کد خبر: ۷۶۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۷ تير ۱۳۹۵ - 17 July 2016
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بابت تعهدات سازمان تامین اجتماعی به صورت ماهیانه خبر داد و گفت: این سازمان حیاط خلوت هیچ گروه و باندی نیست.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بابت تعهدات سازمان تامین اجتماعی به صورت ماهیانه خبر داد و گفت: این سازمان حیاط خلوت هیچ گروه و باندی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید تقی نوربخش امروز در جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: در سال ۹۵ ماهانه ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بابت تعهدات سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده که رقم آن یک و نیم برابر پرداختی ها بابت یارانه ها است که در این میان ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مستمری، ۲۱۰ میلیارد تومان بیمه بیکاری، هزار میلیارد تومان خرید خدمات درمانی و ۴۰۰ میلیارد تومان در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی هزینه می شود.

رئیس سازمان تامین اجتماعی افزود: دلیل پرداخت این چنین ارقامی اتفاقات بی نظیری است که طی دو دولت گذشته در سازمان تامین اجتماعی رخ داده به این معنا که بدهی سازمان تامین اجتماعی تا سال ۸۴، ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که متاسفانه دولت یازدهم در سال ۹۲ این سازمان را با ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفته است.

وی تصریح کرد: ۱۸ قانون بدون منبع در دولت یا مجلس گذشته به تصویب رسیده که از جمله آن می توان به مشاغل سخت و زیان آور اشاره کرد که بار مالی بسیاری را بر دوش دولت نهاده است، ضمن  اینکه تعدیل نیروی انسانی، خرید خدمت و معافیت های قانونی از جمله دیگر این موارد است.

نوربخش ادامه داد: برای اجرای قانون همسان سازی که یک تبصره بودجه ای در دولت گذشته است ۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بار مالی بر سازمان تامین اجتماعی ایجاد شده است که چندین برابر فیش های حقوقی تبعات دارد.

به گفته وی، در سال ۹۲ از بودجه ۳۱ هزار میلیارد تومانی سازمان ۵ هزار میلیارد تومان کسری بودجه وجود داشته است و متاسفانه اقداماتی در سازمان تامین اجتماعی رخ داده که به شدت این سازمان را تضعیف نموده است، همانطور که یکشنبه سیاه در سازمان تامین اجتماعی دولت قبل شکل گرفت و به نوعی حیثیت این سازمان را زیر سوال برد در حالی که حیثیت سازمان تامین اجتماعی بسیار مهم است.

رئیس سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته تلاش شده تا با این بار مالی این سازمان را اداره کنیم اما باید توجه داشت که مستمری مثل پروژه عمرانی نیست که بتوان آن را متوقف کرد یا پرداخت های مربوط به آن را صورت نداد بلکه مردم ۳۰ سال کار می کنند و  امیدوار به دریافت مستمری دوران بازنشستگی هستند.

نوربخش ادامه داد: مدیران سازمان تامین اجتماعی باید پاسخگو باشند و به جرات می گوییم این سازمان حیاط خلوت هیچ گروه و یا باندی نیست ضمن اینکه خط قرمز ما مسائل مالی و سلامت ادرای است.

وی ادامه داد: در موضوع مشاغل سخت و زیان آور با فعالان اقتصادی هم فکر هستیم و به همین دلیل با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فهرست ۱۲۰۰ گانه مشاغل سخت و زیان آور به ۱۳ ردیف کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل برخی تخلفات، ۶ هیات تشخیص از مجموع ۸ هیات تشخیص موجود را اخراج کرده و تحویل دادگاه کرده چرا که مسائل مالی و صحت عمل، خط قرمز ماست و از این موضوع عقب نشینی نخواهیم کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: