کد خبر: ۶۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۷ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - 12 March 2016
محمدرضا معتمدی، معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، از آخرین اقدامات و فعالیت ها در حوزه های بازرگانی و سرمایه گذاری خبر داد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: محمدرضا معتمدی، معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارها در نشست خبری مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره با خبرنگاران آبادان و خرمشهر، گزارشی از  فعالیت ها و اقدامات خود در حوزه های بازرگانی و سرمایه گذاری ارائه کرد.

معتمدی در این باره گفت: صدور 16 مجوز در زمینه احداث صنایع نفتی در منطقه و آغاز عملیات اجرایی آنها در سال جاری بخشی از فعالیت این معاونت در حوزه سرمایه گذاری بوده است. که 2 طرح به بهره برداری رسیده و طرح سوم در حال تولید آزمایشی خود است.

وی برخی از پروژه های سرمایه گذاری خارجی در حال احداث و بهره برداری را به شرح ذیل عنوان کرد: بهره برداری و تولید آزمایشی شرکت چینی تولید پارچه بنر با سرمایه گذاری 10 میلیون دلار، بهره برداری و تولید شرکت عراقی خیرالصفوه با سرمایه گذاری 4 میلیون دلار در فاز اول و 3 میلیون دلار در فاز دوم، بهره برداری و تولید مواد غذایی فدک تجارت عراقی با سرمایه گذاری 1 میلیون دلار، تولید گرانول با سرمایه گذاری 2 میلیون دلار توسط شرکت کیمیا اروند، احداث کارخانه های  پلاستیک و گرانول توسط چند شرکت عراقی با سرمایه گذاری 2 میلون دلار، طراحی و آغاز احداث خط مونتاژ ماشین های آتش نشانی و تراکتور با سرمایه گذاری 40 میلیون دلار توسط سرمایه گذار لهستانی، آغاز عملیات اجرایی شرکت سرمایه گذاری اماراتی در شلمچه با میزان سرمایه گذاری بالغ بر 7 میلیون دلار، بهره برداری از مونتاژ آمبولانس توسط شرکت آرمان خودرو اروند با سرمایه گذاری بالغ بر 40 میلیارد تومان، بهره برداری از کارخانه کک سبز در خرمشهر، اخذ مجوز راه اندازی بورس انرژی و آغاز اقدامات اجرایی تهیه مکان و طراحی ساختمان به منظور راه اندازی مرکز تالار بورس منطقه آزاد اروند، انعقاد قرارداد احداث نیروگاه بادی با شرکت آلمانی با سرمایه گذاری 45 میلیون یورو. 

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارها سازمان منطقه آزاد اروند، همچنین، از مذاکره با چند بانک خارجی و داخلی به منظور راه اندازی شعب ارزی در منطقه خبر داد و افزود: در حال حاضر چند بانک خارجی، آمادگی خود را در این زمینه اعلام نموده اند که مراحل معرفی دو بانک خارجی  به بانک مرکزی جهت صدور مجوز های لازم آغاز شده است.

معتمدی در ادامه، از دیگر فعالیت ها و اقدامات سازمان در حوزه سرمایه گذاری خبر داد و عنوان کرد: 32 شرکت تولیدی و صنعتی به منظور اخذ تسهیلات بانکی و کمک به راه اندازی و فعال سازی صنایع تولیدی به میزان 80 میلیارد تومان، به بانک های منطقه معرفی شده داند. علاوه بر آن، تشکیل کمیته تخصصی رفع مشکلات صنایع منطقه به منظور برگزاری  نشست های تخصصی با صنایع و حل مشکلات آنها در منطقه آزاد اروند از دیگر اقدامات ما در حوزه سرمایه گذاری است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی تجهیز ساختمان پنجره واحد سرمایه گذاری در منطقه تا پایان سال به اتمام می رسد و افتتاح آن در آغاز سال پیش رو است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: