کد خبر: ۷۹۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - 19 August 2016
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: ملوانان بر اساس قانون بیمه ملوانان هیچ وقت بازنشسته نمی‌شوند که باید این قانون برای اصلاح در دستور کار قرار گیرد.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: ملوانان بر اساس قانون بیمه ملوانان هیچ وقت بازنشسته نمی‌شوند که باید این قانون برای اصلاح در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش تسنیم ، حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری صبح امروز در بررسی مشکلات حوزه اشتغال و رفاه مناطق مختلف استان بوشهر با بیان اینکه اقتصاد این استان بر دو محور صنعت و دریا وابسته است اظهار داشت: استان بوشهر از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی از طریق صنعت دامن‌گیر آنان است که در این راستا عوارض صنعتی که سبب آسیب به منطقه شده باید جبران شود.

وی با تاکید بر توجه به پیوست فرهنگی در حوزه صنعت افزود: باید تمام صنایع در استان بوشهر دارای پیوست فرهنگی باشند تا بتوان از برخی از عوارض و ناهنجاری‌ها جلوگیری کرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشتر مدیران حوزه صنعت نفت استان بوشهر غیربومی هستند تاکید کرد: مدیران صنعت نفت استان بوشهر غیربومی هستند که این مهم سبب بروز خسارت در عرصه‌های مختلف از جمله بروز آتش‌سوزی‌ها شده است.

خدری با اشاره به اینکه اقتصاد دریا شغل بیشتر ساحل‌نشینان این استان است افزود: با توجه به اینکه معیشت بیشتر ساحل‌نشینان استان بوشهر از طریق دریا و دریانوردی تامین می‌شود لازم است به حوزه اقتصاد دریانوردان به ویژه ملوانان توجه جدی شود.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر جبران عوارض ناشی از آلایندگی صنعت نفت به مناطق پیرامونی افزود: این عوارض و آلایندگی‌ها از طریق صنعت نفت به مردم تحمیل شده که باید راه‌های جبران آن ارائه شود.

وی با تاکید بر توجه به اصلاح قانون بیمه ملوانی افزود: با توجه به اینکه ملوانان با بیش از 40 سال فعالیت در دریا تنها حدود 5 سال حق بیمه آنها پرداخت شده این ظلمی است که به ملوانان روا رفته که لازم است قانون بیمه ملوانان اصلاح و زمینه تحت پوشش قرار گرفتن آنان برای بهره‌مندی از مزایای بیمه تامین اجتماعی فراهم شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت شغلی ملوانان و دریانوردان گفت: شغل دریانوردی بسیار سخت و زیان‌آور است که لازم است شغل ملوانی در ردیف شغل‌های سخت و زیان‌آور قرار بگیرد تا حقی از این ملوانان ضایع نشود.

خدری با تاکید بر شبانه‌روزی شدن درمانگاه تامین اجتماعی گناوه افزود: با توجه به اینکه بیمارستان شهرستان گناوه با مرکز شهر قدری فاصله دارد و مردم برای دستیابی به این مرکز درمانی دچار مشکل هستند لازم است درمانگاه تامین اجتماعی گناوه شبانه‌روزی تا این دغدغه مردم برطرف شود.

وی با تاکید بر توجه به درمانگاه تامین اجتماعی خارگ، دیلم و بیمارستان تامین اجتماعی بوشهر خاطرنشان کرد: بیمارستان سلمان فارسی تامین اجتماعی بوشهر ظرفیت افزایش تخت بستری و درمانی دارد که لازم است 45 تخت به این بیمارستان افزوده شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بر راه‌اندازی دستگاه ام.آر.آی در شمال استان بوشهر تاکید کرد و افزود: مردم برای استفاده از دستگاه ام.آر.آی با مرکز استان بوشهر حدود 200 کیلومتر فاصله دارند که لازم است برای راه‌اندازی این دستگاه در شمال استان بوشهر اقدام شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: