کد خبر: ۷۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - 07 August 2016
آقای روحانی تحریم را از بالای سر اقتصاد ایران برداشته است.آقای روحانی از ونزوئلایی شدن معیشت مردم به طور قاطعانه جلوگیری کرده است و واقعا من کلاه خود را به احترام این پیشگیری که روحانی انجام داده از سرم بر می دارم. ما باید هم منتقد باشیم و هم شکرگزار.
 روزنامه اعتماد در شماره یکشنبه 17 مرداد در تیتر یک در گفت و گو با عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران نوشت: آقای روحانی تحریم را از بالای سر اقتصاد ایران برداشته است.آقای روحانی از ونزوئلایی شدن معیشت مردم به طور قاطعانه جلوگیری کرده است و واقعا من کلاه خود را به احترام این پیشگیری که روحانی انجام داده از سرم بر می دارم. ما باید هم منتقد باشیم و هم شکرگزار.

این روزنامه با انتخاب عنوان گاهی فیلم ها خیلی سروصدا می کنند اما در تاریخ جایی ندارند، در گفت و گو با رضا میرکریمی می نویسد: در هیچ کجای دنیا یک تعداد معدود آدم، مثلا پنج یا هفت نفر، ٢٠، ٣٠ فیلم را در ١٠ روز نمی ببینند و ١٥ جایزه تخصصی را به این فیلم ها اهدا نمی کنند. چنین چیزی اصلا امکان پذیر نیست. هیچ ذهن نابغه ای هر چقدر هم مهارت داشته باشد و آنالیزور خوبی باشد نمی تواند این همه فیلم را پشت سر هم ببیند و یادش بماند؛ صدابرداری کدام فیلم خوب یا مونتاژ کدام یک بهتر بود و آن وقت در چنین شرایطی که زمینه های قضاوت عادلانه در پایین ترین سطح خودش قرار دارد، طبیعی است فیلم هایی که می توانند هیجان بیشتری ایجاد کنند، 

روی موج مسائل اجتماعی سوار می شوند و ارزش های سینمایی خیلی روی آنها سوار نیست و بیشتر جو عمومی و نیازهای روز جامعه می تواند تقویت کننده آنها باشد، بیشتر دیده می شوند. این فیلم ها می توانند خیلی سر و صدا کنند و جایزه بگیرند و خیلی هم زود فراموش شوند. ما کم نداشتیم فیلم هایی که جشنواره فجر به آنها توجه کرد و بیشترین جایزه ها را برای آنها در نظر گرفت، اما الان در تاریخ سینمای ایران ثبت نشده اند. فقط وقتی می گوییم جایزه های جشنواره فیلم فجر به چه فیلم هایی اختصاص پیدا کرده، از آنها حرف می زنیم و در هیچ جدولی ثبت نشده اند.

روزنامه اعتماد با درج عنوان هجمه علیه رییس جمهور بی سابقه است، آورد: «حسن روحانی، مظلوم ترین رییس جمهور است». این جان کلام سخنان اعتراضی اسحاق جهانگیری است که در دفاع از رییس جمهور بیان کرده است و تاکید می کند این ارزیابی بر اساس تجربه ای است که در دولت سیدمحمد خاتمی و پیش از آن به عنوان نماینده داشته است. او روز گذشته و بعد از آغاز دور جدید حملات و تخریب ها علیه رییس جمهور در دو سخنرانی حاضر شد تا همچون سه سال گذشته به دفاع از رییس جمهور برخیزد. جهانگیری صبح روز گذشته در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده خبر و عصر دیروز هم در نشست استانداران سراسر کشور فرصت را غنیمت شمرد تا با عباراتی صریح و بی پرده حمله های اخیر به حسن روحانی را زیر سوال ببرد.جهانگیری درست می گوید که «طوری رییس جمهور را مورد تهاجم قرار داده اند که این تهاجم ها بی سابقه است، آن هم رییس جمهوری که در دور اول ریاست جمهوری خود گره های بزرگی را باز کرده است». اشاره جهانگیری به تعابیری همچون «عمروعاص»، «خائن»، «ساده لوح» و «ضد ولایت فقیه» است که در سخنان برخی ائمه جمعه تا چهره هایی همچون حمید روحانی، رییس مرکز تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در روزهای اخیر نسبت به رییس جمهور به کار برده شد.

این روزنامه با انتشار عنوان کسی نمی داند پول ها کجاست، نوشت: به زودی اتفاقات بزرگی در حوزه نفت رخ می دهد. این را امیرحسین زمانی نیا در نشست کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران اعلام کرد.زمانی نیا در ادامه به ماجرای بابک زنجانی و بازگشت پول های گمشده در پرونده این فرد اشاره کرد و گفت: وزارت نفت به طور جدی به دنبال بازگشت این پول است، اما نمی داند که کجاست. وی افزود: متاسفانه به نظر می رسد برخی در داخل کشور تمایلی ندارند که این پرونده تعیین تکلیف شود. وزارت نفت از چندی پیش، یک شرکت خصوصی را موظف به پیگیری این پول ها در سه کشور تاجیکستان، مالزی و ترکیه کرده و با اطلاعاتی که وزارت نفت در اختیار این شرکت قرار داده است، سرنخ هایی نیز پیدا شده اما یکی از کارشناسان این شرکت پس از مراجعه به کشور، ممنوع الخروج شده است.

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان درباره لغو کنسرت ها به رییس قوه قضاییه نامه می نویسم، می نویسد: دیروز نشست استانداران سراسر کشور با حضور اسحاق جهانگیری برگزار شد؛ نشستی برای بررسی راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه منطقه ای. طبیعی بود که این نشست به طور کلی رنگ و بوی اقتصادی داشته باشد اما در حاشیه این نشست خبرنگاران با سوال های شان رنگ و بوی سیاسی نیز به آن دادند تا وزیر کشور هم درمورد سریال لغو کنسرت ها در خراسان بزرگ موضع گیری کند و آن را غیر قابل قبول بخواند. وزیر کشور همچنین در مورد لغو سریالی کنسرت ها در خراسان هم صحبت کرد و خبر داد که راهکاری را برای این معضل در نظر گرفته است. رحمانی فضلی حالا دیگر می خواهد دست به قلم شود تا به رییس قوه قضاییه نامه ای بنویسد تا به گفته خودش این مشکل را با هماهنگی حل کند. به گزارش ایسنا، وزیر کشور افزود: این کنسرت با نظر دادستانی لغو شده است. من می خواهم نامه ای به رییس قوه قضاییه بنویسم تا بتوانیم به یک توافق برای برگزاری کنسرت ها در سراسر کشور برسیم. 

این روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «شاهد سهم شهروندان در رسانه هستیم» را به قلم محمد سلطانی فر استاد دانشگاه اختصاص داد.
روزنامه اعتماد همچنین عنوان «شهر منبیج سوریه آزاد شد»، «اهدای جایزه معماری ونیز به پرویز کلانتری» و «روز خبرنگاران بدون مخاطب» را در صفحه نخست به چاپ رساند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: