کد خبر: ۸۰۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - 29 August 2016
سخنان سخنگوی دستگاه قضا در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت که گفته بود در ماجرای حقوق های نجومی هیچ کدام از مدیران دولتی خلاف قانون انجام نداده اند و به همین علت هیچ فردی به قوه قضاییه معرفی نشد، موضوعی است که روزنامه همشهری در شماره دوشنبه هشتم شهریور در تیتر یک، به آن پرداخت و به نقل از محسنی اژه ای نوشت: دولت حتی یک مدیر نجومی را به قوه قضاییه معرفی نکرد.
 سخنان سخنگوی دستگاه قضا در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت که گفته بود در ماجرای حقوق های نجومی هیچ کدام از مدیران دولتی خلاف قانون انجام نداده اند و به همین علت هیچ فردی به قوه قضاییه معرفی نشد، موضوعی است که روزنامه همشهری در شماره دوشنبه هشتم شهریور در تیتر یک، به آن پرداخت و به نقل از محسنی اژه ای نوشت: دولت حتی یک مدیر نجومی را به قوه قضاییه معرفی نکرد.

این روزنامه با انتشار عنوان دشمن برای ملت ما حق دفاع قائل نیست، آورد: حضرت آیت الله خامنه ای، فرمانده معظم کل قوا ظهر یکشنبه در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران، مخالفت و جنجال گسترده در خصوص سامانه موشکی اس 300 یا تاسیسات حفاظت شده فوردو را نمونه هایی از خباثت دشمن ملت ایران خواندند و افزودند: سامانه اس300 ابزاری دفاعی است نه تهاجمی، اما آمریکایی ها تمام تلاش خود را کردند که جمهوری اسلامی از این امکان برخوردار نشود. ما با چنین دشمنی مواجه هستیم که حق دفاع را نیز برای ملت ما قائل نیست و در واقع می گوید بدون دفاع بمانید تا هر زمان که خواستیم بتوانیم کشور را مورد تهاجم قرار دهیم.

روزنامه همشهری با انتخاب عنوان دروغ های نجومی برای منافع سیاسی، نوشت: عملکرد مدیریت فعلی شهر تهران در ماه های پایانی دوره مسئولیت هدف تحرکات سیاسی و رسانه ای قرار گرفته و عده ای در تلاشند با تخریب فعالیت ها، فضای مورد نظر خود را برای حضور در انتخابات سال آینده فراهم کنند. اقدامی که مسیر کار و تلاش را به سمت نزاع های سیاسی و انتخاباتی منحرف می کند. در هفته های اخیر موضوعاتی چون پروژه عظیم و ملی صدر، بدهی های شهرداری تهران، حوادث شهری، باغات و مواردی این چنینی دستاویز قرار گرفته و این بار با توسل به نامه های پرسشی کارشناسی نهادهای نظارتی از کشف یک فساد مالی سخن می گویند. این در حالی است که روز گذشته در نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه و جلسه غیرعلنی شورای شهر تهران این موضوع تکذیب شد. حجت الاسلام محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود به این نکته اشاره کرد که گزارشات این سازمان طبقه بندی دارد و چنانچه به تخلفی از یک دستگاه در گزارش اشاره شده باشد، گزارش برای مقام عالی رتبه دستگاه مربوطه ارسال می شود تا پاسخ و دفاع خود را ارائه کند. 

شرط تازه برای حذف یارانه پردرآمدها؛ عنوان دیگر این روزنامه به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: درحالی که قانون بودجه امسال دولت را مکلف می سازد یارانه نقدی اقشار پردرآمد را از ابتدای تیرماه امسال قطع کند، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از برداشته شدن الزام جرم انگارانه درصورت حذف نشدن یارانه نقدی ثروتمندان در مجلس، اعلام کرد: پایگاه اطلاعاتی دقیقی برای شناسایی دقیق تر مشمولان دریافت یارانه ایجاد شده و وزارت کار پس از آنکه شناسایی 85 درصدی مشمولان حذف یارانه محقق شد، دست به کار خواهد شد. این عضو دولت یازدهم در یک برنامه تلویزیونی گفت: مجلس شورای اسلامی سال گذشته حذف 6 میلیون نفر و امسال 30 میلیون نفر را برای وزارت کار تکلیف کرده اما شناسایی این تعداد یارانه بگیر دشوار است و احتیاط فراوانی می طلبد. علی ربیعی در برنامه تلویزیونی نگاه یک با رد هرگونه احتیاط در حذف یارانه بگیران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اگر احتیاطی هم مشاهده می شود به منظور جلوگیری از ضایع شدن حقوق نیازمندان واقعی است. حرکت لاک پشتی دولت در حذف یارانه نقدی در حالی ادامه دارد که براساس مصوبه اخیر مجلس، قرار است یارانه افرادی که به اشتباه قطع شده، دوباره پرداخت شود. آیا فهرست یارانه نقدی بگیران در پایان امسال نصف خواهد شد؟

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان جنگ بر سر رانت در بازار پتروشیمی، نوشت: دولت به مصوبات خودش هم عمل نمی کند. پارسال هیأت دولت مصوبه ای را برای خروج از رکود تصویب کرد که براساس آن باید همه محصولات پتروشیمی از طریق بورس کالا عرضه می شد اما اعداد نشان می دهد فقط 6درصد محصولات پتروشیمی در بورس کالا فروخته می شود. سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت برای خروج پتروشیمی از بورس کالا بار دیگر جنجال آفرین شد. او که به تازگی در قم سخن گفته بار دیگر تأکید کرده است که تا پای جان برای خروج پتروشیمی از بورس کالا خواهد ایستاد. محمدرضا نعمت زاده عصر یکشنبه که در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم شرکت کرده بود بار دیگر لب به شکایت گشود و با انتقاد از فروش محصولات پتروشیمی در بورس گفت: ارائه پتروشیمی در بورس خلاف قانون بوده و بنده برای رفع این مشکل می جنگم زیرا تضمینی برای برنده شدن واحدهای تولیدی در بورس وجود ندارد و این امر سبب می شود، این واحدها مواد پتروشیمی مورد نیاز خود را گران تر از قیمت واقعی خریداری کنند و دلالان بهره های سنگین را به خود اختصاص دهند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «گام بلند برای شفافیت اطلاعات»، «واردات محصولات تراریخته ممنوع می شود»، «خانواده بابارجب مهمان رهبر انقلاب»، «جنایتی که فراموش نمی شود» و «نفاق و نفوذ» را برجسته کرد و در ستون نگاه عنوان «ما به نظارت بیش از اندازه توجه کرده ایم» به قلم احمد فرامرز قراملکی استاد دانشگاه تهران را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: