کد خبر: ۷۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - 16 August 2016
«علاوه بر اهمیت بازگشت این پول، موضوع مهم دیگر این است که باید ابعاد پنهان و دست های پشت پرده این پرونده روشن شود».
 روزنامه شرق در شماره سه شنبه 26 مرداد می نویسد: معاون اول رئیس جمهور بازگرداندن پول بیت المال در پرونده بابک زنجانی را موضوعی پراهمیت دانست و گفت: «علاوه بر اهمیت بازگشت این پول، موضوع مهم دیگر این است که باید ابعاد پنهان و دست های پشت پرده این پرونده روشن شود».

این روزنامه با اختصاص تیتر یک به عنوان مصدق مسلم بود یا نبود، نوشت: «مسلمان ها بنشینند تماشا کنند که یک گروهی که از اولش باطل بودند [هر کاری می خواهند بکنند]. من از آن ریشه هایش می‏دانم - یک گروهی که با اسلام و روحانیت اسلام سرسخت مخالف بودند. از اولش هم مخالف بودند. اولش هم وقتی که مرحوم آیت‏ الله‏ کاشانی دید که اینها خلاف دارند می کنند و صحبت کرد، اینها کار کردند. یک سگی را نزدیک مجلس عینک به آن زدند و اسمش را «آیت ‏الله‏» گذاشتند! این در زمان آن [محمد مصدق، رهبر جبهه ملی] بود که اینها فخر می کنند به وجود او. او هم مسلِم نبود». (صحیفه نور، جلد ۱۵). این متن بخشی از سخنان رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران است. زمانی که در دهه ٦٠ جبهه ملی به حکم قصاص اعتراض کرد با واکنش تند امام (ره) روبه رو شد.

روزنامه شرق با انتخاب عنوان کسی برای هاشمی نامه نمی فرستد، نوشت: دعوت نامه هایی که به مقصد نمی رسند. هفته آینده جلسه جامعه روحانیت مبارز با حضور شش عضو جدید آن برگزار می شود؛ درحالی که چهار نفر از قدیمی ترین اعضایش یعنی «ناطق نوری»، «هاشمی رفسنجانی»، «امامی کاشانی» و «حسن روحانی» مدت هاست جامعه را ترک کرده اند و حتی معلوم نیست دعوت نامه شرکت در جلسات هم به دستشان برسد. «غلامرضا مصباحی مقدم» سخنگوی جامعه روحانیت مبارز دیروز به ایلنا گفت: «هر جلسه برای آقای روحانی و هاشمی دعوت نامه ارسال می شود. این دو نفر عضو ثابت جامعه روحانیت هستند و درصورتی که تمایل داشته باشند، می توانند در جلسات حضور داشته باشند اما مدتی است که به این جلسات نیامده اند». اما از آن طرف، هم روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام و هم دفتر هاشمی رفسنجانی نسبت به دریافت چنین دعوت نامه هایی اظهار بی اطلاعی می کنند.

این روزنامه با درج عنوان جنایت های منافقین سیاه دل تطهیرشدنی نیست، آورد: رئیس قوه قضائیه شیطنت های اخیر برخی رسانه های غربی و همگامی و همراهی برخی افراد و جریان ها در داخل کشور با آنان در تطهیر جنایت های منافقین را حرکتی مرموز و تأسف بار خواند و گفت: جنایت های منافقین سیاه دل تطهیرشدنی نیست و باید تأسف خورد که برخی با پخش فایل های صوتی مستمسک به رسانه های غربی دادند. آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضائی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بر سر اقتدار و امنیت خود هیچ گونه مسامحه ای نخواهد کرد، به جنایت های گروهک منافقین و به شهادت رساندن بیش از ١٧ هزار نفر از مردم و مسئولان کشورمان اشاره کرد و گفت: آنچه از احکام دادگاه ها بر حسب موازین شرعی و قوانین انجام شده، قابل خدشه نیست و حکم گروه های محارب کاملا آشکار است؛ اما متأسفانه برخی ها راه کج می روند و اکنون حرف های عجیب و غریبی می زنند و ادعای پوزش خواهی از کسانی دارند که فرزندانشان در سال های متمادی انسان های شریف این کشور را به خاک و خون کشیدند.

روزنامه شرق با بررسی عنوان شکایت از بیمارستان و پزشک معالج کیارستمی، نوشت: بهمن کیارستمی، فرزند مرحوم عباس کیارستمی، واکنش جدیدی در قبال پرونده پزشکی پدرش نشان داده و از شکایت از پزشک معالج پدرش و بیمارستانی که کیارستمی در ایران آنجا بستری بوده، خبر می دهد. بهمن کیارستمی می گوید: «روند بررسی پرونده پزشکی باعث شده تا برخلاف میل باطنی مان از بیمارستان جم و پزشک معالج عباس کیارستمی شکایت کنیم؛ زیرا تنها راه برای اطلاع از محتویات این گزارش طرح شکایت از بیمارستان و پزشک معالج است. بهمن کیارستمی درباره نتیجه جلسه غیررسمی عصر روز یکشنبه کمیسیون تخصصی بررسی پرونده زنده یاد کیارستمی به خبرنگار ایلنا گفت: درحال حاضر به نظر می رسد در مرحله ای هستیم که نظر کمیسیون پزشکی بررسی پرونده به سازمان نظام پزشکی اعلام شده و در واقع این جلسه برای این تشکیل شد که پیش از صدور رأی، نظر و خواسته ما را هم بدانند. 

این روزنامه ستون سرمقاله را به عنوان «با دوستان مروت با روس ها مدارا» نوشته فریدون مجلسی تحلیلگر روابط بین الملل اختصاص داد.

روزنامه شرق همچنین در نیم صفحه نخست به نشر عنوان های «تحلیل عطریانفر از امکان رد صلاحیت رئیس جمهوری»، «شلیک موشک «زالزال 3» به عربستان»، «گفت و گو با کاوه یغمایی که بعد از 9 سال مجوز گرفت»، «گفت و گو با سریعترین مرد ایران در المپیک» و «همه در صف دلداری به سوریان» پرداخت.

این روزنامه مطلبی را با عنوان «نباید کالای قاچاق مکشوفه را معدوم کرد» از بهمن کشاورز را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: