کد خبر: ۶۷۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - 10 April 2016
بانکداری ایرانی – در آخرین آماری که از عملکرد بانک صادرات منتشر شده است تنها سود تسهیلات اعطایی در سال 94 بالغ بر 34هزار و 629 میلیون بوده و نتیجه مبادلات ارزی 1هزار و 191 میلیون ریال خواهد بود که رشدی 53درصدی را در ماههای ابتدایی سال 94 تجربه کرد.
 بانکداری ایرانی –رشد و توسعه اقتصادی کشورها به عوامل زیادی بستگی دارد که یکی از ارکان ان نهادهای مالی و پولی هستند و  بر کسی پوشیده نیست که  بانک ها در این مسیر چه قابلیت هایی دارند. به گفته  رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی  ، تامین مالی بیش از 80 درصد از اقتصاد کشور به عهده بانک هاست، و این آمار نشان از  تاثیر این نهادهای مالی بر اقتصاد کشور  دارد .

بانک صادرات  نیز به دلیل  وسعت و گستردگی  از جمله های بانکهایی است که در اقتصاد کشور  تاثیر گذار است  این بانک با دارا بودن بالاترین  شعب در در داخل و خارج  از ایران ، دارا بودن منابع مناسب ، وضعیت کفایت سرمایه مناسب   قابلیت های زیادی در این زمینه دارد .

به گفته مدیر عامل بانک صادرات ایران ، با توجه به اینکه اقتصاد کشور بانک محور بوده، فعالیت آنها می تواند تأثیر بسزایی در توسعه اقتصاد ملی داشته باشد که در این زمینه نیز بانک ها به عنوان پشتیبانان رشد اقتصادی می توانند با کاهش هزینه های تولید، تامین منابع مالی برای واحد های ترویج بانکداری های نوین و... بسترهای لازم برای رشد موثر اقتصادی را فراهم سازند.

به اعتقاد اسماعیل له گانی ،  افزایش توان تسهیلات دهی بانکها، تامین مالی بنگاه ها کوچک و متوسط توسط بانک ها، تقویت نقش بازار سرمایه در تامین منابع پروژه های کلان در زمره مواردی هستند که قابلیت ایجاد رونق و پویایی بخش تولید را دارا می باشند.

 در  آخرین آماری که از عملکرد بانک صادرات منتشر شده است  تنها سود تسهیلات  اعطایی در سال 94 بالغ بر 34هزار و 629 میلیون بوده  و نتیجه مبادلات ارزی 1هزار و 191  میلیون ریال خواهد بود  که رشدی 53درصدی را  در ماههای ابتدایی سال 94 تجربه کرد.  این در حالی است که در سال نتیجه مبادلات ارزی سال 95 به رقم 1هزار و 271 میلیون ریال خواهد شد و رشدی 47درصدی را تجربه خواهد کرد .

بر اساس آمارها بانک صادرات ایران در راستای توسعه اقتصادی کشور تا شهريور ماه ٩٤، حدود ٤٧٦ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد.

در حالی که بانک ، در سال 92 پیش از  تشدید رکود اقتصادی در کشور  نزدیک به 700هزار میلیارد ریال بود.  در حالی که  در 9 ماه منتهی به آذرماه 94 تنها به بخش خصوصی  معادل 482هزار میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرد. 

بر اساس این گزارش تسهیلات پرداختی توسط شعب بانک صادرات ایران در سراسر کشور تا پایان شهريور ماه ٩٤شامل: بیش از ٥٣ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی، ١٢٤ هزار میلیارد ریال به بخش صنعت و معــــدن، ١٢٠ هزار میلیارد ریال به بخش بازرگانی و خدمات، ١١٩ هزار میلیارد ريال به بخش مسکن و ٦٠ هزار میلیارد ریال به سرفصل های همچون بازرگانی داخلی، صادرات و راه و ساختمان اختصاص داده است.

 به گزارش بانكداري ايراني ،همچنین بانک در عرصه خدمات الكترونيكي نيز نقش بسزايي در توسعه و تحقق دولت الكترونيك داشته و در اين زمينه با ايجاد بستر بانكداري اينترنتي براي ٤٤٧هزار مشتری، نصب و راه اندازي تعداد ٤١٧هزار و٢٦٢ پایانه فروش (کارتخوان) متصل به حسابهای بانک صادرات ایران و انجام بیش از ٤٦ میلیون و ٧١٧ هزار،  صدور بیش از ٤٧ میلیون انواع کارتهای الکترونیک و افتتاح ٤٣ ميليون حساب الكترونيكي به عنوان بزرگترین بانک بورس کشور مطرح است

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: