کد خبر: ۷۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - 18 August 2016
سید حمید روحانی: وی با تجلیل از مرحوم سید احمد خمینی یادگار بزرگوار امام خمینی(ره) گفت: سید احمد خمینی مانند کوه در برابر منافقین ایستاد.
 روزنامه رسالت در شماره پنجشنبه 28 مرداد به سخنان سید حمید روحانی اشاره کرد. وی با تجلیل از مرحوم سید احمد خمینی یادگار بزرگوار امام خمینی(ره) گفت: سید احمد خمینی مانند کوه در برابر منافقین ایستاد.

این روزنامه در تیتر یک با انتشار عنوان کودتای 28 مرداد نتیجه خوشبینی به آمریکا بود، نوشت: سید نظام موسوی مدیر عامل خبرگزاری فارس و مهدی رحمانیان مدیر مسئول روزنامه شرق با حضور در برنامه زنده تلویزیونی نگاه یک به مناظره درخصوص رفتار آمریکا در برابر انقلاب اسلامی ایران پرداختند. سیدنظام الدین موسوی در پاسخ به این سوال که آیا واقعاً آمریکایی ها در بحث ورود به کودتا این نگرانی را داشتند که کمونیسم به ایران بیاید یا خیر، گفت: از همان ابتدا دولت انگلیس شروع به کارشکنی کرد و کار را به دیوان لاهه و شورای امنیت سازمان ملل کشاند و آمریکایی ها هم در ابتدا اینطور وانمود می کردند که با ملی شدن صنعت نفت ایران موافقند و حتی چراغ سبزهایی را به دکتر مصدق نشان دادند که ایشان بعد از اینکه در سازمان ملل سخنرانی کرد به دعوت ترومن به واشنگتن رفت و روزهای متمادی در آنجا مشغول رایزنی بود تا به زعم خودش و با نگاه خوش بینانه ای که به آمریکا داشت، بتواند وام هایی را دریافت کند تا بتواند تحریم های سنگینی که انگلیس علیه ما اعمال کرده بود را دور بزند.

روزنامه رسالت با انتخاب عنوان اقدام اثرگذاری در برجام از جانب دولت انجام شده است، می نویسد: به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حشمت الله فلاحت پیشه صبح روز چهارشنبه در نشست علنی پارلمان در مخالفت با طرح یک فوریتی الزام وزارت امور خارجه به توسعه دیپلماسی انقلابی کشور، گفت: قوانین از سوی مجلس تصویب می شود، اما متأسفانه این قوانین از سوی دولت اجرا نمی شود.وی افزود: امروز در روند سیاست خارجی عکس العملی از سوی دولت در قبال گستاخی های آمریکایی ها دیده نشده، حال چرا باید طرحی را دوباره به صحن بیاوریم که طرح های قبلی هنوز اجرا نشده است؟عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: قانون دولت را الزام کرده تا از حق مردم دفاع کند. متأسفانه هر سه ماه یک بار گزارشی درباره برجام به ما ارائه می شود که می بینیم هیچ اقدام اثرگذاری از جانب دستگاه دیپلماسی صورت نگرفته است.

گامی برای بستن منافذ تنفسی تروریست ها؛ عنوان دیگر این روزنامه محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: این روزها مقامات ترکیه ای در چرخشی آشکار نسبت به مواضع سلبی گذشته خود در قبال دمشق، پالس های مثبتی را در خصوص برقراری دوباره رابطه با سوریه نشان می دهند. هر چند اردوغان و ییلدریم، رئیس جمهور و نخست وزیر ترکیه در این خصوص کماکان به صورتی مبهم و کلی بر راهبردهای قبلی خود در قبال حکومت سوریه تاکید می کنند اما در عین حال سیگنال های متفاوتی در خصوص آشتی با سوریه مخابره می کنند. برخی تحلیلگران معتقدند که ترکیه پس از وقوع کودتای اخیر، چاره ای جز تجدید نظر در سیاست خارجی خود ندیده است. این تجدید نظر در آینده ای نزدیک صورت خواهد گرفت. 

روزنامه رسالت همچنین در صفحه نخست عنوان های «نوبخت: قرار نیست همه برنامه در مجلس تصویب شود»، «دادستان کل کشور: برخی درون نظام با اسرائیل و آمریکا همنوا شده اند»، «دهقان: الگوی قراردادهای نفتی جدید خطر نقض حاکمیت ملی را در پی دارد» و «پوراحمد خبر داد: امحای 400 تن کالای قاچاق با ارزش بیش از 15 میلیارد تومان» را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: