کد خبر: ۷۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - 25 July 2016
استاندار مازندران گفت: شاهد رشد صادرات مازندران در سال جاری خواهیم بود و تا پایان سال خبرهای امیدبخشی را به مردم خواهیم داد.
ربیع فلاح جلودار عصر دوشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و آموزش‌های مهارتی در قائم‌شهر با اشاره به رشد صادرات در استان افزود: مهارت‌آموزی باید در اولویت اول فعالیت‌های ما باشد و این حوزه باید تقویت شود.

وی تأکید کرد: آموزش‌های مهارتی می‌تواند زمینه اشتغال مناسب را فراهم کند و آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای باید از مدارس آغاز شود، همچنین دانشگاه‌ها هم باید درزمینهٔ کارآفرینی و مهارت‌آموزی گام بردارند

و ی عنوان کرد: توسعه مهارت‌ها و کارآفرینی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است و باید در مسیر توسعه مشاغل خانگی گام برداشت و ۹۰۰ مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای بخش خصوصی و ۲۲۰ مرکز بخش دولتی ظرفیت بزرگی برای توسعه مهارت‌ها و کارآفرینی در استان است.

استاندار مازندران بابیان اینکه ۶۸ هزار نفر در سال گذشته از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان بهره‌مند شدند گفت: ۴۷۰ میلیارد تومان تسهیلات مناسب امسال در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌گیرد تا مشکل سرمایه در گردش این واحدها مرتفع گردد و انتظار دارم تا بانک‌ها برای بهبود فضای کسب‌وکار به‌طورجدی پای‌کار بیایند.

فلاح جلودار افزود: در سال ۹۴ به تعداد ۱۶ هزار شغل در حوزه مشاغل خرد ایجادشده است و ظرفیت‌های مازندران بسیار گسترده است و باید از این فرصت‌ها برای توسعه اشتغال و کاهش بیکاری استفاده کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به فصل برداشت برنج گفت: جلوی توزیع برنج خارجی در مازندران را می‌گیریم و توزیع برنج خارجی در استان حکم قاچاق را دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: