کد خبر: ۶۵۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - 14 March 2016
بانکداری ایرانی – با اقدامات نظارتی مناسب و اجرای سیاست‌های پیشگیرانه از طریق اصلاح فرایندها و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط، جایگاه این بانک در مبارزه با پول‌شویی با 11 پله ارتقا از رتبه 12 در تیرماه 94 به رتبه اول نظام بانکی در 15 بهمن 94 رسیده است.
 بانکداری ایرانی –در بین تمام بانک‌های ایرانی و بین‌المللی ، سلامت ، شفافیت و امنیت مهم‌ترین دغدغه است.  سلامت بانک‌ها با معیارهای چون وضعیت مالی بانک و رفتار آن‌ها با مشتریان در حوزه پول‌شویی و غیره سنجیده می‌شود شفافیت نیز در سطح  اطلاع‌رسانی به عموم جامعه  ارزیابی می‌شود و دست‌آخر اینکه در حوزه امنیت نیز بانک‌ها همواره موردبازنگری  از سوی ناظران ، کارشناسان و شهروندان جامعه قرار می‌گیرد . 

بر همین اساس،  در بانک مرکزی  جمهوری اسلامی ایران اداره کل مبارزه با پول‌شویی ، مراقب بانک‌هاست که در این زمینه به وظایف خود عمل کنند و هر از چند گاهی آمارهای را اعلام می‌کند تا وضعیت بانک‌ها را در مبارزه با پول‌شویی شخص کند  . این آمارها  از آن روی مهم است که ایران در حال ارتباط‌گیری با بانک‌های دنیاست و برای بانک‌های بین‌الملل پول‌شویی دغدغه اصلی است. 


بانک سینا، بعد از لغو تحریم‌ها، به سیستم بانکداری بین‌المللی ملحق شد و مدیر عملیات ارزی بانک سینا اعلام کرده است که بانک سینا با اقدامات انجام‌شده و طی مراحل لازم در 26بهمن‌ماه سال جاری، به شبکه جهانی سوئیفت متصل شد. بنابراین لزوم سلامت در این بانک جدی است  و به همین دلیل بر اساس ارزیابی مرکز اطلاعات مالی شورای عالی مبارزه با پول‌شویی (FIU)، بانک سینا رتبه اول مبارزه با پول‌شویی را در بین بانک‌های کشور کسب کرد.

با اقدامات نظارتی مناسب و اجرای سیاست‌های پیشگیرانه از طریق اصلاح فرایندها و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط، جایگاه این بانک در مبارزه با پول‌شویی با 11 پله ارتقا از رتبه 12 در تیرماه 94 به رتبه اول نظام بانکی در 15 بهمن 94 رسیده است. بر اساس این گزارش، در بررسی‌های صورت گرفته از سوی مرکز اطلاعات مالی شورای عالی مبارزه با پول‌شویی، روند صعودی بانک سینا قابل‌مشاهده است که این امر حاکی از اجرای اقدامات قابل‌توجه و نظام‌یافته است.

از مهم‌ترین شاخص‌هایی که ملاک ارزیابی و بررسی کارشناسان مرکز یادشده قرارگرفته می‌توان به تشکیلات و ساختار سازمانی بانک‌ها، اقدامات کنترلی، نظارتی و آموزشی، اطلاعات گیرندگان خدمت پایه، اصلاح فرایندها و نرم‌افزار هوشمند تولید گزارش‌های عملیات مشکوک (AML) اشاره کرد، که بانک سینا درمجموع با کسب 94 امتیاز از مجموع 100 امتیاز، در صدر نظام بانکی قرارگرفته است. 
از دیگر اهداف بانک سینا ، حفظ امنیت است درزمانی که اغلب بانک‌های ایرانی حتی این اطمینان را ندارند که  به مشتریان خود اطمینان دهد تا از سامانه اینترنتی خود استفاده کنند بانک سینا حائز رتبه نخست در امینت اینترنتی شده است . مطابق با گزارش دریافت شده از مرجع معتبر Qualys، گواهی دیجیتال اینترنت بانک سینا در میان اکثر بانک‌های کشور حائز بالاترین رتبه امنیتی شد.  بر اساس پیگیری‌ها و تمهیدات صورت گرفته در معاونت فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات، سطح امنیت گواهی دیجیتال سرویس اینترنت بانک به درجه A ارتقاء یافت.

گواهی دیجیتال، یک تکنولوژی استاندارد برای ایجاد ارتباط امن رمزگذاری شده بین وب‌ سرور و مرورگر است که ارتقاء امنیت آن باعث افزایش امنیت در خدمات متنوع اینترنت بانک ازجمله انواع انتقال وجه، خرید شارژ، پرداخت قبض، مسدود نمودن کارت، مدیریت چک و بسیاری خدمات دیگر می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: