کد خبر: ۷۹۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - 20 August 2016
در حالی چین به بزرگترین و شلوغ ترین بازار هواپیمایی جهان تبدیل شده که برای تامین نیازهای خود از جمله خلبان بیشتر، مجبور است خلبانانی را از کشورهای دیگر به استخدام خود درآورد.
 در حالی چین به بزرگترین و شلوغ ترین بازار هواپیمایی جهان تبدیل شده که برای تامین نیازهای خود از جمله خلبان بیشتر، مجبور است خلبانانی را از کشورهای دیگر به استخدام خود درآورد.

به گزارش ایرنا، در پرازدحام ترین بازار هواپیمایی جهان شمار خلبانان کافی نیستند در صورتی که چین برای پاسخ دادن به نیازهای موجود باید تا دو دهه دیگر دستکم هر هفته 100 خلبان استخدام کند.

برآوردها نشان می دهد که به برخی از خلبانان خارجی حقوق بالایی در چین پرداخت می شود تا جایی که خلبانان هواپیماهای ایرباس 320 در این کشور ماهانه بیش از 30 هزار دلار دریافت می کنند.

شماری از خلبانان آمریکایی می گویند که برخی از خطوط هواپیمایی چین به آنان پیشنهاد داده اند که در ازای دریافت 320 هزار دلار حقوق در سال برای این شرکت ها کار کنند.
بررسی های صورت گرفته توسط روزنامه «ساوت چاینا» از هنگ کنگ نشان می دهد که خطوط هواپیمایی چین خود را برای پرداخت حقوق های کلان ماهانه 26 تا 30 هزار دلار برای خلبانان خارجی آماده می کنند.

بسیاری از خلبانان می گویند که پیشنهادهای وسوسه کننده ای از سوی چین دریافت کرده اند و روی آن تمرکز دارند.

در همین حال گزارش شده است، حقوقی که شرکت های هواپیمایی چین به خلبانان خارجی پیشنهاد می کنند ممکن است تا چهار برابر حقوق پیشنهادی کشورهای روسیه و برزیل باشد.
شمار شرکت های هواپیمایی چین در پنج سال گذشته افزایش 28 درصدی داشته و به 55 خط هوایی رسیده است.

در حالی که خطوط هوایی چون «دلتا» در آمریکا نزدیک به 200 هزار دلار حقوق سالانه به خلبانان می دهد شرکت های چینی به آنها حقوق سالانه 300 هزار دلار پیشنهاد داده اند.

شمار هواپیماهای چین در یک دهه گذشته به دو هزار و 650 فروند افزایش یافته و سه برابر شده است و دستکم 30 هزار خلبان برای خط هوایی «ایرچاینا» و شرکت «چاینا ایسترن» کار می کنند.
در میان این تعداد خلبان، فقط 1 هزار و 200 نفر آنها خارجی هستند و اغلب از کشورهای آمریکا، مکزیک و کره جنوبی به چین آمده اند.

در سال گذشته بیش از 700 هواپیما توسط شرکت های چینی سفارش خرید داده شد که ارزش آنها به 102 میلیارد دلار می رسد.

در همین حال گزارش شده است که چین تا دو دهه دیگر به بیش از شش هزار و 600 دستگاه هواپیما نیاز خواهد داشت که ارزش آنها معادل 950 میلیارد دلار برآورد شده است.
برچسب ها: چین ، کمبود خلبان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: