کد خبر: ۷۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۴ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - 04 August 2016
دولتی که خود گرفتار کسری واقعی بودجه است و بنابر پیش‌بینی مرکز پژوهش‌های مجلس امسال ۶۳هزار میلیارد تومان کسری دارد ممکن است یک‌باره این کسری را در سال ۹۶به دو برابر افزایش دهد.این پدیده برای دولت و ضعفای ملت کمرشکن خواهد بود.


به گزارش تسنیم، احمد توکلی در کانال تلگرامی خود در یادداشتی با عنوان "هشدار به دولت"، نوشت: "پدیدۀ مبارک از پرده برون افتادن حرام‌خواری مدیران آزمند، همه را نسبت به حرام‌خواری‌های پنهان و غیرقانونی حساس کرده‌است. این پدیده، تهدیدی است که اگر کندی و دست‌دست‌کردن را کنار بگذاریم به فرصتی طلایی برای شفاف‌شدن زوایای تاریک نظام دیوان‌سالاری کشور و درنتیجۀ آن کاهش زمینه‌های فساد تبدیل خواهد شد.

چرا؟
چون در وضعیتی قرارگرفته‌ایم که مطالبه عمومی با اصرار، خواهان جداسازی، تنبیه و مجازات حرام‌خواران آزمند است و از هر اقدام عاقلانه ولی قاطع و تبعیض‌ستیز حمایت می‌کند و فاسدان در یک کرختی ناشی از این تکانه شدید به سر می‌برند. علاوه بر آن، سطح آگاهی و حساسیت عمومی مردم در حدی است که جرئت مقاومت و تبانی علیه اقدامات اصلاحی را از فاسدان و حامیانشان در برخی رسانه‌ها و محافل گرفته است.

هر چه سرعت عمل سه قوه در این جهت بیشتر باشد، سازمان‌دهی شبکه فساد برای دفاع از خود سخت‌تر خواهد شد و مفسدان نمی توانند مبارزۀ نظام علیه خودشان را پرهزینه کنند.

درعین‌حال مسائل حاشیه‌ای نیز وجود دارد که اگر به‌درستی لحاظ نشود و تدابیر با نگاه به آینده اندیشیده نشود به‌زودی از حاشیه به متن خواهد آمد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: