کد خبر: ۷۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - 18 August 2016
انتظار همگان چنین بود که شهردار تهران یا مجموعه شهرداری تقصیر را پذیرا شده و از مردم و خانواده آن جانباز دلجویی کند، اما تنها کاری که صورت گرفت، این بود که آقای شهردار در صفحه اینستاگرام خود تقصیر را به شکل ناشیانه ای متوجه دولت کرد!
 روزنامه آرمان  به بررسی علت خودکشی های اخیر پرداخت و با توجه به اینکه در این موارد افراد برای اعتراض به شهرداری خودکشی کرده بودند، نوشت: انتظار همگان چنین بود که شهردار تهران یا مجموعه شهرداری تقصیر را پذیرا شده و از مردم و خانواده آن جانباز دلجویی کند، اما تنها کاری که صورت گرفت، این بود که آقای شهردار در صفحه اینستاگرام خود تقصیر را به شکل ناشیانه ای متوجه دولت کرد!

این روزنامه با اشاره به عنوان توسعه بدون دموکراسی ممکن نیست، آورد: کمال اطهاری، کارشناس مسائل اقتصادی اعتقاد دارد که نوآوری به معنای آوردن امری نو است. توسعه این است که شما اصول تاریخی توسعه را استخراج کنید و اگر نخوت ایدئولوژیک وجود داشته باشد، این اصول نمی تواند استخراج شود. مثل این است که کسی بخواهد چرخ را از نو اختراع کند. از آنجا که دموکراسی جزو اصول جامعه نو است اگر نخوت ایدئولوژیکی داشته باشد ناپایدار است. 

الان همین نوع نگرانی در مورد چین هم وجود دارد که اساسا نسبت آن با دموکراسی چیست و با آن چه خواهد کرد. این غلبه تفکر سیاست زده و ایدئولوژیک است که در روشنفکران پوزیسیون و اپوزیسیون و سیاستمداران ترکیب و ملغمه ناکارآمدی برای توسعه ایران ساخته که حالا آقای سعید لیلاز کارشناس اقتصادی هم می گویند که به نظرشان الگوی توسعه اختراع است. نه، در واقع چون فکر کردند که الگوی توسعه اختراعی است اوضاع این جوری شده است. توسعه قانون دارد. علم اقتصاد قانون دارد، علم اقتصاد توسعه هم قانون دارد.

روزنامه آرمان با انتخاب عنوان دختران 13 ساله شوهر می خواهند، می نویسد: رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: در مساله ازدواج باید عجله کرد و دختر و پسر باید ازدواج کنند. البته من با ازدواج دانشجویی مخالفم، بلکه ازدواج باید دبیرستانی باشد. حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، در همایش «وظیفه ما نسبت به قرآن» در شیراز عنوان کرد: در برخی از جاها باید عجله کرد؛ یکی از اینجاها ازدواج فرزندان است. زمانی که موقع ازدواج دخترمان است، باید برای آن عجله کرد نه اینکه بگوییم درسش تمام شود و بعد. زیرا دختران در سن 13 سالگی شوهر می خواهند و آن کسی که او را خلق کرده، بهتر می داند که برای او چه چیزی بهتر است.

این روزنامه با درج عنوان لغو برگزاری کنسرت در مشهد، نوشت: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قانونی خواندن برگزاری کنسرت ها در سراسر کشورها گفت: با توجه به مزین بودن شهر مشهد به مرقد مطهر امام رضا(ع)، اجرای کنسرت ها در این شهر مخالفانی از جمله نماینده محترم ولی فقیه در خراسان رضوی را داشت که ما به نظر ایشان احترام گذاشته و با این که این کنسرت ها مشکل خاصی نداشت اما از ادامه اجرای آنها در این شهر صرف نظر کردیم.

روزنامه آرمان همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های ««ی.ر» از آلمان تا اوین»، «جواد لاریجانی روایت کرد: پیشنهاد شگفت هسته ای احمدی نژاد»، «آبگیری دریاچه چیتگر با فاضلاب!» و «واکنش مطهری به فایل صوتی جنجالی؛ رئیسی، پورمحمدی و نیری توضیح دهند» پرداخت.
این روزنامه در ستون یادداشت های اختصاصی عنوان «لزوم توجه دولت به خواست نمایندگان» را به قلم بهرام پارسایی و در ستون سرمقاله عنوان «حاکمیت ایران بر حریم هوایی اش محفوظ است» نوشته داوود هرمیداس باوند را به چاپ رساند.ََ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: