کد خبر: ۸۰۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - 04 September 2016
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری نوین ضروری است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری نوین ضروری است.

فیض‌الله شمس امروز در گفت‌وگو با فارس در ارومیه اظهار داشت: به منظور بهره‌برداری اصولی از منابع آبی در بخش کشاورزی نسبت به تجهیز اراضی به سیستم‌های آبیاری نوین اقدام شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در این خصوص، تصریح کرد: برای تجهیز اراضی کشاورزی استان به آبیاری نوین تلاش‌های قابل توجهی انجام گرفته است و در این خصوص شاهد تجهیز یک هزار و 296 هکتار از اراضی به آبیاری نوین هستیم.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه برای تجهیز اراضی به آبیاری نوین نسبت به آگاه سازی کشاورزان نیز اقدام شده است، اظهار داشت: واگذاری اراضی کشاورزی به آبیاری نوین از طریق واگذاری تسهیلات از جمله عوامل تشویقی در این زمینه است.

این مسؤول با بیان اینکه باید راندمان تولید در واحد سطح را نیز در کنار کاهش میزان مصرف آب مد نظر قرار دهیم، اظهار داشت: طی سه سال گذشته توانسته‌ایم راندمان آبیاری را در بخش کشاورزی از طریق آبیاری نوین 40 درصد افزایش دهیم.

شمس با اشاره به برنامه‌های جهاد کشاورزی در راستای احیای دریاچه ارومیه، خاطرنشان کرد: با تبدیل اراضی به آبیاری نوین علاوه بر کاهش میزان مصرف آب شاهد افزایش میزان تولید در واحد سطح نیز هستیم به طوری‌که میزان محصول تولیدی با تجهیز اراضی به آبیاری نوین 30 درصد افزایش یافته است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه وضعت دریاچه ارومیه نیازمند صرفه‌جویی در مصرف آب است، اظهار داشت: با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه باید میزان مصرف آب را در بخش کشاورزی تا 40 درصد کاهش دهیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: