کد خبر: ۷۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - 20 August 2016
محدودیت اجرای طرح ملی ترابردپذیری شماره‌های موبایل از فردا برداشته می‌شود تا اپراتورهای موبایل امکان تبلیغات پیرامون اجرای این طرح را داشته باشند و مردم نیز به انتخاب اپراتور محبوب‌شان بپردازند.

محدودیت اجرای طرح ملی ترابردپذیری شماره‌های موبایل از فردا برداشته می‌شود تا اپراتورهای موبایل امکان تبلیغات پیرامون اجرای این طرح را داشته باشند و مردم نیز به انتخاب اپراتور محبوب‌شان بپردازند.

به گزارش تسنیم، اجرای طرح ملی ترابردپذیری شماره‌ها فردا صبح از پوسته آزمایشی خارج و رقابت اپراتورهای موبایل جهت جذب هر چه بیشتر مشترکان دیگر اپراتورها به صورت تجاری آغاز می‌شود.

این طرح ملی امکانی را در اختیار مشترکان موبایل قرار می‌دهد تا شماره تلفن همراهشان را بدون تغییر به اپراتورهای دیگر منتقل کنند. به عنوان مثال اگر از جمله مشترکان ناراضی همراه اول یا ایرانسل باشید به راحتی می‌توانید شماره خود را به اپراتور دیگر منتقل کنید و از خدمات مطلوب دیگری بهره‌مند شوید.

این امکان، مزیت قابل توجهی برای مشترکان دائمی تلفن همراه خواهد بود زیرا به نسبت مشترکان اعتباری اعتبار قابل توجهی تحت عنوان ودیعه در اپراتورشان دارند که همین امر باعث می‌شود اگر با مشکلی در سرویس‌دهی اپراتور خود مواجه شدند، صبوری پیشه کنند.

ترابردپذیری در مقابله با دیعه‌های دریافتی اپراتورها، به مشترکان موبایل می‌گوید بدون هر گونه دغدغه خاطری، اگر احساس کردید سرویس‌دهی اپراتور شما مناسب نیست، با چند روال سریع شماره‌تان را به شبکه اپراتور دیگر منتقل کنید.

این امکان ملی از اواسط تیر ماه به شکلی محدود وارد فاز آزمایشی شد تا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به کشف نقاط ضعف و چالش‌های این طرح در ابعاد ملی بپردازد.

سازمان مذکور ابتدا محدودیت ترابرد حداکثر 500 شماره در روز را به اپراتورهای موبایل داد و بعد از یک هفته مجوز ترابرد برای 700 شماره به شکل روزانه نیز صادر شد.

گام بعدی با محدودیت هزار شماره در روز مواجه شد اما مسئولان رگولاتوری در مصاحبه‌ای با تسنیم اعلام کردند که اگر اپراتورها به این میزان ظرفیت در روز برسند و تقاضای ترابرد بیشتر را داشته باشند، با کسب اجازه از رگولاتوری امکان این کار وجود خواهد داشت.

حال قرار است بعد از این اجرای آزمایشی، ترابردپذیری از فردا وارد اجرای تجاری شود تا مشترکان موبایل بدون هیچگونه محدودیتی و در هر زمان امکان جابجایی شماره‌شان را در اپراتورها فعال کشور داشته باشند.

با توجه به اینکه اپراتورهای موبایل در فاز آزمایشی امکان تبلیغات گسترده تلویزیونی و محیطی پیرامون اجرای ترابردپذیری را نداشتند، انتظار می‌رود از فردا شاهد سیل عظیم تبلیغات اپراتورها باشیم.

همانطور که گفته شد از فردا محدودیت روزانه ثبت درخواست ترابرد در اپراتورها برداشته می‌شود.

مشترکان موبایل برای اینکه از مزایای این طرح استفاده کنند، ابتدا باید به سایت اپراتور مورد نظرشان (اپراتور مقصد) مراجعه کرده و از شرایط ترابردپذیری مطلع شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: