کد خبر: ۷۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۰۲ تير ۱۳۹۵ - 22 June 2016
وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی امروز (چهارشنبه) دو آزمایش موشکی پشت سر هم را با استفاده از موشک‌های میان برد جدید انجام داد که هر دو نسبت به پرتاب‌های ناکام قبلی به افزایش چشمگیری در فاصله پرواز دست یافته‌اند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، گمان می‌رود در این آزمایشات از موشک میان برد "موسودان" استفاده شده باشد که قادرند پایگاه‌های آمریکا در گوام را هدف گیرند.

وزارت امور خارجه آمریکا ضمن محکوم کردن شدید این پرتاب‌ها، گفت: این پرتاب‌ها نقض آشکار قطعنامه‌های سازمان ملل است که کره شمالی را از هرگونه استفاده از تکنولوژی‌ موشک‌های بالستیک منع می‌کند.

وزارت دفاع کره جنوبی گفت: دومین موشک موسودان ساعت هشت صبح امروز به وقت محلی از ساحل شرقی شبه جزیره پرتاب شد و مسافتی برابر با 400 کیلومتر را طی کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت، کره جنوبی و آمریکا درحال انجام تجزیه و تحلیل‌های لازم هستند. وزارت دفاع کره جنوبی هنوز اعلام نکرده که دومین آزمایش موشکی کره شمالی موفق بوده یا ناکام.

نخستین آزمایش اتمی کره شمالی ساعت شش صبح امروز انجام شد و گمان می‌رود پس از طی یک مسافت 150 کیلومتری برفراز دریای ژاپن ناکام مانده است.

جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: این آزمایشات جدید تنها باعث افزایش تلاش‌های جهانی برای مقابله با برنامه تسلیحاتی غیرقانونی کره شمالی می‌شود. ما قصد داریم نگرانی‌های خودمان را در سازمان ملل مطرح و قطعنامه‌های بین‌المللی را که کره شمالی را مسئول این اقدامات حریک آمیز می‌داند، تقویت کنیم.

در همین حال شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن نیز گفت: چنین آزمایش‌هایی غیرقابل تحملند.

در همین حال پنتاگون در بیانیه‌ای گفت: ارتش آمریکا این دو موشک را رهگیری کرده و اعلام می‌کند که آن‌ها هیچ تهدیدی برای آمریکای شمالی محسوب نمی‌شوند.

برد تخمینی موشک‌های موسودان بین 2500 کیلومتر است. موشک‌های موسودان با بردهای کمتر کل کره جنوبی و ژاپن را پوشش می‌دهند در حالی که همین موشک‌ها با برد بالاتر می‌توانند به پایگاه‌های آمریکا در گوام برسند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: