کد خبر: ۷۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - 09 August 2016
درهای یکصد و سومین ایستگاه متروی پایتخت در خط 3و یکی از پرترددترین معابر شهر روی شهروندان باز شد. پیش بینی می شود با افتتاح ایستگاه متروی سهروردی روزانه حدود 30هزار نفر به تعداد مسافران متروی تهران اضافه شود.
 بهره برداری از ایستگاه متروی سهروردی موضوعی است که روزنامه همشهری در شماره سه شنبه 19 مرداد در تیتر یک به آن پرداخت و نوشت: درهای یکصد و سومین ایستگاه متروی پایتخت در خط 3و یکی از پرترددترین معابر شهر روی شهروندان باز شد. پیش بینی می شود با افتتاح ایستگاه متروی سهروردی روزانه حدود 30هزار نفر به تعداد مسافران متروی تهران اضافه شود.

این روزنامه با انتشار عنوان مذاکرات پوتین و روحانی درباره مسائل دفاعی و هسته ای، آورد: روسای جمهور ایران و روسیه دیروز برای هشتمین بار در 3 سال گذشته مذاکره کردند؛ گفت و گویی که این بار اهمیتی بیشتر از رایزنی های قبلی داشت. سران ایران و روسیه برای نخستین بار بعد از اجرای برجام پشت میز مذاکره نشستند تا این بار درباره موضوعات راهبردی از جمله تحولات سوریه تبادل نظر کنند. مذاکرات دیروز حجت الاسلام حسن روحانی و ولادیمیر پوتین در حاشیه اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان به میزبانی باکو انجام شد. در این جلسه طرفین بر ضرورت همکاری ها در زمینه انرژی هسته ای، اجرای کامل و دقیق برجام و همچنین حفظ ماهیت تروریستی گروهک جبهه النصره تاکید کردند. دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه نیز گفته بود که موضوع همکاری های نظامی-فنی 2 کشور در دستگاه کار دیدار ولادیمیر پوتین و حسن روحانی قرار دارد. 

روزنامه همشهری با انتخاب عنوان فرمانده ناجا: همه بازداشتگاه ها دوربین مداربسته دارند، نوشت: فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه رعایت حقوق شهروندی در ناجا به خوبی انجام می شود، از تجهیز همه بازداتشگاه ها به دوربین خبر داد و گفت: «اگر به دنبال ارتقای حقوق شهروندی هستیم باید از امکانات روز و سیستم های الکترونیکی برای بهبود آن استفاده بیشتری کنیم. ناجا 1400 بازداشتگاه در ایران دارد که به وسیله دوربین کنترل می شود که دوربین دار کردن این بازداشتگاه ها در راستای رعایت حقوق شهروندی در ناجا انجام شده است. سردار حسین اشتری روز گذشته و در دوازدهمین نشست تخصصی کاربردی پلیس پیشگیری، گرچه از تجهیز همه بازداشتگاه ها به دوربین خبر داد اما درباره این اتفاق در کلانتری ها هیچ آماری نداد. 
ابهام های جدید در ماجرای حقوق های نجومی؛ عنوان دیگر این روزنامه به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: معاون اول رویس جمهور که با دستور مستقیم رئیس جمهور مسئولیت اصلی بررسی موضوع حقوق های نجومی در دستگاه های دولتی را برعهده داشت، در نخستین گزارش مبتنی بر عدد خود از صاحبان این حقوق ها گفته کمتر از 50 مدیر حقوق غیر طبیعی می گرفتند. این در حالی است که طی یک ماه گذشته آمار مسئولان دولتی از مدیران متخلف متفاوت بوده و قوس نزولی داشته است. از طرفی گزارش دستگاه های نظارتی از صاحبان حقوق های نامتعارف نیز تا پیش از این به تعداد بیشتری از این 50 نفر اشاره داشتند. بنابر توضیحات اسحاق جهانگیری، فهرست 50 نفره مدیران متخلف مدنظر وی از بررسی یک نمونه آماری 2 هزار و 500 نفره از مدیران به دست آمده است. این در حالی است که دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور در نمونه آماری دیگری به فهرست 950 نفره صاحبان فیش های نجومی در کشور دست یافته بودند. 
روزنامه همشهری با اشاره به عنوان غرب آسیا زیر رگبار ریزگردها، نوشت: ریزگردها در سال های اخیر به عنوان مهم ترین منبع آلودگی هوای کشور ما در 6 ماه نخست سال شناخته می شوند. این منابع آلودگی هوا که همواره از غرب کشور وارد می شوند، در سال های اخیر کلانشهرهایی نظیر اهواز، اصفهان، قزوین، کرج و تهران را در 6 ماه نخست سال تحت الشعاع خود قرار می دهند و از کیفیت هوای شهرها می کاهند.به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، نگاهی منطقه ای به این پدیده خطرناک نشان می دهد کشورهای خاورمیانه با بدترین صدمات ناشی از هجوم ریزگردها مواجه می شوند. براساس گزارش کارشناسان سازمان ملل، تعداد طوفان­ های گرد و خاک کشور عراق در 15سال آینده می تواند از تعداد 120مرتبه کنونی تا 300مرتبه در هر سال افزایش یابد. این عدد به این معناست که در سال های آینده علاوه بر 6 ماه نخست ممکن است در 6 ماه دوم سال نیز خطر ریزگردها درصورت پایدار ماندن مشکل، پدید آید و این بدین معناست که سخت ترین شرایط آب و هوایی در انتظار کشور است. 
این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «دست کوتاه مردم برای دسترسی آزاد به اطلاعات»، «نظر رهبر انقلاب درباره «تن تن و سندباد»»، «پرداخت وام به 400 بنگاه از 40 هزار متقاضی»، «نخستین قرار عاشقی» و «صف آرایی شرق و غرب در آسمان سوریه» را برجسته کرد و در ستون یادداشت عنوان «اتحاد استراتژیک» به قلم حسن بهشتی پور کارشناس مسائل روسیه را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: