کد خبر: ۸۰۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - 28 August 2016
روزنامه جوان در شماره یکشنبه هفتم شهریور در تشریح تیتر نخست با اشاره به سخنان علی کاردر مدیر عامل شرکت ملی نفت مبنی بر اینکه برخی از میادین نفتی در قالب قراردادهای جدید به صورت ترک تشریفات و بدون برگزاری مناقصه واگذار خواهد شد و برخی کارشناسان آنها را نامحرم می دانند، نوشت: این موضوع کاملاً بستگی به استقبال شرکت کنندگان دارد. اگر شرکت کننده ای نباشد راهی جز اینکه میدان بدون برگزاری مناقصه واگذار شود نیست.
روزنامه جوان در شماره یکشنبه هفتم شهریور در تشریح تیتر نخست با اشاره به سخنان علی کاردر مدیر عامل شرکت ملی نفت مبنی بر اینکه برخی از میادین نفتی در قالب قراردادهای جدید به صورت ترک تشریفات و بدون برگزاری مناقصه واگذار خواهد شد و برخی کارشناسان آنها را نامحرم می دانند، نوشت: این موضوع کاملاً بستگی به استقبال شرکت کنندگان دارد. اگر شرکت کننده ای نباشد راهی جز اینکه میدان بدون برگزاری مناقصه واگذار شود نیست.

این روزنامه با انتخاب عنوان کسی از دفتر مشق ایرانی حمایت نمی کند، آورد: با اینکه در چند سال اخیر تلاش هایی هرچند دیر هنگام برای تولید نوشت افزار متناسب با فرهنگ ایرانی- اسلامی صورت گرفته، اما این تلاش ها به اندازه ای نبوده تا نوشت افزار تولید داخل به قدر کفایت بازارها را در آستانه باز شدن مدارس تحت پوشش قرار دهد. نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در همین باره و در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه نوشت افزارهای موجود در بازار مفاهیم و فرهنگ غربی را به جامعه جوان کشور منتقل می کند، می گوید: امروزه الگوی مصرف نوشت افزارها در کشورمان از فرهنگ صحیح و مبتنی بر اقتصاد مقاومتی پیروی نمی کند. فرزندان این سرزمین به دنبال انتخاب اسطوره هستند و ناخودآگاه به سمت الگوهای غربی تعلق خاطر پیدا می کنند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه توجه به الگوهای استفاده شده در نوشت افزارها مورد غفلت قرار گرفته است، می گوید: باید اذعان کرد که هیچ حمایت جدی از ارائه طرح های مناسب روی جلد نوشت افزارها صورت نگرفته است.

روزنامه جوان با درج عنوان هجمه های اخیر، انتقام از امام بود، نوشت: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به فایل صوتی منتظری گفت: یکی از اهداف شوم دشمنان از طرح مسائل اخیر، خدشه وارد کردن به جایگاه مرحوم حاج احمد آقا و بیت معزز امام در جامعه است که نباید اجازه داد به اهداف خود برسند. هاشمی رفسنجانی، هدف اصلی دشمنان جهانی و داخلی را در مقطع کنونی برای حمله به امام، مرحوم حاج احمدآقا و بیت محترم ایشان، انتقام از نقش و جایگاه بی نظیر امام در تاریخ معاصر ایران و جهان دانست و گفت: باید هوشیار عمل کنیم و راه امام را به گونه ای تشریح کنیم که بدخواهان نتوانند سوءاستفاده کنند.

آغاز تزریق انتخاباتی به سمن ها!، دیگر عنوان این روزنامه به شمار می رود، در تشریح این مطلب می خوانیم: غیر سیاسی، داوطلبانه و غیر انتفاعی؛ اینها شرایطی است که در اساسنامه سمن ها یا سازمان های مردم نهاد یا همان NGO ها قید شده است زیرا سیاسی شدن سمن ها با مردمی بودن آنها جمع پذیر نیست و آنها را از اهداف شان دور می کند. با وجود این اما بهره برداری های سیاسی از سمن ها انگار در کشور ما به امری عادی بدل شده است؛ موضوعی که یک بار در انتخابات مجلس دهم از سوی معاونت زنان و خانواده دنبال شد و حالا مدتی است معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان همین فعالیت ها را در حوزه ای گسترده تر و برای هدفی بزرگ تر دنبال می کند؛ انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم!

روزنامه جوان با انتشار عنوان امریکا 23 افغان را کشت، طالبان شهر «جانی خیل» را گرفت، آورد: در حمله پهپادهای امریکایی به یک زندان طالبان، در ولایت هلمند، 22 تن از سربازان اردو و پلیس ملی که نزد طالبان اسیر بودند، کشته شدند. همزمان رسانه های محلی گزارش دادند که شهرستان «جانی خیل» در ولایت پکتیا در شرق افغانستان پس از چند هفته درگیری توسط طالبان سقوط کرد. نیروهای طالبان که به خاطر حضور نیروهای امریکایی در افغانستان مذاکرات صلح را به حالت تعلیق درآورده اند در تازه ترین اقدام خود یک شهر افغانستان را اشغال کردند. مقامات محلی ولایت پکتیا در شرق افغانستان روز شنبه اعلام کردند: «طالبان مسلح توانستند کنترل شهرستان جانی خیل ولایت پکتیا را در اختیار بگیرند.» آنها اظهار داشتند: «جمعه شب حملات طالبان از مواضع مختلف به شهرستان جانی خیل گسترش یافت که جنگ سختی میان آنها و نیروهای امنیتی افغان در گرفت.»

«رئیس سازمان پدافند غیرعامل: آتش سوزی پتروشیمی ها ارتباطی به حمله سایبری نداشت»، «شروط پیشنهادی دادستانی تهران برای برگزاری کنسرت ها» و «آیت الله مومن، عضو خبرگان رهبری: آیت الله جنتی را تخریب می کنند چون موثر است» از دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه است.

روزنامه جوان در ستون یادداشت های امروز عنوان های «از حقوق نجومی نباید به آسانی عبور کرد» به قلم یدالله جوانی، «شرط تکرار تجربه داریا برای حلب» نوشته احمد کاظم زاده و «مارکوپولوی های ورزش و برنامه ریزی 4 سال آینده!» به قلم فریدون حسن را برجسته کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: