کد خبر: ۶۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 24 April 2016
مدیر کل راه آهن فارس از افزایش سرعت قطار شیراز به تهران تا ۱۴۰ کیلومتر در ساعت طی سال جاری خبر داد.
 مدیر کل راه آهن فارس از افزایش سرعت قطار شیراز به تهران تا ۱۴۰ کیلومتر در ساعت طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد انصاری، بعد از ظهر يكشنبه در حاشيه مراسم آغاز به كار قطار پنج ستاره فدک در مسیر شیراز به تهران در جمع خبرنگاران گفت: طی مسافت شیراز به تهران در حال حاضر حدود ۱۴ ساعت است که به طور حتم در سال جاری این سرعت افزایش خواهد یافت.

وی افزود: اولویت اول ما در سال جاری استفاده از سرعت ۱۴۰ کیلومتر در مسیر شیراز به تهران است.

مدیر کل راه آهن فارس با اشاره به اینکه از هرگونه سرمایه گذاری در مباحث ریلی حمایت می کنیم، گفت: دولت بسته های سرمايه گذاری در حوزه راه آهن را ارائه کرده كه راه آهن سود آن را برای سرمايه گذاران تضمين می كند.

انصاری تصریح کرد: تعدادی سرمايه گذار بومی برای سرمايه گذاری در اين حوزه تقاضای خود را ارائه كرده اند ولی هنوز مجوز آنها در حوزه پايانه ها و بار اندازها صادر نشده است.

وی با اشاره به اجرایی کردن شعار سال جاری نیز گفت: راه آهن يكی از مراكز مهم برای پياده سازی اقتصاد مقاومتی است و علاوه بر اينكه برنامه ويژه و متمركزی در زمينه اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم توسعه لحاظ شده در سال جاری نيز راه آهن اجرای برنامه ای با محوريت اين نوع اقتصاد در نظر گرفته است.

مدیر کل راه آهن فارس ادامه داد: تعداد زيادی از بندهای اقتصاد مقاومتی از جمله استفاده از بخش خصوصی، صرفه جويی، رشد بهره وری، اشتغال و جلوگيری از هدر رفت سرمايه های انسانی و ملی در حوزه راه آهن كاربرد دارد.

انصاری تاکید کرد: با رويكرد اجرای اقتصاد مقاومتی، تعداد خطوط باری ريلی فرعی در خطوطی از جمله اتصال پتروشيمی، فولاد سلحشوران و شهرک صنعتی شهرضا به خطوط ريلی برای راه آهن استان فارس تعريف شده است كه اجرای اين پروژه ها نيازمند سرمايه گذار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هم اكنون خطوط ريلی استان فارس ۵۰۰ كيلومتر است، گفت: پنج درصد كل محور ريلی كشور در فارس است.

مدیر کل راه آهن فارس ادامه داد: در سال ۹۴ بيش از ۳۶ ميليون تن بار به وسيله قطار از نقاط مختلف كشور به اين استان حمل شد ولی در حال حاضر نیز استفاده كارخانه ها، شركت ها و واحدهای توليدی بزرگ  فارس مناسب نیست.

انصاری تصریح کرد: در سال ۹۴ حدود ۵۰۰ هزار نفر با قطار از استان فارس در مسيرهاي تهران و مشهد و ايستگاه هاي بين راهي، به صورت رفت و برگشت مسافرت كردند.

وی در خصوص استفاده از قطار ۵ ستاره در شیراز نیز گفت: با در نظر گرفتن اينكه ظرفيت قطار در فارس پايين و تقاضا بالاست، می كوشيم شمار قطارها را در خطوط ريلی فارس افرايش دهيم.

مدیر کل راه آهن فارس ادامه داد: با همكاری راه آهن کشور و شركت قطارهای مسافری فدک، با هدف افزايش تعداد رام، يك قطار پنج ستاره به خطوط ريلی اين استان اضافه شد.

انصاری ادامه داد: حركت قطار از استان فارس هفت روز هفته به تهران و بالعكس با ظرفيت ۴۰۰ نفر و در مسير مشهد و بالعكس به طور يک روز در ميان و با ظرفيت حدود ۵۰۰ نفر انجام می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: