کد خبر: ۷۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 18 May 2016
فصل نوینی در روابط ایران و فرانسه آغاز شده است و اجرای سریع توافقات مشترک، می‌تواند این روابط را بیش از پیش تعمیق بخشد‌.
روزنامه اطلاعات در شماره چهارشنبه 29 اردیبهشت در تشریح تیتر یک به بازتاب سخنان حجت الاسلام حسن روحانی در دیدار سفرای فرانسه و اسلواکی پرداخت و به نقل از وی نوشت: فصل نوینی در روابط ایران و فرانسه آغاز شده است و اجرای سریع توافقات مشترک، می‌تواند این روابط را بیش از پیش تعمیق بخشد‌.

این روزنامه با اشاره به عنوان استقبال از رئیس جمهوری کرواسی در تهران، آورد: خانم «کولیندا گرابارکیتاروویچ» رئیس جمهوری کرواسی به دعوت رسمی‌حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری عصر دیروز برای دیداری سه روزه وارد تهران شد. رئیس جمهوری کرواسی در بدو ورود‌، در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) مورد استقبال محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت. مراسم استقبال رسمی‌دکتر روحانی از کیتاروویچ صبح امروز در مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد انجام می‌شود.
برجسته کردن مناقشات فرصت را از کشور می‌گیرد، از دیگر عنوان های روزنامه اطلاعات است، در تشریح این خبر می خوانیم: مراسم معارفه رییس جدید سازمان صداوسیما صبح دیروز 28 اردیبهشت در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد. در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌هاشم رسولی محلاتی حکم رهبر انقلاب برای ریاست عبدالعلی علی عسگری در صدا و سیما را قرائت کرد. در ادامه علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام محلاتی حکم رهبری را به علی عسگری اعطا کردند. دکتر علی لاریجانی در مراسم معارفه رییس جدید سازمان صداوسیما با اشاره به کارکرد امیدوارانه بیان کرد که برجسته کردن مناقشات فرصت را از کشور می‌گیرد.
این روزنامه با انتخاب عنوان پیگیری حقوق ایران در دیوان داوری بین‌المللی لاهه، می نویسد: از همه ظرفیت‌های قابل توجه فرامرزی و راه‌های حقوقی ـ سیاسی برای احقاق حقوق ملت ایران مقابل آمریکا استفاده می‌کنیم. مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری با اعلام این خبر و با اشاره به گزارش کارگروه دولت در خصوص دستبرد 2 میلیاردی آمریکا از ایران افزود: پیگیری حقوقی این مسأله در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه مورد تصویب شورای عالی امنیت ملی قرار گرفت.
روزنامه اطلاعات با درج عنوان نوبخت: 2 نرخی شدن بنزین فسادآور است، نوشت: دکترمحمدباقر نوبخت از مخالفت دولت با دو نرخی شدن قیمت بنزین خبر داد و گفت: دونرخی شدن بنزین فساد آور است. سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران‌، اظهارداشت: دونرخی شدن بنزین که در تبصره 14 قانون بودجه 95 آمده هنوز به دولت ابلاغ نشده است. طبق این حکم مقرر شده است بنزین همچنان به صورت کارتی و به قیمت سال قبل باشد، اما نسبت به سهمیه‌ای که دولت اعلام می‌کند، مازاد بر آن بر مبنای قیمت تمام شده محاسبه شود. وی گفتکه دولت مخالفت صریح خود را با تصویب این بند اعلام کرده است. 
این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «اعلام ویژه برنامه های سالروز آزادسازی خرمشهر» و «ظریف در نشست وین: موضع تهران از ابتدا حل سیاسی بحران سوریه بوده است» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: