کد خبر: ۷۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - 23 August 2016
تنظیم برنامه ششم توسعه از کارهای اساسی مجلس محسوب می شود. اشکالات شکلی در لایحه برنامه ششم وجود دارد که مقرر شده حل شود. اقتصاد کشور نیاز به جراحی های اصولی دارد.
روزنامه رسالت در شماره سه شنبه دوم شهریور با اشاره به سخنان علی لاریجانی در نشست کمیسیون تلفیق رسیدگی به برنامه ششم توسعه کشور، از قول وی نوشت: تنظیم برنامه ششم توسعه از کارهای اساسی مجلس محسوب می شود. اشکالات شکلی در لایحه برنامه ششم وجود دارد که مقرر شده حل شود. اقتصاد کشور نیاز به جراحی های اصولی دارد.

این روزنامه با انتشار عنوان منافقین، همان داعشی های دهه شصت بودند، آورد: سید مرتضی نبوی که در مسجد امام(ره) بازار سخن می گفت، افزود: روز هشتم شهریور منافقین در یک اقدام تروریستی دو تن از مجاهدان راه خدا و یاران امام خمینی(ره) یعنی شهیدان رجایی و باهنر را از انقلاب و مردم گرفتند. وی گفت:امام و شهید مطهری منافقین را به خوبی می شناختند .منافقین در حادثه هفتم تیر 72 تن از یاران امام را به فجیع ترین شکل ممکن در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسانده بودند. نبوی گفت:

 منافقین در سال های 54 و 55 به دلیل نفوذ ساواک انشعاب پیدا کردند و به اختلافات داخلی خود مشغول بودند. آنها پس از انقلاب رسما علیه مردم اعلام جنگ مسلحانه کردند و رو در روی مردم قرار گرفتند. امام (ره) آنها را نصیحت کرد اما نپذیرفتند و راه محاربه با نظام را در پیش گرفتند. مهندس سیدمرتضی نبوی به تشریح سوابق منافقین در قبل و بعد از انقلاب پرداخت و جنایات آنها را تشریح کرد. وی گفت: منافقین همان داعشی های دهه شصت بودند.

روزنامه رسالت با انتخاب عنوان نمادهای زمینگیر شدن آمریکا در غرب آسیا، می نویسد: هر اندازه زمان می گذرد، بر شدت و ضریب آسیب پذیری ایالات متحده آمریکا در منطقه افزوده می شود. اخیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان حکیمانه خود تاکید فرمودند که به برکت اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی، آمریکا در غرب آسیا زمینگیر شده است. هم اکنون، سه کشور یمن، سوریه و عراق به سه نماد شکست ایالات متحده آمریکا و مهره ها و مزدوران منطقه ای این کشور در منطقه و غرب آسیا تبدیل شده اند.

 در کشور سوریه، پیشروی ارتش و نیروهای مقاومت ادامه داشته و در حلب و لاذقیه توان تروریستها روز به روز بیشتر تحلیل می رود. این در حالی است که اصلی ترین برنامه غرب و در راس آن ایالات متحده آمریکا، سرنگونی نظام سوریه بوده است. با این حال متعاقب 5 سال مقاومت پیوسته و جانفشانی در مسیر مقاومت ، واشنگتن به این هدف شوم خود دست نیافته است. پمپاژ انواع سلاح ها و امکانات مالی به گروه های متوحش تکفیری و تروریستی نیز نتوانسته است منجر به تضعیف محور مقاومت در سوریه شود. بی دلیل نیست که رسانه های غربی صراحتا از شکست غرب و ارتجاع عرب در سوریه خبر می دهند.

این روزنامه با اشاره به عنوان اصولگرایان در انتخابات چاره ای جز اجماع ندارند، نوشت: حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری به اجماع خواهند رسید، گفت: آنها چاره ای جز اجماع ندارند که اگر غیر از این باشد در عرصه انتخابات ریاست جمهوری همانند دوره قبل موفق نخواهند شد. این فعال اصولگرا گفت: اصولگرایان تاکنون چند جلسه برگزار کرده اند و برنامه هایی هم دارند اما به شخصه حضور در این موضوع را زود می دانم.

 دبیرکل جبهه پایداری با اشاره به این که این جبهه برای ورود به بحث انتخابات ریاست جمهوری تا به امروز نشستی نداشته است، گفت: ما گوش مان به کلام ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب است؛ هر زمانی که ایشان در مورد انتخابات و ضرورت ورود به این موضوع دستور بفرمایند، جبهه پایداری هم اقدام خواهد کرد.

نفوذ یعنی تحمیل تحریم از درون، عنوان دیگر روزنامه رسالت محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: سعید جلیلی در سومین روز از همایش مسئولین بسیج دانشجویی سراسر کشور با عنوان «خط امام ره)» در ابتدای سخنانش به تعابیری از زیارت جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: امامان در این زیارت افرادی هستند که حق جهاد را رعایت کرده و نمونه اعلی هستند و طبیعی است که برخی از این صفات و مجاهدت ها قله های بلندی است که شاید ما نتوانیم به آن ها دست یابیم. نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، مقابله با توهم افکنی متکی بر عقلانیت واقع بینی را رسالت دانشجوی بسیجی دانست و اسلام رحمانی منهای شدت و غلظت با دشمن را اغواگری توصیف کرد.وی گفت: نفوذ یعنی تحمیل تحریم از درون؛ باید مراقب بود.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «محمدعلی امانی: موضع لاجوردی در مورد منافقین همان موضع امام پس از مرصاد بود»، «صفار هرندی: دولت در تحقق وعده ها، ناکام بوده است»، «دادستان کل کشور: روزانه3850 کانتینر بدون نظارت وارد کشور می شود» و «وزیر کشور: یکی از سران مواد مخدربا800 تن مواد دستگیر شد» را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: