کد خبر: ۸۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - 29 August 2016
باید بتوانیم با سایر کشورهای اروپایی و کشورهای صاحب تکنولوژی و کشورهایی که می توانند بازار خوبی برای ایران و یا تامین نیاز های ایران باشند ارتباط برقرار کنیم. در نتیجه باید به آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا توجه کنیم.
 روزنامه روزان در شماره دوشنبه هشتم شهریور با اشاره به ایستگاه پایانی سفر ظریف به آمریکای لاتین، به سخنان جلال ساداتیان کارشناس مسائل بین الملل پرداخت و از قول وی نوشت:باید بتوانیم با سایر کشورهای اروپایی و کشورهای صاحب تکنولوژی و کشورهایی که می توانند بازار خوبی برای ایران و یا تامین نیاز های ایران باشند ارتباط برقرار کنیم. در نتیجه باید به آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا توجه کنیم.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان 30 امضا برای اخراج نائب رئیس مجلس اختصاص داد و می نویسد: برخورد تند اصولگرایان با علی مطهری اگرچه تازگی ندارد و نمایندگان این طیف در مجلس نهم بارها او را به خاطر مواضع اش مورد حمله قرار داده اند اما حالا این رفتارها وارد فاز جدیدی شده است. تهدید مطهری به اخراج از هیات رئیسه مجلس گویا حربه تازه ای است که اصولگرایان برای خاموش کردن نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به آن متوسل شده اند. تهیه نامه با امضای 30 نماینده اصولگرا برای سلب صلاحیت مطهری از حضور در هیات رئیسه مجلس اقدامی است که روز گذشته پس از حاشیه های داخل پارلمان اتفاق افتاد . پورمختار عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس درباره علت این درخواست گفت که مطهری برخلاف وظیفه خود که حفظ شأن و جایگاه مجلس است، عمل کرده و با این حساب، صلاحیت باقی ماندن در هیات رئیسه مجلس را ندارد. 
روزنامه روزان با انتخاب عنوان دوره عربده کشی در مجلس گذشته است، نوشت: نامه درخواست رد صلاحیت علی مطهری برای حضور در هیات رئیسه مجلس از سوی اصولگرایان تندرو موضوعی است که احمد شیرزاد، نماینده مجلس ششم در گفتگو با «روزان» به آن پرداخته است: وی در پاسخ به پرسش تکرار حاشیه ها برای آقای مطهری در مجلس دهم را می توان چنین ارزیابی کرد که مجلس دهم همتراز با مجلس نهم است؟ گفت: نمی توان رفتار 30 نماینده را به تمامی مجلس تعمیم داد. اتفاقا همین تعداد محدود نشان می دهد که آقای مطهری مورد حمایت اکثریت مجلس هستند. من فضای این دوره از مجلس را به مراتب بهتر از دوره قبل می دانم و دوستان هم بدانند که دیگر زمان یقه گیری و عربده کشی ها در مجلس به پایان رسیده است.
این روزنامه با اشاره به عنوان سکوت پاستور شکست، آورد: سکوت پاستور شکست؛ اتفاقی که برخی آن را دیر و عده ای زود می پندارند. از یک طرف قرابت با موسم دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و از طرف دیگر تشدید تخریب ها و هجمه های علیه دولت سبب شده تا در این خصوص صاحب نظران دچار تردید شوند. پیشتر موضع پاستور در خصوص اتفاقات بر این روال بود که حسن روحانی رئیس جمهوری کشور انتقادات و تخریب های ضددولتی را متوجه خود می کرد و در ازای موضع گیری وزرا یا معاونان، این وظیفه را برای خود قائل بود تا به تنهایی از یارانش در برابر جریان های تندرو و مخالفش دفاع کند؛ مسئله ای که برخی از صاحب نظران را بر آن داشت تا خواستار تغییر رویه در ساختار دولت یازدهم شده و موضع گیری های متعدد روحانی در برابر جریان های تندرو را به سان یک شمشمیر دو دم در آستانه انتخابات تعبیر کنند. اما اخیرا این مسئله با موضع گیری های اکبرترکان و مجید انصاری وارد فاز جدیدی شده است و تصور می شود که رقابت های انتخاباتی، ساکنان پاستور را به این تفکر واداشته تا حاشیه را از حول رئیس جمهوری برداشته و نوعی آرامش را در راس دولت ایجاد کنند.
روزنامه روزان با انتشار عنوان دشمن تهاجم کند ضربه محکمی می خورد، نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (صلی الله علیه و آله) ارتش جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر اهمیت پدافند به عنوان «خط مقدم مقابله با هر گونه تهاجم»، جبهه مقابل جمهوری اسلامی را جبهه ای «خبیث، خدعه گر و مخالف استقلال ملت» خواندند و خاطرنشان کردند: در مقابل این دشمن که به دنبال تضعیف توان دفاعی کشور است، باید آمادگی های نیروهای مسلح آنچنان افزایش یابد که دشمن حتی به خود اجازه فکر کردن درباره تجاوز را ندهد.
این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «موج شکن بازار مقابل افزایش قیمت خودرو»، «کبد چرب؛ بیماری افراط و تفریط»، « سینمای ایران در سوگ هنرمند پیشکسوت»، «خطر داروهای گیاهی در کمین چاق ها و معتادها» و «رضاییان جانشین ماهینی می شود؟»را برجسته کرد و در ستون یادداشت عنوان های «فصل تازه دیپلماسی ایرانی در آمریکای لاتین» به قلم پوریا صفارا و «نگاهی به حقوق بشر در اسلام» نوشته محسن رهامی را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: