کد خبر: ۶۷۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - 08 April 2016
رئیس اتاق تعاون ایران با اعلام اینکه واردات کالاهای مشابه تولید داخل، ضد اقتصاد مقاومتی است، گفت: ۲۰ میلیارد دلار کالا وارد کشور شده است.
رئیس اتاق تعاون ایران با اعلام اینکه واردات کالاهای مشابه تولید داخل، ضد اقتصاد مقاومتی است، گفت: ۲۰ میلیارد دلار کالا وارد کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهمن عبداللهی با اشاره به اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی در سال‌های گذشته همواره از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شده است، اظهارداشت: در این باره اقدام جدی در بخش دولتی و غیردولتی صورت نگرفته است.

رئیس اتاق تعاون ایران با تاکید بر اینکه واردات کالاهای مشابه تولید داخلی ضد اقتصادمقاومتی است، گفت: بخش تعاون با محوریت اقتصاد حرکت می کند. وی با بیان اینکه نه‌ تنها بخش دولتی، بلکه بخش خصوصی و تعاونی‌ها هم باید در جریان اقتصاد مقاومتی اقدامات جدی و موثر انجام دهند افزود: سخنان رهبر معظم انقلاب برای مسئولان اقتصادی کشور یک اتمام حجت بود و همه دستگاه‌ها موظف به اجرای این سیاست خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: همه ما در قبال مردم و رهبری پیرامون مسئله اقتصاد مقاومتی مسئول هستیم و همچنین بخش تعاون هم به عنوان یک بخش مردم‌نهاد طبق بند اول سیاست‌ها، متناسب برای بخش‌های مختلف اقتصادی، نقش‌آفرینی خواهد کرد.

عبداللهی با بیان اینکه بخش تعاون بیشترین قرابت و نزدیکی را با سیاست اقتصاد مقاومتی دارد، گفت: موضوع اشتغال و توجه به مزیت‌های اقتصاد کشور، از جمله مهم‌ترین مواردی است که باید در دستور کار دولت قرار گیرد. جلوگیری از واردات مشابه با تولید داخل و افزایش توجه به بخش تولید کشور برای برون‌رفت از رکود اقتصادی با همراهی تعاونی‌ها، از جمله دیگر موارد موثر در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستند.

رئیس اتاق تعاون ایران، یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل اثرگذار در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را فرهنگ‌سازی میان اقشار مختلف جامعه عنوان کرد و گفت: عدم استفاده از کالاهای خارجی و اعتماد مردم به کالاهای تولید داخل، در کنار جلوگیری از واردات بی‌رویه باید از مسیر فرهنگ‌سازی محقق شود.

عبداللهی با اعلام اینکه طبق اعلام سازمان تعزیرات ۲۰ میلیارد دلار واردات به کشور انجام شده است، بیان داشت: یکی از موضوعات مهم برای جلوگیری از تشدید رکود اقتصادی، توجه به تعاونی‌های مرزنشین برای نظام‌مند کردن صادرات و واردات کشور است.

وی معتقد است که موضوع اقتصاد مقاومتی باید در سطح ملی به یک گفتمان تبدیل شود و اجرای این سیاست‌ها به عنوان مطالبه ملی، مطرح باشد و در این باره هم اتاق تعاون ایران بنا بر وظیفه خود در قبال سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به فرهنگ‌سازی توجه ویژه‌ای خواهد داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: