کد خبر: ۷۹۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - 15 August 2016
من به عنوان شخصی که به پدرم نزدیک هستم تا به حال چنین سخنانی را از ایشان نشنیدم. ضمن اینکه هفته گذشته آیت الله هاشمی حمایت خودشان را از آقای روحانی، رییس جمهوری اعلام کردند. پدرم از روحانی عبور نمی‎کند.
روزنامه اعتماد در شماره دوشنبه 25 مرداد در تیتر یک به نقل از فاطمه هاشمی رفسنجانی، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه درباره مطرح شدن احتمال عبور از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 نوشت: من به عنوان شخصی که به پدرم نزدیک هستم تا به حال چنین سخنانی را از ایشان نشنیدم. ضمن اینکه هفته گذشته آیت الله هاشمی حمایت خودشان را از آقای روحانی، رییس جمهوری اعلام کردند. پدرم از روحانی عبور نمی‎کند.

این روزنامه با انتخاب عنوان روحانی : دروغ ام الفساد و ام المصائب است، می نویسد: سی امین سفر حسن روحانی به استان کهگیلویه و بویر احمد بود تا درست در روزهایی که حملات و توهین ها به او در اوج است، با خبری خوش یعنی رشد اقتصادی 4.4درصدی به این سفر برود. از برجام بگوید که به آن خوش بین است و از امریکایی که به آن بدبین است. حسن روحانی در دیدار علما، ایثارگران و برگزیدگان استان کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه امام هشتم کرسی های آزاد اندیشی را بنا نهاد، گفت:
 اصل اینکه نقد دولت و رییس جمهور آزادانه و حتی گاهی فراتر از مرز اخلاق انجام می شود، موجب افتخار است.رییس دولت یازدهم در ادامه گفت: ما اتهام زدن را به این دلیل که زیر پاگذاشتن فرمان خدا و دروغ است، نمی پسندیم. روحانی، دروغ را ام الفساد و ام المصائب خواند و یادآورشد: بیان خدمات دولت و تلاش کارگزاران تنها به دولت برنمی گردد و شایسته نیست براساس چیزهای غیرواقعی حرف زد یا دولت را تخریب کرد.

روزنامه اعتماد با درج عنوان دست در دست هم به سوی مرگ، آورد: ساعت ٤:٤٥ دقیقه روز شنبه سیما و آیدا دو دختر نوجوان یکی ١٣و دیگری ١٤ ساله در حالی که دست های همدیگر را گرفته بودند خودشان را از طبقه ششم ساختمان به پایین پرتاب کردند و همانجا جان سپردند. بازپرس می گوید که آنها قبل از مرگ با دوربین گوشی های شان دوتایی سلفی گرفته اند. تیم بازپرسی و پزشکی قانونی بالای سر جسدها مشغول انجام کارهای شان هستند. دست های دو جنازه روی هم افتاده و صورت های شان رو به همدیگر است. انگار با چشم های بسته همدیگر را تماشا می کنند.

این روزنامه با انتشار عنوان واکنش سیدحسن خمینی به فایل صوتی جنجالی، نوشت: این نخستین واکنش سید حسن خمینی به فایل صوتی منتشر شده از اظهارات مرحوم آیت الله منتظری در ارتباط با اعدام های سال ٦٧ است. سید حسن خمینی دیروز با بیان اینکه محبت مردم به امام ریشه در باورمندی دینی، اعتقاد قلبی و پیوند عاطفی مردم دارد، گفت: جای سوال دارد کسانی که این نقطه را هدف قرار می دهند به چه امیدی و با چه هدف، ملاک و تحلیلی یکی از عمیق ترین محورهای وحدت ملی را هدف قرار می دهند؟ البته یقین دارم که از این کار بهره ای نمی برند؛ اما بازگو کردن سخنانی که دروغ بودن شان معلوم شده و بی اساس است، چه فایده ای دارد؟

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان مدیریت دلواپس از نفس گفتمان می ترسد، در گفت و گو با حمید امجد می نویسد: بعد از ٨٤ سانسور با نگرانی از نفس این ارتباط، در درجه اول با «متن» مشکل داشت، کوشید رابطه اجتماعی تئاتر با جامعه را محدود و کانالیزه کند. تئاتر الزاما قرار نیست در نقش اپوزیسیون ظاهر شود، ولی به محض اینکه بر صحنه لب باز کنی آن نوع مدیریت مضطرب می شود و چنین به نظر می رسد که نگران نفس سخن، دلواپس نفس رابطه اجتماعی هنر است. می خواهد کل فضای گفتمانی را محدود کند و از مجرای خودش عبور بدهد. به این ترتیب هر اثری که روشن باشد درباره چه چیزی صحبت می کند خطرناک ارزیابی می شود و اصلا فرقی هم نمی کند درباره چه چیز حرف بزند. خود به خود تئاتری از صافی ممیزی عبور می کند که مشخص نباشد چه می گوید.

این روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «چرا مظلوم ترین؟!» را به قلم بهمن کشاورز حقوق دان اختصاص داد.
روزنامه اعتماد همچنین عنوان های «عارف: هر کس بحث عبور را مطرح کرده پاسخگو باشد»، «دلهره و بلاتکلیفی 150 مسافر در فرودگاه«، «بامداد طلایی در غروب کشتی»، «حمیدرضا ترقی: نه قحط الرجال داریم نه جهل الرجال» و «هشدار وزارت کشور به احمدی نژاد: تبلیغات انتخاباتی را برای زمان خودش بگذارید» را در صفحه نخست به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: