کد خبر: ۷۶۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۲۸ تير ۱۳۹۵ - 18 July 2016
در سومین روز از معاملات بورس و فرابورس این هفته، شاخص کل تالار شیشه‌ای تنها دو واحد رشد کرد. همچنین آیفکس نیز فقط با ۰.۱ تغییر در تراز ۷۷۱.۹ ایستاد.
در سومین روز از معاملات بورس و فرابورس این هفته، شاخص کل تالار شیشه‌ای تنها دو واحد رشد کرد. همچنین آیفکس نیز فقط با ۰.۱ تغییر در تراز ۷۷۱.۹ ایستاد.

به گزارش ایسنا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در ابتدای باز شدن معاملات اندکی رشد کرد، اما پس از آن با افت مواجه شد و تا رقم ۷۴ هزار و ۵۳ واحد پایین رفت، ولی پس از این افت دوباره با صعود روبه رو شد و تقریبا تا تراز روز گذشته پیش رفت.

نماگر بازار سرمایه ایران امروز پس از افت و خیزهایی در نهایت ۳ واحد رشد کرد و به رقم ۷۴ هزار و ۱۹۷  واحدی رسید و شاخص کل هم وزن با ۵ واحد کاهش وارد کانال ۱۳ هزار و ۶۸۵ واحدی شد.

شاخص آزاد شناور در سومین روز معاملات این هفته ۲۳۱ واحد کاهش پیدا کرد و در تراز ۸۲ هزار و ۷۳۰ واحدی رسید.  شاخص بازار اول و بازار دوم نیز به ترتیب ۲۵ واحد افزایش و ۱۳۶ واحد کاهش پیدا کردند.

ارزش معاملات امروز به رقم ۲۰۶ میلیارد و ۲۰۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۹۵۲ میلیون و ۴۹۵ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله در طی بیش از ۵۹ هزار نوبت معامله بود.

شرکت‌های گل گهر، مخابرات ایران، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و فولاد خوزستان بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص امروز داشتند و همچنین گسترش نفت و گاز پارسیان، سایپا و بانک پاسارگاد بیشترین تاثیر منفی را روی نماگر بازار گذاشتند.

نمادهای معاملاتی شرکت های توریستی و رفاهی آبادگران ایران، گروه صنعتی سپاهان، صنایع سرما آفرین، معدنی و صنعتی گل گهر و صنعتی جام دارو در معاملات امروز بازگشایی شدند. نماد معاملاتی شرکت‌های تولیدی لنت ترمز ایران، پست بانک، ‌ کارخانجات پلاسکوکار سایپا و سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات متوقف شدند.

آیفکس با ۰.۱ کاهش چندان تغییری نداشت و به رقم ۷۷۱.۹ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به ۸۷۵ میلیارد و ۶۸۸ میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۳۵۲ میلیون و ۴۱۵ هزار سهم اوراق قابل معامله طی نزدیک به ۲۳ هزار نوبت داد و ستد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: