کد خبر: ۶۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - 10 April 2016
معاون شرکت بورس و اوراق بهادار تهران افزایش ساعات معاملاتی را دروغ سیزده عنوان کرد و گفت: شاخص بورس حبابی نیست و 75 درصد حجم و ارزش سهام معامله شده در دو هفته اخیر را حقیقی ها انجام داده اند.
معاون شرکت بورس و اوراق بهادار تهران افزایش ساعات معاملاتی را دروغ سیزده عنوان کرد و گفت: شاخص بورس حبابی نیست و 75 درصد حجم و ارزش سهام معامله شده در دو هفته اخیر را حقیقی ها انجام داده اند.

 علی صحرایی در حاشیه مراسم چهلمین سالروز عرضه سهام سرمایه گذاری ملی ایران و نواخته شدن زنگ معاملات آن در تالار حافظ بورس تهران در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی درباره اخبار مربوط به احتمال افزایش ساعت معاملات بورس در سال 1395 ، این خبر را دروغ سیزده توصیف کرد و گفت: اگر قرار باشد چنین اتفاقی بیافتد، باید به تصویب هیات مدیره بورس تهران برسد و پس از آن در هیات مدیره سازمان تصویب و در نهایت با اطلاع رسانی های دقیق اجرایی خواهد شد.

مدیر بازار شرکت بورس در ادامه درباره پیش بینی وضعیت بازار در سال جاری و این مطلب که در روزهای ابتدای سال جاری و آغاز معاملات، روند شاخص افزایشی بود اما پس از آن از تب و تاب افتاد، گفت: بازار دائم در حال اصلاح است و جابه جایی پرتفوی (سبد سهام) انجام می شود، شرکت ها با توجه به اخبار در فضای مساعد کسب و کار، گزینه های سهام را انتخاب می کنند و سرمایه گذاری ها از صنعتی به صنعت دیگر جابه جا می شود.

معاون شرکت بورس تصریح کرد: حجم و ارزش معاملات نسبت به سال های گذشته، تفاوت های قابل ملاحظه ای دارد و علائم(چه فنی و چه بنیادی) مورد توجه قرار می گیرد. در حال حاضر بیشتر افراد حقیقی در بورس معامله می کنند، به طوریکه بالغ بر 75 درصد حجم و ارزشی که در دو هفته اخیر در معاملات بوده مربوط به معاملات حقیقی ها است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره شایعات حبابی بودن شاخص بورس و هشدار برخی از کارشناسان نسبت به این موضوع گفت: قیمت های سهام حبابی نیست و حبابی بودن شاخص مقوله جدیدی است که می شنوم.

صحرایی درباره دلایل طولانی شدن توقف 28 نماد اظهارداشت: توقف نمادها طولانی نشده و سرعت بازگشایی نسبت به گذشته بالا است. این در حالی است که باید شفافیت اطلاعات را رعایت کنیم و تا آنجا که امکانپذیر است اطلاعات در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد. بنابراین بین این گزینه و گزینه بازبودن نماد شرکت ها باید یک تهاتر وجود داشته باشد.

صحرایی در پاسخ به پرسشی در مورد ورود شرکت های جدید به بورس در سه ماهه ابتدای امسال گفت: بر اساس برنامه ، سهام 7 شرکت در این مدت وارد بورس می شود، اما فعلا عرضه اولیه نخواهیم داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: