ملی صیانت از وقف، از ارسال پرونده آقمشهد برای رسیدگی ویژه به دفتر آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه خبر داد. رئیس قوه قضاییه در این همایش خطاب به مسئلان سازمان جنگل ها و مراتع کشور گفت: پرونده مربوط به 6 هزار هکتار جنگل را که اوقاف مدعی است 5600 هکتار آن وقف است به قوه قضاییه تحویل دهید تا ما به صورت ویژه آن را بررسی کنیم چرا که مرتع و جنگل هیچگاه وقف نمی شود و متعلق به مردم است.

نزول بورس تا کجا ادامه دارد؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: به موازات نزول شاخص بورس، ارزش معاملات صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس و فرابورس به مرز 1000 میلیارد تومان رسید. با کاهش نرخ تورم و تثبیت قیمت دلار روند نزولی بورس تهران همچنان ادامه دارد، به طوری که در مبادلات دیروز بار دیگر شاخص کل بورس تهران با 420 واحد کاهش معادل نیم درصد دیگر کاهش یافت. فعالان بازار اکنون از خود می پرسند که روند نزولی بازار سهام تا کجا ادامه خواهد داشت. به اعتقاد کارشناسان، روند نزولی بورس با توجه به تک رقمی شدن تورم و همچنین تثبیت نوسان قیمت دلار در یک محدوده ثابت منطقی به نظر می رسد چرا که این دو مولفه از مهم ترین عناصر رشد شاخص در سیکل های اقتصادی هستند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «پاتوق معتادان در خانه سالار ملی»، «گره عشق بر تار و پود دست های خالی» و «ریشه «دروغ های نجومی» در مناظرات سال 92» را برجسته کرد و در ستون یادداشت و نگاه به ترتیب عنوان های «سیاست های خانواده برنامه ریزی می خواهد» به قلم حسن خجسته عضو هیات علمی دانشگاه و «جنگ مخفیانه آمریکا در سوریه» نوشته جفری ساش استاد توسعه سیاسی در دانشگاه کلمبیا را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: