کد خبر: ۶۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - 20 March 2016
شش سازمان بین المللی با هشدار درباره وضع وخیم یمن و جنایات سعودی‌ها بر مردم این کشور اعلام کردند، 36 هزار یمنی از آغاز تهاجم عربستان به یمن کشته یا زخمی شده‌اند.
به نقل از شبکه خبری العالم، شش سازمان بین المللی غیردولتی شامل پزشکان جهان و تلاش ضد گرسنگی ، گزارش هولناکی را درباره وضع ملت یمن منتشر کردند. این سازمان ها حدود 36 هزار قربانی اعم از کشته یا زخمی ثبت کرده‌اند.

این شش سازمان با هشدار به جامعه بین‌المللی سازمان ملل را به کوتاهی در برابر بحران انسانی در یمن که طی آن هزاران نفر کشته شده، زیرساخت‌ها ویران شده، سوء تغذیه در میان مردم رایج شده متهم و اعلام کردند، یمن به علت بی‌اعتنایی عمومی در هرج و مرج به سر می‌برد و حملات هوایی سعودی و نبردها به وخامت شدید اوضاع انسانی در یمن که فقیرترین کشور در شبه جزیره عربستان است، منجر شده است.

ژان فرانس واکورته، مدیر عملیات بین المللی سازمان پزشکان جهان گفت: 15 میلیون یمنی به شدت به کمک‌های انسانی نیاز دارند که 2.5میلیون آواره در داخل یمن و 250 هزار یمنی آواره در جیبوتی و سومالی، از جمله آنها هستند، علاوه بر این اوضاع به تدریج در حال وخیم تر شدن است به خصوص آنکه 15 درصد از تأسیسات بیمارستانی در ماه های اخیر ویران شده و به شیوع بسیاری از بیماری‌ها منجر شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: