کد خبر: ۶۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - 16 March 2016
اميد محمد رحيم نيا تصريح كرد:براساس رتبه بندي اين موسسه، چشم انداز رتبه اعتباري بانك در بلندمدت با ثبات (Stable Outlook) ارزيابي شده است .
رئيس اداره بررسي و كنترل ريسك بانك صنعت ومعدن گفت :در كمتر از دو ماه پس از برداشته شدن تحريم ها ؛بانك صنعت ومعدن به عنوان اولين بانك ايراني موفق به كسب بالاترين رتبه اعتباري ممكن(-BB) از موسسه رتبه بندي مستقل Capital Intelligence در فضاي پسا برجام شد.

اميد محمد رحيم نيا تصريح كرد:براساس رتبه بندي اين موسسه، چشم انداز رتبه اعتباري بانك در بلندمدت با ثبات (Stable Outlook) ارزيابي شده است .

وي موسسه ياد شده را موسسه اي مستقل، بين المللي و معتبر در زمينه رتبه بندي اعتباري توصيف كرد كه طي بيش از دو دهه گذشته بازار در حال رشدي را در قسمتهاي مختلفي از جهان ايجاد نموده است.

همچنین شرکت Capital Intelligence در زمینه تحلیل و رتبه بندی انواع خدمات موسسات اسلامی شامل موسسات مالی غیربانکی نیز فعال بوده است. 
در مورد سازمانهای با سرمایه اندک CI روش رتبه دهی ملی را در برخی کشورها به کار گرفته تا چنین سازمانهایی به جای رقابت با سازمانهای پیشرو جهانی در فضای ملی مورد سنجش وضعیت اعتباری قرار گیرند.

محمد رحيم نيا بااشاره به اين موضوع كه بانك صنعت و معدن ؛ مطابق با یکی از اهداف کمی برنامه راهبردی سوم خود اخذ رتبه اعتباري از موسسه رتبه بندي بين المللي را با محوريت اداره بررسی و کنترل ریسک بانك در دستور كار قرار داده بود؛افزود: رتبه بندی اعتباری بانکها یکی از ابزارهای مهمی است که بر تصمیم متعاملین حقیقی و حقوقی بانکها چه در عرصه ملی و چه در عرصه بین المللی جهت فراهم آوری امکان برقراری رابطه تجاری و مالی در کنار خاطری آسوده بسیار تأثیرگذار است وهمواره در عرصه بین الملل سرمایه گذاران مختلف به دنبال بانکها و موسسات مالی با رتبه اعتباری بالا بوده تا یا با خرید اوراق قرضه منتشره یا سهام و یا حتی مشارکت در پروژه های مختلف عمرانی سرمایه گذاری خود را تضمین نمایند.
نامبرده خاطرنشان ساخت : با یک درجه اعتباری خوب به راحتی می توانیم از خطوط اعتباری سایر موسسات مالی در عرصه بین المللی استفاده نماییم. همچنین این استفاده نه تنها به اعطای وام بی دردسر از جانب ایشان منجر خواهد شد بلکه حتی این اعطای وام در کنار حداقل بهره درخواستی از جانب ایشان خواهد بود.
وي درخصوص مزاياي اين رتبه بندي گفت :مزایای بیشماری برای اخذ رتبه اعتباری شمرده شده است که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

الف- بهبود وضعیت تجارت بین الملل 
ب- تنوع بخشی منابع مالی
ج- افزایش بازارپذیری ایجاد منابع مالی از طریق ایجاد بدهی (همچون انتشار اوراق قرضه)

همچنین گزارشهای رتبه بندی اعتباری می تواند به ترفیع موقعیت بانک در بازار رقابتی و نیز حصول به انواع اهداف بازاریابی بینجامد.

اين كارشناس اقتصادي درخصوص تاثيرات اين رتبه بندي افزود :در واقع به واسطه رتبه اعتباري مأخوذه امكان و ترسيم نقشه راه چگونگي انتشار اوراق قرضه توسط اين بانك با نرخ مناسب و البته جذاب براي سرمايه گذاران بين المللي جهت تأمين مالي يك يا چند پرو‍ژه ملي ، تسهيلگري در خصوص اخذ وام سنديكايي براي برخي پروژه هاي زيرساختي كشور با مشاركت بانكهاي اروپايي ، امكان جذب منابع خارجي با قيمت مناسب فراهم خواهد شد. خاطر نشان مي سازد اين موسسه رتبه بندي از سال 1985 تا کنون به حرفه تجزیه و تحلیل و رتبه بندی اعتباري اشتغال داشته که در این مدت بیش از 400 بانک، سازمان و ابزار مالی (همچون انواع اوراق قرضه و صوکوک) در بیش از 39 کشور جهان از پوشش خدمات این شرکت استفاده کرده اند. دایره تحت پوشش خدمات شرکت شامل مناطقی چون خاورمیانه ، کشورهای اطراف مدیترانه ، اروپای مرکزی و شرقی، آسیای جنوبی ، آسیای جنوب شرقی ، خاور دور و شمال و جنوب آفریقا می باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: