کد خبر: ۷۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۲۳ تير ۱۳۹۵ - 13 July 2016
بانكداري ايراني ـ امروز تفاهم نامه موسسه اعتباری کوثر و بیمه کوثر میان مدیران عامل این دو سازمان به امضاء رسید.
 بانكداري ايراني  ـ امروز تفاهم نامه موسسه  اعتباری کوثر و بیمه کوثر میان مدیران عامل این دو سازمان به امضاء رسید.

 مجید مشعلچی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از کلمات جدیدی که در صنعت مالی و بانکی کشور رواج پیدا کرده "صنعت بانک ـ بیمه" است. "بانک ـ بیمه" یعنی هم افزایی و استفاده از تمام ظرفیت های این صنعت در حوزه بانکداری و صنعت بیمه.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد این هم افزایی بین 30 تا 50 درصد از هزینه های سر باری را کاهش می دهد در عین حال راندمان و بازدهی بهتری را به همراه دارد.

مشعلچی با اشاره به پیگیری بیمه کوثر برای تحقق چنین خواسته ای گفت: از دیرباز دنبال این موضوع بودیم که یک همکاری گسترده تری با صنعت مالی کشور و بانکداری داشته باشیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه با همکاری جناب آقای دکتر رضایی این توافق نامه به امضاء رسید. این تفاهم نامه برای استحکام، انسجام و همکاری بیشتر در سطوح بالاتر در ارتباط با صنعت بانکداری و بیمه کشور منعقد شده است.

مشعلچی اظهار داشت: ما چاره ای نداریم برای تبلور خلاقیت و نوآوری صنعت بیمه  به صنعت بانکداری رجوع کنیم که این امر تحقق ماموریت های نظام بیمه و  بانکداری را همزمان به همراه دارد.

مدیرعامل بیمه کوثر افزود: موسسه مالی و اعتباری کوثر از خانواده و مجموعه است و  یا یکدیگر ارتباط متقابل سهام داری داریم و انشاا... بتوانیم از این ظرفیت به وجود آمده نهایت استفاده را ببریم و در انجام ماموریت ها موفق باشیم. 

برند کوثر را تقویت می کنیم

مدیرعامل موسسه  اعتباری کوثر نیز در این مراسم گفت: بحث برندسازی هزینه های خاص خود را دارد و بسیاری از سازمان ها بخش عمده ای از منابع خود را صرف برند سازی می کنند و آن را نهادینه می کنند تا بتوانند مدت مدیدی از آن استفاده کنند و چه عنوانی بهتر از "کوثر" که بتوانیم این عنوان را صرف نظر از این دو مجموعه با عنوان "کوثر" اشاعه دهیم.

عیسی رضایی افزود: اگر دو سازمان با عنوان کوثر در کنار هم قرار بگیرند قطعا هم افزایی ها افزایش خواهد یافت که جدا بودن آنها آن مزایا را به همراه نخواهد داشت.

وی درباره تفاهم نامه با بیمه کوثر گرفت: بر اساس این تفاهم نامه که بر محوریت  هم افزایی بیمه و بانک قرار دارد در شعب موسسه نمایندگی های بیمه دایر خواهد شد و به ارائه خدمات بیمه ای مشغول خواهند شد ضمن اینکه باید توجه داشت که اگر بیمه کوثر می خواست خارج از این محیط نمایندگی ایجاد کند می بایست چه هزینه های گزافی را پرداخت می کرد.

وی ادامه داد: متقابلا بخشی از امکانات موسسه مالی و اعتباری کوثر نیز در نمایندگی بیمه مستقر خواهد شد. به طور مثال صدور آنی کارت و سایر کارت های بانکی می تواند در نمایندگی های بیمه نیز انجام شود.

وی حرکت موسسات وابسته به برند کوثر را برای سهولت ارائه خدمات به مشتریان ستود و ادامه داد: بر اساس توصیه بانک مرکزی موسسات و بانک ها به سمت ارائه خدمات و کارمزدها به جای فعالیت های جانبی در حرکتند و این حرکت مشتکر با بیمه کوثر می تواند خدمات و درآمدهای هر دو موسسه را افزایش دهد.

وی ابراز امیدواری کرد روزی برسد که تمامی واحدهای بیمه و موسسه اعتباری کوثر لینک مشترک داشته باشند و سایر موسسات مثل صرافی، بورس و لیزینگ نیز به این دو مجموعه اضافه شود تا همه مشتریان بتوانند با مراجعه به یکی از آنها خدمات مشترک و مشابه دریافت کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از یک سال است که در بیش از 20 شعبه ما، نمایندگی بیمه کوثر فعال است که ظرف 3 ماه آتی این عدد به 150 شعبه در سراسر کشور برسد.

رضایی اعضاء باشگاه مشتریان و هواداران موسسه اعتباری کوثر را از دیگر بهره مندان این تفاهم نامه معرفی کرد و گفت: هواداران سامانه 3090 می توانند از این به بعد از خدمات بیمه ای و تخفیفات در نظر گرفته شده استفاده کنند.  
 
رضایی در پاسخ به سئوال بانکداری ایرانی در خصوص افزایش سرمایه این موسسه گفت: سال گذشته این افزایش سرمایه انجام شد و در حال حاضر سرمایه موسسه مالی کوثر 6 هزار میلیارد ریال است که البته بعید می دانم نیازی به افزایش آن باشد مگر  بانک مرکزی در این مورد نظر خاصی داشته باشد.

وی هم چنین در پاسخ به سئوالی درباره واگذاری شرکت های تابعه این موسسه نیز گفت: واگذاری سه شرکت تخت تابعه به صورت کامل انجام شده است.

رضایی در عین حال تاکید کرد موسسه اش آمادگی دارد در بحث ادغام برخی بانک ها و موسسات مالی مشارکت داشته باشد ولی تاکنون خبر یا ابلاغی در این خصوص اعلام نشده است.

وی تاکید کرد: برای بانک شدن موسسه کوثر به بانک مرکزی درخواست داده ایم و باید منتظر سیاست های کلان اصلاح نظام بانکی باشیم.

رضایی اضافه کرد: موسسه کوثر با داشتن 504 هزار سهام دار آمادگی پذیرش ادغام را را دارد پیش از این نیز در این راه موفق بوده است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: