کد خبر: ۷۹۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - 22 August 2016
همزمان با 31 مرداد روز صنعت دفاعی در مراسمی که به همین مناسبت با حضور حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، جمعی از مدیران ارشد، دانشمندان و متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شبکه همکاران صنعتی - تحقیقاتی برگزار شد، نخستین موتور توربو جت ملی هواپیما با نام اوج رونمایی شد.
روزنامه رسالت در شماره دوشنبه یکم شهریور، نوشت: همزمان با 31 مرداد روز صنعت دفاعی در مراسمی که به همین مناسبت با حضور حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، جمعی از مدیران ارشد، دانشمندان و متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شبکه همکاران صنعتی - تحقیقاتی برگزار شد، نخستین موتور توربو جت ملی هواپیما با نام اوج رونمایی شد.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان آمریکا در منطقه غرب آسیا زمین گیر شده است، اختصاص داد و آورد: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار ائمه جماعات مساجد استان تهران، مساجد را پایگاه «اجتماع، مشورت، مقاومت، برنامه ریزی و حرکت اجتماعی و فرهنگی» خواندند و با اشاره به ضرورت تقویت ایمان دینی مردم به عنوان تکیه گاه اصلی انقلاب و نظام افزودند: برای تشخیص تکلیف در قبال مسائل جاری باید با نگاهی کلان و فرهنگی، روند کلی حرکت جامعه را تحلیل و جریان شناسی کرد. حضرت آیت الله خامنه ای، انقلاب اسلامی را زلزله ای شدید در ارکان نظام سلطه خواندند و افزودند: به برکت «اسلام انقلابی» و «انقلاب اسلامی» هدف اصلی زورگویان جهانی یعنی فرمانروایی بر منطقه ناکام مانده و آمریکا در منطقه غرب آسیا عملاً زمین گیر شده است. رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: اگر ایمان و پایبندی ملت به اسلام نبود، ایران نیز همچون دیگران زیر چتر آمریکا و غیرآمریکا می رفت و به همین علت است که آنها با ایمان مردم، خصومتی عمیق و پایان ناپذیر دارند.

روزنامه رسالت با انتخاب عنوان اروپای واحد در یک قدمی بحران دوباره، می نویسد: توافق میان آلمان و ترکیه بر سر بحران پناهجویان در معرض فروپاشی قرار گرفته است. این روند پس از وقوع کودتای نافرجام در ترکیه و حمایت کشورهای اروپایی از این کودتا تسریع شده است. در این میان، برخی کشورهای اروپایی مانند اتریش خواستار فروپاشی هر چه سریع تر توافق مذکور هستند، بدون آنکه آلترناتیوی برای آن ارائه کنند. اگرچه برخی از مقامات اروپایی از ترسیم پلان B در این خصوص خبر داده اند، اما این طرح هنوز آماده نشده و اساسا احتمال آماده شدن و کارآمدی آن نیز پایین است. در چنین شرایطی، بسیاری از تحلیلگران مسائل اروپا معتقدند که شکست توافق آنکارا و بروکسل مترادف با وقوع دوباره بحران مهاجرین و تشدید بحرانهای امنیتی، اقتصادی و اجتماعی و سیاسی در اروپای واحد خواهد بود. بی دلیل نیست که برخی از مقامات رسمی اروپا از به شکست کشانده شدن توافق موجود میان ترکیه و اروپا واهمه دارند.

این روزنامه با اشاره به عنوان آمریکا بداند به هیچ قیمتی از مقاومت اسلامی جدا نمی شویم، نوشت: آیت الله جنتی در حاشیه دیدار با جوانان عضو حزب الله لبنان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت اسلامی را به مثابه حمایت از اسلام دانست. وی، مقاومت را اساس حرکت انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود : 

انقلاب اسلامی ایران با مقاومت آغاز شد، ادامه یافت و پیروز شد. جنتی گفت: مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین و هر مقاومت اسلامی دیگر از هم جدا نیستند زیرا هدف همه، حاکمیت اسلام و شکست قدرت های ضد اسلامی و مقابله با توطئه های غرب و مستکبران است. وی افزود: مقاومت اسلامی در همه جا یک هدف دارند و یک راه را طی می کنند بنابراین ما از آنان جدا نیستیم و آنان از ما جدا نیستند و به یکدیگر کمک می کنیم بر این اساس همه به ادامه حرکت مقاومت اسلامی در فلسطین کمک می کنیم. رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: آمریکایی ها بدانند که به هیچ قیمتی از مقاومت اسلامی جدا نمی شویم.

اقدام علیه منافقین، امنیت ملت را تضمین کرد، عنوان دیگر روزنامه رسالت محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: محمدنبی حبیبی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می گفت، افزود: منافقین هزاران نفر از ملت ایران را شهید کرده اند آنها علما و فقها و عارفان این سرزمین را در محراب عبادت به شهادت رساندند. آنها در سال های دفاع مقدس ستون پنجم حزب بودند و در شهادت رزمندگان اسلام و شکنجه اسرا در اردوگاه های صدام مشارکت داشتند. وی تصریح کرد: با پذیرش قطعنامه 598 منافقین فکر کردند ملت ایران بی دفاع است با عملیات به اصطلاح «فروغ جاویدان» به ایران حمله کردند که در تنگه مرصاد گرفتار رزمندگان اسلام شدند، همزمان با این حمله منافقین که در زندان بودند شورش کردند. به این امید که به آنها بپیوندند. دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اقدام علیه منافقین امنیت ملت را تضمین کرد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «نوبخت پرداخت های نامتعارف قانونی بوده است!»، «رستم قاسمی: قرارداد «آی پی سی» بازگشت به قبل از مصدق است»، «پور محمدی خبر داد: کشف350 شبکه فساد بوسیله حساب های مخدوش» و «شاه مرادی: 11.5 میلیون جوان ازدواج نکرده در کشور وجود دارد» را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: