کد خبر: ۷۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۸ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - 04 August 2016
یکی از راهکارهای عملی رهبر معظم انقلاب برای اجرای اقتصاد مقاومتی، احیای صنایع کوچک و متوسط است که در سال جاری چند بار مورد تاکید ایشان قرار گرفته است.
 روزنامه جام جم در شماره پنجشنبه 14 مرداد در تشریح تیتر نخست از روند کند اجرای طرح احیای واحدهای کوچک و متوسط به ارایه گزارشی پرداخت و نوشت: یکی از راهکارهای عملی رهبر معظم انقلاب برای اجرای اقتصاد مقاومتی، احیای صنایع کوچک و متوسط است که در سال جاری چند بار مورد تاکید ایشان قرار گرفته است.

این روزنامه با بررسی عنوان آماده گفت و گوی حقوق بشری با اروپا هستیم، آورد: رئیس قوه قضاییه گفت وگوهای حقوق بشری با اروپا را امکان پذیر دانست و گفت: شرط برگزاری این گفت وگوها این است که نباید تنها آنها سوال کنند و ما جوابگو باشیم، بلکه ما در این زمینه مدعی هستیم و آنها هم باید درباره رفتارشان و مساله اسلام هراسی در اروپا و اقداماتشان علیه مسلمانان مانند کشف حجاب اجباری، پاسخگو باشند. آیت الله صادق آملی لاریجانی در مراسم اعطای سومین جایزه حقوق بشر اسلامی که با حضور مسئولان عالی دستگاه قضا در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد به ستاد حقوق بشر، شورای امنیت ملی و وزارت امور خارجه پیشنهاد کرد که باب گفت وگوی دوطرفه با اروپایی ها را باز کنند.

روزنامه جام جم با انتخاب عنوان «مهمان ما باشید»، نوشت: نمایش و ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و معرفی مشاغل محلی و بومی که با اندک سرمایه ای به کارآفرینی و ایجاد کسب و کار منجر می شود، از اهداف تعریف شده شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل است. رادیو و تلویزیون به دلیل وسعت فراگیری و پوشش رسانه ای، یکی از ابزار موثر و تاثیرگذار تبلیغ و ترویج این اندیشه است. «مهمان ما باشید» نمونه ای از برنامه های موفق رسانه ملی است که به این مصادیق می پردازد. سری جدید آن قرار است از امروز ساعت 17 و 30 دقیقه روی آنتن شبکه سه سیما برود.

بهداشت در رستوران ها کباب می شود، دیگر عنوان صفحه نخست این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: سلامت جامعه از سلامت مواد غذایی جدا نیست. در جامعه ای که مواد غذایی سالم به دست شهروندان نرسد، هم آمار بیماری های غیرواگیر افزایش پیدا می کند و هم هزینه های درمانی، سر به فلک می گذارد. از همین روست که در نظام های توسعه یافته سلامت تلاش می کنند که با افزایش سلامت مواد غذایی، شیر فلکه بیماری را از سرچشمه ببندند؛ اما در کشور ما شاهد هستیم که خیلی اوقات، هم در حوزه تولید مواد غذایی و هم در بازار عرضه این فرآورده ها، استانداردهای بهداشت و سلامت رعایت نمی شود. اگر تا دیروز، عرضه مواد غذایی ناسالم در بسیاری از رستوران های بین راهی، سلامت مسافران را تهدید می کرد، حالا در برخی رستوران های داخل شهر و همچنین در بسیاری از سلف سرویس هایی که روز به روز بر تعدادشان افزوده می شود، شاهد توزیع فرآورده های غیربهداشتی هستیم.

«خون شویی آل سعود با دلارهای نفتی»، «وقتی گردنتان مایه درد سر می شود»، «ادارات استان های جنوبی را شب کار کنید»، «صدای جوانان در «منطقه آزاد»» و «صرفه جویی می کنم تا محتاج نشوم» دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه است.

این روزنامه در ستون ویژه عنوان «زاویه» به قلم حسین صمصامی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، «هندسه فرهنگ» نوشته سید محمد بهشتی رییس پژوهشگاه سازمان میراث گردشگری و فرهنگی کشور و«خط داغ» به قلم سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ را منتشر کرد.

روزنامه جام جم در ستون یادداشت عنوان های «دین اسلام، بزرگترین مدافع حقوق بشر» به قلم حسین میرمحمدصادقی حقوقدان و استاد دانشگاه و «فرصت پرواز را از دست ندهید» نوشته علیرضا برازش مدیر شبکه یک سیما را برجسته و منتشر کرد.
این روزنامه در ویژه نامه چمدان عنوان«گردشگری مرگ» را انتشار داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: