کد خبر: ۷۷۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - 28 July 2016
پرواز مشهد-تهران ایران‌ایر که قرار بود ساعت ۲۲ روز گذشته مسافران را به سمت تهران منتقل کند، در حالی ۲ بار به تأخیر افتاد که اطلاع‌رسانی درباره تأخیرات به صورت ناقص و در آستانه پرواز انجام شد و این به سرگردانی مسافران در فرودگاه انجامید.
پرواز شماره IR469 ایران‌ایر که قرار بود ساعت 22 روز گذشته انجام شود، ساعت 3 بامداد امروز انجام شد.

یکی از مسافران این پرواز گفت: روز گذشته طبق برنامه‌ریزی قبلی و بر اساس ساعت پرواز خود، هتل محل اقامت را تسویه کرده و پس از گشتی در شهر و زیارت بارگاه امام رضا(ع) حدود ساعت 20 ‌وارد فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد شدیم.

این مسافر هما افزود: به محض ورود به فرودگاه مشهد، پیامکی از سوی ایران‌ایر به ما ارسال شد مبنی بر اینکه پرواز مذکور با 3 ساعت تأخیر در ساعت یک بامداد روز بعد انجام می‌شود، این پیامک دقیقاً 2 ساعت قبل از ساعت پرواز ارسال شد و ما امکان هیچ‌گونه برنامه‌ریزی نداشتیم.

وی بیان کرد: به اجبار در فرودگاه نشستیم تا برای پرواز در ساعت یک بامداد امروز حاضر شویم، در این مدت هیچگونه امکاناتی برای استقرار و استراحت مسافران در نظر گرفته‌ نشده بود و هر مسافر به اجبار روی همان صندلی‌های فرودگاه استراحت می‌کرد‌، حتی نمازخانه فرودگاه هم مملو از مسافران خسته از تأخیر بود، آنجا هم عده‌‌ای از مسافران ماهان‌ایر که پرواز ساعت 22:30 آنها مقرر شده بود ساعت 5 بامداد امروز انجام شود، در حال استراحت بودند.

این مسافر ‌با بیان اینکه در این پرواز افراد مختلفی همچون کودک و کهن‌سال حضور داشتند، اظهار داشت: افزود: به هر حال منتظر شدیم تا ساعت یک بامداد پرواز کنیم و با اهل خانه در تهران هم تماس گرفتیم که انشاالله‌ حداکثر ساعت 3 بامداد آنجا خواهیم بود.

وی بیان کرد: اما دوباره حدود ساعت 30 دقیقه بامداد امروز بود که اعلام شد پرواز مذکور دوباره با تأخیر در ساعت 3 بامداد انجام خواهد شد؛ این امر موجب ناراحتی شدید مسافران خسته و مانده در فرودگاه شد.

این مسافر هما افزود: مسئولان ایران‌ایر به ما اعلام کردند ظاهراً قطعه‌ای از چرخ ایرباسی که قرار بوده است برای این پرواز اختصاص یابد، دچار نقص فنی شده و در حال مرمت است؛ به هر حال پرواز ساعت 3 بامداد انجام شد و ما بالأخره ساعت 05:30 به منزل رسیدیدم.

وی بیان کرد: چند وقتی است که می‌شنویم آیین‌نامه‌ای در راستای حفظ حقوق مسافر توسط ارگان‌های متولی صنعت حمل و نقل هوایی به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است اما به نظر می‌رسد این آیین‌نامه رعایت نشود؛ قطعاً بروز تأخیر در یک پرواز، نباید 2 ساعت قبل از پرواز اطلاع‌رسانی شود چون اغلب مسافران، 2 ساعت مانده به پرواز، یا در فرودگاه به سر می‌برند و یا در مسیر فرودگاه هستند.

وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی هم با یک پیامک، خود را از ارائه خدمات مبرا می‌کنند، به نظر من هما اطلاع‌ داشت که این پرواز ساعت 3 بامداد امروز انجام می‌شود اما در یک پیامک ابتدا به تأخیر 3 ساعته که سقف مشخص شده برای ایرلاین‌ها است اشاره کرد و در اطلاع‌رسانی بعدی، به تأخیر 2 ساعت بعد خود اشاره داشت تا نخواهد در همان گام اول به تأخیر 5 ساعته پرواز خود بپردازد و بدین ترتیب نسبت به ارائه خدمات و وظایف خود در قبال مسافران بابت تأخیر 5 ساعته اقدام کند./فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: