کد خبر: ۶۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - 14 March 2016
نشست هم اندیشی برگزیدگان مرحله اول انتخابات و نامزدهای مرحله دوم ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدال گرایان در کتابخانه ملی تهران روز شنبه با حضور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حالی برگزار شد که سخنرانان این نشست بر وحدت و اجماع اصلاح طلبان و اعتدالیون در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم تاکید داشتند.
 روزنامه روزان : نشست هم اندیشی برگزیدگان مرحله اول انتخابات و نامزدهای مرحله دوم ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدال گرایان در کتابخانه ملی تهران روز شنبه با حضور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حالی برگزار شد که سخنرانان این نشست بر وحدت و اجماع اصلاح طلبان و اعتدالیون در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم تاکید داشتند.

 مراسم بیست و یکمین سالگرد رحلت یادگار امام حجت الاسلام سید احمد خمینی روز گذشته در حرم مطهر امام خمینی با حضور اقشار مختلف مردم، یادگاران و اعضای بیت امام خمینی، علما، روحانیون و شخصیت های سیاسی عمدتا اصلاح طلب برگزار شد. حجت الاسلام و المسلمین اکبر حمید زاده این خطیب دینی با بیان اینکه برخی در طول زندگی مرحوم حاج احمد آقا چشم دیدن او را نداشتند چرا که منطق ایشان منطق امروز حاج سید حسن خمینی است، تأکید کرد: امام نباید مصادره گروهی و مصادره به مطلوب شود و امیدواریم ارشادات مقام معظم رهبری و سایر بزرگان در این زمینه موجب شود انقلاب قدرتمند تر شده و زمینه نمایش عظمت روح خدا بیش از پیش فراهم شود.

روزنامه روزان با انتخاب عنوان تنگ نظران نمی توانند کارهای بزرگ دولت را ببینند، نوشت: حسن روحانی در سومین کنگره ملی بزرگداشت روز شهید با تاکید بر این که «باید درس زندگی را از ایثارگران یاد بگیریم؛ چراکه «امروز از ایثارگران فاصله بسیاری داریم» به انتقاد از برخی فضاهای ایجاد شده در کشور پرداخت و اظهار کرد: چرا در جامعه به یکدیگر تهمت می زنیم، دروغ می گوییم و به هم توهین می کنیم؟ چرا فضای برادری و وحدت را در جامعه بوجود نمی آوریم و چرا به فکر خود، حزب خود و جناح خود هستیم؟ چرا به فکر کشور نیستیم؟ چرا به فکر عظمت مردم و راحتی آنها نیستیم؟ به خاطر اینکه این دولت در این زمان توانسته است در کنار ملت یک کار بزرگ انجام دهد، چقدر تنگ نظری می شود. عده ای نمی توانند عظمت ملت و مردم را ببینند. آنها نمی توانند رفاه مردم را ببینند. این که این حزب و جناح یا آن حزب و جناح پیروز شود چه تفاوتی دارد؟ ما همه عضو یک ملت هستیم و هدف همه این است که در هر کجا که قرار گرفتیم به مردم خدمت کنیم.

ارائه خدمات بهداشتی به زنان خیابانی، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش با تشریح دستاوردهای حوزه بهداشت در سال 94، از خدمات دندانپزشکی رایگان برای هشت میلیون دانش آموز، آغاز فعالیت پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان و زیر پوشش قرار گرفتن معتادان، کارتن خوابها و زنان خیابانی از خدمات این وزارتخانه خبر داد. علی اکبر سیاری درحاشیه مراسم آغاز مانور نوروزی بهداشت محیط در نشست خبری به تشریح برنامه های بهداشتی وزارت بهداشت پرداخت. معاون وزیر بهداشت گفت: اقدام مهمی که برای اولین بار در حوزه بهداشت اجرا می شود، ارائه خدمات بهداشتی و توانبخشی به کارتن خوابها، زنان خیابانی و معتادان متجاهر است که در تهران با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی شروع شده است.

روزنامه روزان با انتشار عنوان برجام 2 همان آشتی ملی است، می نویسد: غلامرضا حیدری، منتخب مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی می گوید: اگر مجلس دهم بتواند فضای عمومی کشور را آرام نگه دارد می تواند به جامعه و خصوصا نسل جوان امید بدهد و دلخوری ها و تنش های سیاسی را کاهش دهد. نماینده دور دوم و سوم مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری می کند نگاه عمومی مجلس دهم به دیگران و جهان یک نگاه تعاملی باشد تا در سایه این نگاه بتواند به اجرای برجام کمک کند. او همچنین برجام دو را همان آشتی ملی می داند و می گوید: همانطور که پیام ملت از انتخاب آقای روحانی در سال 92این بود که ایران با دنیا تعامل داشته باشد در انتخابات 94هم پیام ملت این است که نه تنها با جهان تعامل مثبت داشته باشیم بلکه در داخل کشور هم شاهد این تعامل باشیم.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان «سروش محمدزاده کارگردان فیلم: «چهارشنبه» فیلمی با روایت کلاسیک و قصه گو است» را منتشر کرد و در ستون یادداشت عنوان های «سواد فرهنگی در جامعه مبتنی بر دانایی» به قلم جلال قلعه شاخانی، «احمدی نژاد با دونالد ترامپ باز می گردد؟!» نوشته امیرحسین امیرفیض، «چرایی تفاوت دو نگاه» به قلم احمد فشخورانی، «از آنهایی که به یاد می آورم» نوشته شیرین کاظمیان و «نگاهی به دوبلة برباد رفته» به قلم شاپور عظیمی را برجسته کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: