کد خبر: ۷۴۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۰۱ تير ۱۳۹۵ - 21 June 2016
دولت الجزایر سفیر عراق در این کشور را با هدف ارائه توضیحاتی در مورد آنچه که آن را تلاش‌های عراق جهت گرویدن الجزایری‌ها به مذهب تشیع خوانده است، احضار کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفته است که سفارت بغداد اعلام کرد که تسهیلات فوق‌العاده‌ای را به الجزایری‌ها برای زیارت عتبات عالیات در عراق از جمله در کربلا و نجف می‌دهد.
به نقل از سایت ارم نیوز، محمد عیسی، وزیر اوقاف الجزایر در جریان دیدار با اعضای پارلمان اعلام کرد که در دیدار با حامد محمد الحسین، سفیر عراق در الجزایر این گام "مشکوک" عراق مورد بررسی قرار گرفت.

این وزیر الجزایری اظهار امیدواری کرد که هیات‌های دیپلماتیک به ماموریت‌های محول شده به خود پایبند باشند.

وزیر اوقاف الجزایر تصریح کرد: تدابیر جدیدی در قالب قوانین اتخاذ شده است که براساس آن کسانی که در تبلیغ تشیع دست داشته باشند و هر آنچه که به "بافت اجتماعی و امنیت فکری مردم الجزایر و وحدت آنها لطمه وارد کند"، مجرم خوانده خواهند شد.

وی تاکید کرد که دولت کشورش تصمیم دارد هر کس را که مظنون به دست داشتن در تاثیر بر مرجعیت اسلامی سنی شهروندان الجزایری است، مجازات کند.

پیشتر سفارت عراق در الجزایر بیانیه‌ای را منتشر کرد که شامل تسهیلات استثنائی به کسانی می‌شد که تمایل دارند به عتبات عالیات بروند.

در پی انتشار این بیانیه، برخی از فعالان و وبلاگ نویسان و جمعیت‌های الجزایر و سلفی‌ها به شدت از این بیانیه انتقاد کردند.

در همین حال، یک منبع دیپلمات در مصاحبه با ارم نیوز گفت که سفارت عراق این بیانیه را به دستور سفیر پس گرفته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: