کد خبر: ۷۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - 18 August 2016
بررسی تجربه کشورهای موفق مانند آلمان و ترکیه نشان می دهد که ستون فقرات توسعه اقتصاد در این کشورها، حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط بوده است. مطابق بررسی ها، الگوی حمایتی از بنگاه های مذکور در این کشورها به شکل نظام مند بوده و بیشتر برنامه ها، بیش از آنکه به تامین مالی تمرکز داشته باشد، رفع دیگر چالش های کسب وکار را نشانه گیری کرده است.
 روزنامه دنیای اقتصاد: بررسی تجربه کشورهای موفق مانند آلمان و ترکیه نشان می دهد که ستون فقرات توسعه اقتصاد در این کشورها، حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط بوده است. مطابق بررسی ها، الگوی حمایتی از بنگاه های مذکور در این کشورها به شکل نظام مند بوده و بیشتر برنامه ها، بیش از آنکه به تامین مالی تمرکز داشته باشد، رفع دیگر چالش های کسب وکار را نشانه گیری کرده است.

این روزنامه با انتشار عنوان پروژه عبور از ترامپ، آورد: ترامپ با سخنرانی روز دوشنبه خود به طور صریح تاکید کرد که جدول زمان بندی خروج باراک اوباما برای خروج از عراق مناسب نبوده و او نتوانسته با دولت عراق برای باقی ماندن آخرین سربازان آمریکایی در این کشور به توافق برسد، در نتیجه داعش به وجود آمده است. ترامپ می گوید که پازل مصیبت های دنیا با حرکت هیلاری کلینتون در لیبی تکمیل شده است. در حالی که ترامپ در سخنرانی روز دوشنبه سخنرانی تند و تیزی ارائه کرد روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از برخی محافظه کاران جمهوری خواه اعلام کرد که آنها قصد عبور از ترامپ را در سر دارند. در سرمقاله این روزنامه آمده است که برخی محافظه کاران به ترامپ سه هفته فرصت داده اند تا در رفتارهای انتخاباتی خود اصلاحاتی ایجاد کند در غیر این صورت آنها وی را کنار خواهند زد. 

روزنامه دنیای اقتصاد با انتخاب عنوان معادله احتمال رونق مسکن، نوشت: 10 متغیر شکل دهنده دوره های رکود و رونق در بازار مسکن شناسایی شد. نتایج یک مطالعه دانشگاهی نشان می دهد یک درصد افزایش در «تقاضای ناشی از رشد جمعیت» و «حجم وام خرید مصرفی مسکن» در کنار تقویت سه عنصر دیگر به همین میزان، می تواند احتمال بروز رونق ملکی در مسیر غیرتورمی را تا 0.25 درصد افزایش دهد. اما در سمت مقابل، رشد یک درصدی «وام مسکن برای سفته بازی» و «بازدهی مثبت بازارهای رقیب» احتمال رونق را به ترتیب 0.085 درصد و 0.056 درصد کاهش می دهد. با لحاظ وضع موجود این متغیرها، احتمال عبور از پیش رونق مسکن محاسبه شده است.

«همشهری» اول «دنیای اقتصاد» دوم، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: روزنامه «دنیای اقتصاد» در رتبه بندی برترین روزنامه های سراسری کشور که از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در 6 ماه دوم سال گذشته انجام شده است، پس از روزنامه همشهری در رتبه دوم قرار گرفت. در این رتبه بندی که هر سال در دو بازه زمانی شش ماهه انجام می شود، روزنامه های کشور براساس شاخص های حرفه ای محتوایی، سازمانی، مدیریتی و آموزشی مورد سنجش قرار می گیرند. روزنامه «دنیای اقتصاد» همچنین در این رتبه بندی با کسب 81.68 امتیاز عنوان برترین روزنامه خصوصی کشور را نیز به خود اختصاص داده است.

روزنامه دنیای اقتصاد با تحلیل عنوان بمب اجتماعی در ونزوئلا، آورد: روزنامه نیویورک تایمز در سرمقاله خود نوشت که کمیسیون انتخاباتی ونزوئلا هفته گذشته اعلام کرد که همه پرسی ای که می تواند باعث عزل نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری، از قدرت شود تا پایان سال برگزار نخواهد شد. این مساله تعجبی نداشت اما ممکن است ونزوئلا را در مسیر غیرقابل اجتناب فرسایش و اصطکاک داخلی قرار دهد. براساس قانون اساسی، اگر همه پرسی در سال جاری برگزار شود ونزوئلا می تواند رئیس جمهوری جدید را برگزیند. این می تواند مهر پایانی باشد بر عصر ویرانگر حاکمیت مادورو بر این کشور؛ عصری که نماد بارز آن ویرانی اقتصادی در این کشور است. اما اگر انتخابات سال آینده برگزار شود و مادورو بازنده میدان باشد، معاون او باقی مانده دوران ریاست جمهوری وی را به پایان می رساند. 

این روزنامه در ستون سرمقاله عنوان «ما و نهادهای مدرن؛ مشکل کجا است؟» را به قلم موسی غنی نژاد منتشر کرد و به یادداشتی با عنوان «چهار محور مبارزه با فساد» به قلم علی میرزاخانی پرداخت.
برچسب ها: آلمانی ، ترامپ ، کارآفرینی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: