کد خبر: ۷۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - 13 June 2016
بورس اوراق بهادار تهران امروز برای چندمین روز پیاپی افت کرد تا با هزار و ۱۶۰ واحد کاهش پیاپی، آن هم تنها در ۷ روز، رکورد بیشترین کاهش را در سال ۱۳۹۵ بشکند.
بورس اوراق بهادار تهران امروز برای چندمین روز پیاپی افت کرد تا با هزار و ۱۶۰ واحد کاهش پیاپی، آن هم تنها در ۷ روز، رکورد بیشترین کاهش را در سال ۱۳۹۵ بشکند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در ابتدای معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران با ۸۷ واحد رشد مواجه شد، ولی به محض رسیدن به رقم ۷۴ هزار و ۹۰۴ واحد روند نزولی به خود گرفت و تا آستانه کانال ۷۴ هزار و ۶۰۰ واحدی سقوط کرد. اما در پایان معاملات باز هم کمی بالا رفت اما نتوانست کاهش امروزش را جبران کند و در انتها نسبت به روز گذشته با ۱۱۷ واحد کاهش در تراز ۷۴ هزار و ۷۰۰ واحدی ایستاد.

ارزش معاملات امروز به رقم ۱۵۴ میلیارد و ۷۳۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۶۷۶ میلیون و ۳۱۹ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۲ هزار و ۹۰۹ نوبت معامله بود.

چند روزی است که روند افت شاخص بورس تهران شدت گرفته به طوری که تنها در ۷ روز گذشته یک هزار و ۱۶۰ واحد سقوط کرده است.

در معاملات امروز صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۶۷ واحد کاهش بیشترین تاثیر را در افت بازار داشت و بعد از آن بانک ملت و سرمایه گذاری سایپا بیشترین نقش را در افت بازار ایفا کردند.

از طرفی صنایع ملی مس ایران گسترش نفت و گاز پارسیان و ماشین سازی اراک از شرکت‌هایی بودند که نماد آن ها بیشترین کمک را به بالا کشیدن شاخص کردند.

در سومین روز از معاملات این هفته سرمایه گذاری سایپا و قند شیرین خراسان بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.


فرابورس ایران هم با ۰.۷ واحد کاهش تقریبا هیچ تکانی نخورد و شاخص کل اش ۷۸۹ واحد ماند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: