کد خبر: ۶۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۳ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - 13 March 2016
مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: امسال برای 12 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان سند مالکیت کاداستری صادر شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: امسال برای 12 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان سند مالکیت کاداستری صادر شده است.

به گزارش فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ثبت اسناد و املاک مازندران، محمدحسن بهادر با اشاره به اینکه مقابله با زمین‌خواری نیازمند اجرای طرح کاداستر است، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، مدیریت اراضی، راه و شهرسازی و سازمان نقشه‌برداری کشور مکلفند برای اجرای این طرح بزرگ اطلاعات لازم را در اختیار ادارات ثبت اسناد و املاک قرار دهند.

بهادر تصریح کرد: امسال برای 12 هزار و 274 هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی استان سند مالکیت کاداستری صادر شده که با احتساب اسناد مالکیت صادره در سال‌های قبل حدود 96 درصد از اراضی ملی استان دارای سند مالکیت است.

وی جانمایی و پلاک‌گذاری یک میلیون و 60 هزار هکتار از اراضی ملی و تثبیت 100 هزار هکتار از این اراضی در بانک جامع اطلاعات املاک کاداستر را از دیگر اقدامات این اداره‌کل در سال‌جاری عنوان کرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران خاطرنشان کرد: تا پایان بهمن‌ماه سال‌جاری 346 برگ سند کاداستری به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور صادر و تسلیم شده است.

این مسئول از جانمایی نقشه مختصات جغرافیایی 10 هزار هکتار راه‌ها و حریم قانونی آن و 12 هزار هکتار حریم و بستر رودخانه‌ها و انهار در استان خبر داد و تصریح کرد: ادارات ثبت اسناد و املاک همچون گذشته آمادگی کامل برای مستندسازی املاک دولتی داشته و دارند.

وی ادامه داد: اگر دستگاه‌های متولی حفظ و صیانت از اراضی ملی درست به وظیفه قانونی خود عمل کنند تراژدی زمین‌خواری به حداقل ممکن می‌رسد.

بهادر از افزایش 120 درصدی صدور سند مالکیت موقوفات استان خبر داد و اظهار کرد: یکی از اولویت‌های امسال تثبیت مالکیت اراضی موقوفه و سنددار کردن این اراضی بوده که با تلاش پرسنل این اداره‌کل شاهد موفقیت چشمگیری در این زمینه صدور سند و تثبیت  13 هزار هکتار اراضی موقوفه با 16 هزار 231 رقبه در استان بوده‌ایم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران افزود: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه با تلاش بی‌وقفه کارکنان شاهد افزایش 121 درصدی در صدور اسناد مالکیت موقوفه توسط واحد های ثبتی در استان بوده‌ایم و امیدواریم این روند رو به رشد حفظ شود.

وی گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه 588 سند برای موقوفات صادر و 173 سند در مراحل انتهایی صدور است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: