کد خبر: ۶۵۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۹ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - 06 March 2016
- اعضای شورای اسلامی شهر تهران افزایش 12 درصدی نرخ بلیت مترو و خطوط اتوبوس درون شهری در بخش خصوصی و عمومی را برای سال آینده تصویب کردند.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران افزایش 12 درصدی نرخ بلیت مترو و خطوط اتوبوس درون شهری در بخش خصوصی و عمومی را برای سال آینده تصویب کردند.

اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل این شورا در دویست و چهل و چهارمین جلسه غیرعلنی با بیان اینکه پیشنهاد شهرداری در این خصوص افزایش 20 درصدی نرخ بلیت ها بود گفت: برغم اعتقاد کمیسیون به پایین بودن نرخ بلیت ها، جمع بندی کمیسیون عمران و حمل و نقل افزایش 12 درصدی نرخ بلیت مترو و اتوبوس بود.

محسن سرخو، رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار کرد: با توجه به تفاوت وضعیت مترو با سایر وسایل حمل و نقل شهری این نرخ با توجه به اعلام تورم سالانه بانک مرکزی تعیین شده است.

با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران نرخ بلیت ها در سال 95 برای مسافرت های کمتر از 10 کیلومتر به میزان 500 ریال، مسیرهای بین 10 تا 20 کیلومتر به میزان یکهزار ریال و برای مسافرت های بالای 20 کیلومتر به میزان یکهزار و 500 ریال افزایش می یابد.

همچنین نرخ بلیت های تک سفره از شش هزار ریال به هفت هزار ریال، دو سفره از 10 هزار ریال به 11 هزار ریال و حومه ای نیز 12 هزار ریال تعیین شد. 

بر این اساس همچنین مقرر شد کرایه اتوبوس ها در مسافت بین پنج تا 10 کیلومتر با 500 ریال و از 10 کیلومتر به بالا با 1000 ریال افزایش یابد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران همچنین با افزایش 15درصدی کرایه اتوبوس های بخش خصوصی موافقت کردند.

مصوبات شورای اسلامی شهر تهران پس از تایید فرمانداری تهران برای اجرا به شهرداری تهران ابلاغ می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: