کد خبر: ۶۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - 13 April 2016
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ديدار با توليد كنندگان و صاحبان برندهاي مطرح پوشاك كشور از حمايت این سازمان از توليدكنندگان و صادر كنندگان پوشاك به كشورهاي حاشيه درياي خزر خبر داد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: رضا مسرور رئيس هيأت مديره و مديرعامل اين سازمان در ديدار دبير كارگروه ساماندهي مد و لباس كشور، جمعي از صاحبان برندهاي مطرح وتوليد كنندگان پوشاك كشور اظهار داشت: محور كسب و كار اين منطقه در راستاي توسعه صادرات به كشورهاي حاشيه خزر است و برگزاري نمايشگاه هاي بين المللي و حمايت ازتوليد كنندگان و صادركنندگان صنعت پوشاك براي تبديل به قطب پوشاك اسلامي از اولويت هاي سازمان است.

وي با ابراز اميدواري نسبت به اثرات مثبت ديدار توليدكنندگان و صادركنندگان لباس كشور از اين منطقه در صادرات پوشاك كشور، اظهارداشت: درظرف كمتر از يكسال مركز نمايشگاهي اين منطقه با رويكرد حمايت از صادركنندگان و برگزاري نمايشگاه هاي تخصصي با فعالين خصوصي-دولتي كشورهاي حاشيه درياي خزر و به ويژه روسيه، مورد بهره برداري قرار گرفته است.

مسرور از برگزاري نمايشگاه هاي مختلف در تقويم نمايشگاهي اين مركز در سالجاري خبر دارد و با بيان اينكه در نظر داريم در بهار امسال ميزبان نمايشگاه پوشاك اسلامي دراين منطقه باشيم افزود: با عنايت به مزايا و معافيتهاي قانوني منطقه آزاد انزلي و نزديكي به مبادي ورودي مواد اوليه پوشاك و بازارهاي مصرف، حضور توليدكنندگان مطرح در اين منطقه فرصت مضاعفي را براي افزايش و تنوع صادرات محصولات ايراني به ويژه در بازار روسيه فرآهم مي كند.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي با اشاره به تحولات سياسي و اقتصادي ناشي از برجام و تغيرات ايجاد شده در روابط روسيه با كشورهاي غربي، اين موقعيت را فرصت مناسبي براي فعالين اين عرصه ارزيابي و تصريح نمود: برگزاري و ميزباني از نمايشگاه تخصصي پوشاك كشورهاي حاشيه درياي خزر از ديگر برنامه هاي مهم ما در اين حوزه است.

حميد قبادي دبيركارگروه مد و لباس كشور با بيان اينكه اين دومين ديدار با مهندس مسرور در سالجاري است و اميدواريم نخستين نمايشگاه مد و لباس اسلامي در منطقه آزاد انزلي با همكاري مشترك در اين منطقه برگزار كنيم، افزود: حمايت از توليدكنندگان داخلي حوزه پوشاك و طراح مد و لباس كشور از سوي اين دبيرخانه در راستاي اقتصاد مقاومتي انجام مي شود و همكاري با سازمان منطقه آزاد انزلي را نيز بايد در همين جهت ارزيابي كرد.

وي با قدرداني از ظرفيتهاي ارزشمندي همچون مركز نمايشگاهي كه در منطقه آزاد انزلي احداث شده است اضافه كرد: استفاده از تمامي ظرفيتهاي كشور براي حمايت از الگوهاي بومي و ملي پوشاك و بازاريابي آن در سطح كشورهاي منطقه از طريق برگزاري نمايشگاه هاي تخصصي از اولويتهاي كاري كارگروه ساماندهي مدل و لباس كشور است.

در اين نشست صاحبان برندهاي مطرح كشور، نمايندگان اتحاديه پوشاك، انجمن طراحان، انجمن صنايع پوشاك و توليد و صادركنندگان پوشاك كشور بهمراه معاون و مديران اين سازمان حضور داشتند و اعضا حاضر از مجتمع هاي تجاري، شهرك صنعتي منطقه، مركز تفريحات دريايي، فاز تجارت و سياحت، پروژه هاي زيرساختي همچون مجتمع بندري كاسپين و مركز نمايشگاه هاي و همايش هاي بين المللي منطقه آزاد انزلي حضور داشتند.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: