کد خبر: ۶۹۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 28 April 2016
بانکداری ایرانی –تلاش و فعالیت شبکه بانکی کشور در مرحله بغرنج و پیچیده ناشی از تحریم های ظالمانه در ابعاد مختلف قابل اعتنا و تامل است و در این بین شماری از بانک ها در تراز بالاتری قرار گرفتند.
 بانكداري ايراني  -  تلاش و فعالیت شبکه بانکی کشور در مرحله بغرنج و پیچیده ناشی از تحریم های ظالمانه در ابعاد مختلف قابل اعتنا و تامل است و در این بین شماری از بانک ها در تراز بالاتری قرار گرفتند.

از جمله این بانک ها باید از بزرگترین بانک خصوصی و بورسی کشور یاد کرد که  سهم مهمی در عبور از بحران ایفا کرد و در سال گذشته در کنار همه فعالیت ها موفقیت و دستاوردهای زیادی کسب کرد.

بانک صادارت ، طی  یک سال گذشته توانست رکوردهای تازه ای را ثبت کند و با عملکرد مثبت خود  در صدر بانکهای موفق کشور قرار گیرد.

این بانک در حوزه های چون  کاهش معوقات بانکی، انجام رسالت اجتماعی ،  کنترل نقدینگی در راستای سیاستهای ضد تورمی دولت ،  اعتلای بانکداری الکترونیکی  توفیقات قابل توجهی را  در سال 94 کسب کرد.

رشد 15 درصدی سود هر سهم 

مهمترین توفیق  بانک صادرات در  سه سال گذشته رشد 15 درصدی  سود دهی است . اين بانك در سال 93 معادل 140 ريال و  در سال 94 معادل 145  ريال سود را  پیش بینی و محقق کرده بود و  در سال 95 با جهشی 10درصدی  سود 160 ريالی را پیش بینی کرد. این رقم سود از آن جهت مهم تلقی می شود که بانک صادارت  دارای حدود 58میلیارد سهم بوده و  توزیع این میزان سود به ازای هر سهم ، برای هر بنگاه اقتصادی قابل توجه  و کار شگرفی خواهد بود.


 
 

تاثیر در کاهش نقدینگی 

دولت یازدهم  از ابتدای کار خود ، سیاست انقباضی را  برای کنترل تورم در نظر گرفت ،مهمترین  برنامه دولت در این زمینه جمع آوری نقدینگی از بازار بود که  اجرایی شدن آن به عهده بانک ها واگذار شده بود.

 شایان ذکر است که  از سوی بانک مرکزی، در سال گذشته رقم  نقدینگی کل کشور حدود 900هزار میلیارد تومان اعلام شد. بانک صادارت توانست با برنامه های مدون خود،.  در حوزه سپرد ه هاي ديداري ، قرض الحسنه و سپرده مدت دار رشدي 31  درصدي داشته  است.

کاهش معوقات بانکی 
بنابه گفته مقامات قوه قضاییه و همچنین مسوولین بانک مرکزی ، معوقات بانکی طی سال‌های گذشته همواره روند رو به رشدی داشته و تا مرز 100 هزار میلیارد تومان هم پیش رفت به طوری که در آمار منتشره بانک مرکزی در آبان ماه سال 1393  رقم معوقه بانکی بیش از 94 هزار میلیارد تومان اعلام شد. 

اما در سال 94  با همت بانکهای کشور ، رقم معوقات بانکی کاهش پیدا کرد و سهم بانک صادرات  در مقایسه با سالهای قبل حدود 3 درصد بود.

معاون حقوقی و پیگیری وصول مطالبات بانک صادرات ایران گفته است که حجم معوقات  بانک صادرات تا پايان اسفند ماه سال 94 نسبت به دوره مشابه کاهش 10درصدی را تجربه کرده است.

رسالت اجتماعی بانک صادارت 
بانک صادرات برای عمل به رسالت اجتماعی خود اقداماتی موثر و کارآمد از قبیل تخصیص وام قرض الحسنه در زمینه ازدواج، درمان، اشتغال زایی انجام داده است  . 

این بانک در راستاي انجام تكاليف و تعهدات اجتماعي خود در سال گذشته با پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج به جوانان، زمينه ازدواج بيش از 230 هزار نفر از هموطنان را فراهم ساخت.  مبلغ پرداختی از سوی این بانک به زوج های جوان در سال ٩٤ مبلغ٨ هزار و ٨٨٧ میلیارد ریال بوده است که در مجموع حدود230 هزار نفر از تسهیلات ازدواج و تهیه جهیزیه این بانک بهره مند شده اند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال ٩٣ بالغ بر یک میلیون و ٢٨٥ هزار  نفر از زوج های جوان موفق به دریافت تسهیلات قرض الحسنه شده اند که از این میزان افزون بر ٢٢ درصد از طریق شعب بانک صادرات ایران  تسهیلات خود را دریافت کرده اند.

 همچنین در سال ٩٤ اين بانك نسبت به پرداخت ٣ هزار و ٤٧٠ ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه را در سرفصل هاي مختلف از قبيل: اشتغالزايي مدد جويان كميته امداد امام خميني(ره)، مشاغل خانگي، و... پرداخت كرده است.

بانک صادرات ایران با هدف ایفای رسالت های اجتماعی و فرهنگی و به ویژه محرومیت زدایی و در راستای سیاست های دولت مبادرت به پرداخت تسهیلات به گروه های مختلف نموده است.
شایان ذکر است اشتغالزایی، مشاغل خانگی، زندانیان نیازمند، ساخت مسکن روستایی در زمره بخش هایی محسوب می شوند که از سوی بانک صادرات به صورت قرض الحسنه مشمول دریافت تسهیلات اعطایی شده اند.منبع تامین این نوع تسهیلات  دارندگان حساب های قرض الحسنه می باشند که با  همت بلند خود در این امر خداپسندانه مشارکت دارند.

گفتنی است بانک صادرات ایران در عرصه فعالیت های کلان اقتصادی و ایجاد زیر ساختها برای توسعه همه جانبه کشور نقش اساسی ایفا می کند و بسیاری از پروژه های عظیم صنعتی و اقتصادی در اقصی نقاط کشور با مشارکت این بانک در حال اجرا می باشند. به عنوان نمونه در آخرین گزارش بانک صادرات  در 10ماه منتهی به دی ماه سال 94 با پرداخت حدود ٨٧ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در ٢ سال اخیر در بخش‌های مختلف نقش چشمگیری در رفع مشکلات و چالش‌های هم‌وطنان ایفا نموده است. 

 بر اساس این گزارش در ٢ سال اخیر هم‌راستا با سیاست‌های دولت یازدهم نسبت به پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه  به افراد نیازمند جامعه اهتمام ورزیده است، به‌گونه‌ای که از ابتدای سال ٩٢ تا پایان شهریورماه سال 94  مبلغ ٨٦ هزار و ٥٨٨ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده که در این میان مبلغ ٢٥ هزار میلیارد ریال در سرفصل‌های همچون؛ ازدواج و تهیه جهیزیه، خوداشتغالی و مشاغل خانگی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، درمان بیماری و نیازهای ضروری و .... پرداخت‌شده و بیش از مبلغ ٦١ هزار و ٦٠٥ میلیارد ریال را در سرفصل‌هایی از قبیل: نوسازی و بهسازی مسکن روستایی، بازسازی بافت فرسوده و نامناسب شهری، نوسازی خودروهای فرسوده و اشتغال‌زایی و ... پرداخت کرده است.

بانکداری الکترونیکی  
سيستم سپهر اين بانك در خلال سال 94 روزانه به طور متوسط حدود 24 ميليون تراكنش هموطنان را به صورت آنلاين به ثبت رساند كه اين رقم در مجموع به  بيش از 8 ميليارد و 500 ميليون تراكنش بانكي موفق بالغ گشته است. در حوزه بانکداری الکترونیکی سال 94 نسبت به سال قبل از آن 84 درصد در تعداد تراکنش رشد داشت.  از طرف دیگر در  صدور تعداد کارت هاي مجازي  نیز  رشد ٤٨ درصدي را  تجربه کرد.

 به گزارش بانكداري ايراني  ، خدمات نوین این بانک با استقبال گسترده هموطنان همراه بوده به گونه ای که مشتریان در خلال سال ٩٤، بيش از ٧٣میلیون تراکنش از طریق همراه بانک و بیش از ١٤٤ میلیون تراکنش اینترنتی را از طریق سامانه بانکداری اینترنتی انجام داده اند که نشانگر روند جهشی رویکرد مشتریان در استفاده از خدمات این سامانه می باشد. با این رشد بنابه گفته مدیر عامل بانک صادرات ایران اين بانك به عنوان بانك پيشگام در عرصه بانكداري نوين نقش بسزاي در تحقق اهداف نظام بانكي داشته است.  

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: